.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 15 October 2017
  • 10 reacties
  • 108 Bekeken

Ik ben op dit moment in het buitenland en kan niet internetten met mijn ifone 4. Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door Caspar 16 October 2017, 11:35

Bekijk originele reactie

10 reacties

Staat internet buitenland aan op Mijn simyo? Je hebt sim only?
staat aan maar dat heb ik vandaag gedaan en ik heb sim only.
De APN staat goed ingevuld via toestelhulp?

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/apple/iphone-4-ios-7/topic/internet/handmatig-instellen/1

portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord GPS.

(data) roaming aan
Eu-internet uit?

Toestel herstarten. Eventueel handmatig netwerk selecteren

Laat je even weten of het werkt?
Anders zal een reset nodig zijn door de moderator van simyo.

**EDIT ** een correctie.
GPS moet zijn GPRS
Helaas het werkt nog steeds niet, ik neem aan dat de gebruikersnaam met hoofdletters is en het wachtwoord ook achter GPS staat een punt, is deze ook nodig? Ik heb alle combinaties geprobeerd maar het werkt nog steeds niet
Geen punt GPRS of gprs

Zie dat er een R miste. Excuses.
Helaas werkt het niet
Bedankt voor de terugkoppeling. Een moderator meldt zich naar ik verwacht morgen. I.i.g. een prettig verblijf gewenst in het buitenland. Bevindt je je in een zone 1 land? Dan gebruik je (eerst) je bundels.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi sylvia62,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je niet kan internetten in het buitenland. Goed van je dat je de APN instellingen hebt nagekeken, en dat je hebt gekeken of de instelling op je Mijn Simyo aanstaat.

Ik heb je internet instellingen gereset. Doe hiervoor zelf even je toestel uit en aan. Verder kan je eens kijken hoe het zit als je handmatig een ander netwerk kiest. Kan je überhaupt wel andere netwerken vinden? Dit kan je op je telefoon doen bij instellingen > simkaart.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Friesian bedankt voor je hulp.
Het is gelukt, ik heb toestel uit en aangezet maar lukte nog steeds niet Toen automatisch netwerk uitgeschakeld en handmatig ingesteld. Dit werkte ook niet en toen weer op automatisch gezet en......hij werkt. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Badge +5
Hi sylvia62,

Goed om te lezen dat het netwerk het inmiddels weer doet 🙂 Namens Caspar graag gedaan. Laat je het weten als je nog meer vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer