.

Beantwoord

Waarom kostte het overzetten van telefoons zoveel data?

  • 19 August 2017
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik heb net een nieuwe telefoon en ik ging deze gister samen met mijn zwager actief maken. Dus we gingen al mijn gegevens overzetten op mijn nieuwe telefoon. Daarna ben ik naar huis gereden, ontzettend blij met mijn nieuwe telefoon op zak!
Echter kwam ik thuis met de sms dat mijn internet bundel voor deze maand op was. Dus toen heb ik snel mijn internet uitgezet en de WiFi codes ingevuld. Ik logde in op MijnSimyo en kreeg de schok van mijn leven: €140 euro buiten mijn bundel!!
Alle gegevens van mijn telefoon waren blijkbaar via dat razendsnelle 4G netwerk overgezet op mijn nieuwe telefoon in dat kwartier dat ik op de fiets naar huis zat! Ik heb er de hele nacht van wakker en ik ben er gewoon ziek van. Ik had er geen idee van dat het overzetten van data via internet liep, anders had ik dit natuurlijk helemaal anders aangepakt. Ik zit nu met een rekening, die ik eigenlijk niet kan betalen, omdat ik geen idee had dat dit op deze manier werkte.
Ik hoop in ieder geval dat iedereen hier iets van leert. Maar beste Simyo, bestaat er een mogelijkheid dat jullie mij hiermee kunnen helpen?

Ik hoor heel graag van jullie.

Vriendelijke groet, Jenny Halff
icon

Beste antwoord door Caspar 21 August 2017, 12:20

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jenny Haiff,

Ik snap dat je flink geschrokken bent!

Mosterd na de maaltijd natuurlijk maar je had je mobiel internet beter uit kunnen zetten, 4G gaat inderdaad snel. Als er data via externe servers (inclusief afbeeldingen) worden gesynchroniseerd met je nieuwe telefoon dan kunnen er aardig wat MB's verbruikt worden via 4G in korte tijd.

Een moderator zal reageren met een eventuele coulance, als klant kan ik daar geen toezeggingen over doen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi JennyIsabella,

Welkom op 't forum :)

Jeetje zeg, zo een hoge rekening. Dat moet schrikken zijn geweest! Jammer dat je er pas laat achter kwam en dat het kwaad toen al geschied was.

Ik zie dat je normaal altijd netjes je rekeningen betaalt, en dat zo een hoge rekening nog nooit is voorgekomen. Ik heb je eenmalig een coulance gegeven en de buitenbundelkosten voor het internet verrekend met twee extra bundels. Je hoeft dus alleen € 10,00 extra te betalen, en niet € 134,60.

En omdat ik in een gulle bui ben, heb ik je ook nog 1000 MB gegeven, zodat je gewoon verder kan internetten deze maand. Je moet deze MB's alleen wel nog even activeren op je Mijn Simyo.

Ben je blij met deze oplossing?

Groetjes,
Caspar

@franswon bedankt voor je hulp.
Badge
Beste Caspar,

Dit is echt fantastisch. Een pak van mijn hart! Heel erg bedankt voor deze oplossing!
Nu kan ik volop genieten van mijn nieuwe telefoon!
Heel erg tof van jullie.

Vriendelijke groet, Jenny
Reputatie 6
Badge +7
Hoi JennyIsabella,

Heel graag gedaan namens Caspar.

Ik ben blij om te horen dat je zo tevreden bent met de oplossing. Daar doen we het voor. :$

Groetjes,
Asma

Reageer