.

Beantwoord

Waarom krijg ik een waarschuwing dat ik internet verbruik?

  • 14 September 2016
  • 7 reacties
  • 153 Bekeken

Badge
12-9-2016 / 16.20u. kreeg ik onverwacht een sms. van Simyo-Noreply waarin zij mij waarschuwden dat ik duur Internet bedreef zonder bundel, met daarna het advies om (zo snel mogelijk) een voorgestelde Internetbundel aan te schaffen…..

Voor mij volstrekt onbegrijpelijk, daar ik met mijn werkgsm. helemaal niet in Internet kan werken, want dit soort apparaten is onbruikbaar voor Internetverkeer !
Als ik dus, volgens Simyo,, Internetkosten maak, is iemand anders illegaal op mijn gsm.-telefoonnummer aan het internetten….!!

Ik vrees dat Simyo een fors technisch probleem lijkt te hebben, en naar mij toe in ieder geval een financiëel probleem van, voor mij
nog onbekende omvang !!

Hoogachtend,

JoMa.
icon

Beste antwoord door Sean 14 September 2016, 16:20

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +2
De vraag die -denk ik- op ieders lippen ligt is, wat voor apparaat is dat dan?
En bedoel je met "kan niet in internet" dat de gsm niet de technische mogelijkheid heeft om via je telefoonverbinding te internetten, of dat je bij de instellingen ervan de optie Datagebruik niet hebt aangevinkt?
Als ik een ding geleerd heb door al enige tijd dit forum te volgen, is dat het niet aanvinken van "datgebruik" op je mobieltje geen 100% garantie is dat je gsm tóch niet stiekum je telefoonverbinding gebruikt om op internet te gaan.
In geval de gsm technisch gezien wel op internet zou kunnen via je telefoonverbinding (en vandaag de dag is dat zo'n beetje elk mobieltje), maar je daar geen behoefte aan hebt, dan kan het het beste bij de instelling bij Mijn Simyo onder Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitvinken.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Joma,

Wat vervelend dat je onverwacht deze waarschuwing hebt ontvangen.

Ik heb je verbruik nagekeken, en er is op 12-09-'16 inderdaad internetverbruik geregistreerd. Dit was echter een minimale hoeveelheid van 0,01 MB, waardoor er geen kosten in rekening zijn gebracht. Na het registreren van gebruik zonder internetbundel, wordt er automatisch een waarschuwing gestuurd.

Er is niet illegaal met jouw 06-nummer geïnternet, maar er is wel een korte verbinding geweest. Om er zeker van te zijn dat er in de toekomst geen internetverbruik plaatst vindt, wil ik je adviseren de internetoptie op je aansluiting uit te schakelen. Dit doe je via Mijn Simyo.nl >Instellingen >Netwerkinstellingen >'Internet op je mobiel in Nederland'.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Sean

@Hans63, bedankt voor het meedenken!
Badge
De vraag die -denk ik- op ieders lippen ligt is, wat voor apparaat is dat dan?
En bedoel je met "kan niet in internet" dat de gsm niet de technische mogelijkheid heeft om via je telefoonverbinding te internetten, of dat je bij de instellingen ervan de optie Datagebruik niet hebt aangevinkt?
Als ik een ding geleerd heb door al enige tijd dit forum te volgen, is dat het niet aanvinken van "datgebruik" op je mobieltje geen 100% garantie is dat je gsm tóch niet stiekum je telefoonverbinding gebruikt om op internet te gaan.
In geval de gsm technisch gezien wel op internet zou kunnen via je telefoonverbinding (en vandaag de dag is dat zo'n beetje elk mobieltje), maar je daar geen behoefte aan hebt, dan kan het het beste bij de instelling bij Mijn Simyo onder Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitvinken.


Het is een stof-, tot 2,5mtr.-op-harde-bodem- val- & tot -30cm-max.5min..waterbestendige gsm. m/walky-talky en "gprs." (waarvan ik niet weet wat het is en waarvoor het dient).

Hartelijk dank voor de hulpreaktie!

JoMa.
Badge
De vraag die -denk ik- op ieders lippen ligt is, wat voor apparaat is dat dan?
En bedoel je met "kan niet in internet" dat de gsm niet de technische mogelijkheid heeft om via je telefoonverbinding te internetten, of dat je bij de instellingen ervan de optie Datagebruik niet hebt aangevinkt?
Als ik een ding geleerd heb door al enige tijd dit forum te volgen, is dat het niet aanvinken van "datgebruik" op je mobieltje geen 100% garantie is dat je gsm tóch niet stiekum je telefoonverbinding gebruikt om op internet te gaan.
In geval de gsm technisch gezien wel op internet zou kunnen via je telefoonverbinding (en vandaag de dag is dat zo'n beetje elk mobieltje), maar je daar geen behoefte aan hebt, dan kan het het beste bij de instelling bij Mijn Simyo onder Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitvinken.



Het is een stof-, tot 2,5mtr.-op-harde-bodem- val- & tot -30cm-max.5min..waterbestendige gsm. m/walky-talky en "gprs." (waarvan ik niet weet wat het is en waarvoor het dient).
Er is in dit apparaatje geen mogelijkheid om dataverkeer aan- of uit te vinken of te zetten.

Hartelijk dank voor de hulpreaktie!

JoMa.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi JoMa,

Graag gedaan namens mijn collega Sean.

Je hoeft dus niet in het apparaat het internet uit te zetten, maar op je Mijn Simyo. Dan wordt dat direct toegepast op de simkaart.

Groetjes,
Caspar
Badge
Hartelijk dank, Caspar! JoMa.
Reputatie 5
Badge +8
Klinkt als een sterk apparaat Joma 😉

Graag gedaan, en mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Sean

Reageer