.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen waarschuwing als mijn internetbundel op is?

  • 21 April 2021
  • 5 reacties
  • 112 Bekeken

ik zie op mijn simyo dat mijn zoon zowat 75 euro buitenbundel kosten heeft gemaakt voor internet en dat nog wel op de laatste dag van zijn bundel. Hij heeft wel een sms gehad dat 80% verbruikt was, maar geen bericht dat het 100% op was, daar had hij wel op gerekend en daar zat hij op te wachten. Waarom is er geen 2e bericht gestuurd?  Wij dachten dat die berichten automatisch verzonden worden.

icon

Beste antwoord door Bas 22 April 2021, 14:02

Bekijk originele reactie

5 reacties

Een goedemorgen @Ri.anne .

Wat erg zuur om op het laatste nog zoveel kosten te krijgen, €0,15 per MB, dan was zelfs MB bijkopen een stuk beter. 

Wat de 100% sms verzending betreft, een medewerker, Simyo moderator kan en zal dit controleren en vermelden in diens reactie.

Vraagje... Welk merk en type telefoon heeft uw zoon. Bij Simyo is het raadzaam om ook een controle te gebruiken bijvoorbeeld met de telefoon.

Een ingebouwde datameter en/of externe app is gunstig(er).

 

Dank je wel @Friesian . 

Het is zeker de moeite waard voor ons om dat uit te zoeken.

Als je zoiets op je telefoon hebt/zet, moet je dan nog zelf regelmatig kijken of je internet op is of krijg je daar dan een melding van? Onze voorkeur gaat uit naar een melding.

Reputatie 7
Badge +9

Dank je wel @Friesian . 

Het is zeker de moeite waard voor ons om dat uit te zoeken.

Als je zoiets op je telefoon hebt/zet, moet je dan nog zelf regelmatig kijken of je internet op is of krijg je daar dan een melding van? Onze voorkeur gaat uit naar een melding.


Bij vele toestellen, die android draaien, kun je een waarschuwingslimiet op dataverbruik instellen en zelfs automatisch mobiele data blokkeren.

Ze zijn beiden niet 100% waterdicht, dus stel ze in met een beetje ruimte. Zet de waarschuwing bijvoorbeeld ook op 80% van de databundel en zet de blokkade op bijvoorbeeld 90 tot 95% van de databundel, zodat meetverschillen en zo niet zorgen dat je alsnog buiten de bundel zit.

Dit blog is heel handig en bevat echt alles hierover!

Deze app wordt genoemd in het blog dat @Groentjuh noemt. Het is een van de weinigen die mobiel data, ingesteld veilige marge 85% limit heeft mijn voorkeur, uit kunnen zetten..

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sigterm

Welk merk, type telefoon heeft uw zoon? 

*Edit*

Self-in-control blijft altijd aanbevolen net als in het dagelijks leven. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ri.anne, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je zoon is verrast door de in rekening gebrachte kosten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Omdat de aansluiting waar het over gaat niet op jouw naam staat, mag ik op dit moment niet inhoudelijk reageren op je bericht. 

Zou je ons een mail kunnen sturen op webcare@simyo.nl en ons in die mail voorzien van het telefoonnummer waar het om gaat en de bijbehorende persoonlijke gegevens (postcode, huisnummer en geboortedatum)? Dan kijken we graag voor je na wat er precies gebeurd is 😊

Wat het voorkomen van dit soort kosten in de toekomst betreft, kan ik je wel alvast wijzen op een blog waarin we heel veel tips geven. Dat blog kun je hier vinden. 

Overigens sturen we wel altijd een berichtje op het moment dat de internetbundel volledig verbruikt is. Of die deze keer ook verstuurd is, kijken we graag voor je na!

Stuur jij ons even een mailtje? Dan helpen we je graag verder, en kijken we gelijk na of we eenmalig iets aan de kosten kunnen doen 😇

Friesian en Groentjuh, bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Bas

Reageer