.

Beantwoord

Waarom krijg ik kosten voor internetverbruik na aankoop van een internetbundel?


Ik heb een bundel onbeperkt internet gekocht voor prepaid op 08-05-2021 om 14:32.

Ik heb pas daarna het mobiel internet op mijn telefoon aangezet en ben met internet bezig gegaan.

Ik krijg om 15.04 een SMS van simyo dat ik internet buiten mijn bundel en ik zie ook mijn prepaid saldo heel snel terug lopen.

Hoe kan ik internet buiten bundel getarifeerd krijgen, terwijl ik net een bundel gekocht heb ?

icon

Beste antwoord door Bas 8 May 2021, 19:04

Bekijk originele reactie

32 reacties

@Paul Peer misschien dat ik nog een goede tip voor je heb. Heb je een Android telefoon? Merk en type.…

Dan zou ik er de app Dataeye op zetten. Daarmee bepaal je welke apps mobiele data mogen gebruiken.

Bron... Mede Forum Expert - @PaulH 

@Paul Peer misschien dat ik nog een goede tip voor je heb. Heb je een Android telefoon? Merk en type.…

Dan zou ik er de app Dataeye op zetten. Daarmee bepaal je welke apps mobiele data mogen gebruiken.

Bron... Mede Forum Expert - @PaulH 

Klinkt als een goed tip, maar de fout zit in registratie bij Simyo, niet in de registratie of autorisaties in mijn telefoon.

 

Ben gebeld door Simyo.

Niet alleen krijg ik mijn geld terug, maar er is iemand aangewezen om dit soort gevallen te bekijken en de klanten te compenseren.

Nu maar hopen dat Simyo de registratie van het tijdstip en hoeveelheid mobiel internet op orde gaat krijgen of anders de facturatie…...

Reputatie 7
Badge +6

Hi Paul, 

 

Bedankt voor het verzoek! Ik ga dit zeker doorzetten op onze Wall Of Change, de wand voor klantideeën en suggesties. 

 

Ook zal ik het voorstel van Groentjuh voorleggen bij de technische afdeling, dat heb je goed uitgedacht! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7
Badge +7

Wat ik eigenlijk wel zou willen weten waar het probleem in dit topic precies voorkomt:

 

  1. Alleen bij Simyo?
  2. Alleen op het KPN netwerk?
  3. Alleen op Android of Appletoestellen?

 

Ik betwijfel trouwens of het plaatsen op de WoC effect heeft. Het lijkt me een zeer diepgaande ingreep met een beperkt aantal use cases die er voordeel van hebben.

 

Er zijn in dit topic eigenlijk een paar punten die me niet duidelijk zijn. Hier wordt niet over gesproken. 

1.  Staat Wi-Fi assistent uit of staat ingesteld dat mobiele data wordt gebruikt bij een zwak Wi-Fi signaal?

2. Wanneer er mobiele data wordt gebruikt zonder dat dat aan staat in de telefoon en er is verbinding met een (**Edit**optimaal) Wi-Fi netwerk op een bepaald moment dan wordt de datasessie toch niet voortgezet via de zendmasten maar via het WiFi netwerk?

3. Gebruik je ook WiFi? Waar ik eigenlijk wel vanuit ga. 

Ik heb een 4G telefoon, gebruik geen instellingen om zwakke wifi te ondersteunen met mobiel internet, normaal gebruik ik geen mobiel internet omdat ik meestal in een omgeving ben met voldoende wifi.

Ik heb via wifi een datapakket gekocht, omdat ik op mijn plek op de camping een te zwak wifi signaal heb. Dit heb ik gedaan met een ander apparaat dan mijn telefoon, op een plek met voldoende wifi sterkte.

Op mijn telefoon heeft vanaf activeren van het datapakket mijn wifi uit gestaan en mijn mobiele data aan gestaan omdat ik anders stapelgek word van een soms wel soms niet functionerende wifi verbinding.

Ik gebruik wel wifi op de camping met andere apparaten maar sinds de aanschaf van het datapakket niet meer met mijn telefoon.

 

@Paul Peer 

Thanks voor de uitleg. Dat maakt het veel duidelijker!

Fijn weekend en #staysafe. 

Reageer