.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 5 September 2016
  • 12 reacties
  • 356 Bekeken

Op mijn Simyo zie ik alleen de mogelijkheid internet Nederland en niet de mogelijkheid internet buitenland.
Hie kan ik internet buitenland wel instellen?
icon

Beste antwoord door PaulH 5 September 2016, 21:59

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Het Lubertha,

Waarschijnlijk heb je prepaid in dat geval kun je op dit moment niet in. Het buitenland internetten. Abonnementen kunnen dit wel hopelijk wordt dit snel mogelijk..

Groet Paul.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Lubertha,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat het instellen van buitenland internet niet werkt! Dit komt inderdaad doordat je gebruik maakt van een Prepaid aansluiting.

De Prepaid aansluiting is niet geschikt om te gebruiken voor internet in het buitenland. Met een Sim Only is dit wel mogelijk.

We zullen het gebruik van internet in het buitenland met de Prepaid aansluiting evalueren voor de toekomst.

Dankjewel voor je hulp, PaulH! Heel scherp van je.

Groetjes,
Ilias
Bedankt voor de reactie. Hopelijk wordt eea snel aangepast voor Prepaid
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Lubertha,

Heel graag gedaan! Ik hoop het ook!

Groetjes,
Ilias
Badge +1
Zeker gezien het feit dat de roaming kosten gaan vervallen wordt het toch tijd om met prepaid internet in het buitenland mogelijk te maken. Hoe staat het nu met de evaluatie?
Badge +7
Hoi MartNL,

Ik kan me voorstellen dat je graag ook wilt kunnen internetten in het buitenland met Prepaid. Dit is vooralsnog niet mogelijk. Ik kan helaas ook nog geen duidelijkheid geven over of en wanneer dit mogelijk wordt gemaakt. Zodra hierover meer bekend is, ga je dat zeker horen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Ik ga op 26 april voor een paar dagen naar het buitenland en wilde dezelfde vraag stellen. Ik heb dus ook prepaid en dan is het niet mogelijk. Vind ik wel een minpuntje van Simyo! Is het mogelijk om dan over te stappen op Sim only waar het blijkbaar wel kan en wat is het verschil met Prepaid
In jouw geval raad ik aan om een lokaal prepaid simkaartje aan te schaffen of alleen Wifi te gebruiken.

Het mag misschien wel in minpunt zijn dat je met prepaid van Simyo niet in het buitenland kan internetten maar dat had je al van te voren kunnen weten 😉
Beste Ray je antwoord getuigt niet van grote klantvriendelijkheid naar een Simyo klant. Je neemt aan zonder na te vragen (nooit meer doen!) dat ik het van tevoren had kunnen weten hetgeen niet het geval is. Ik ben not amused door je emoticon. Het 2e deel van mijn vraag is niet beantwoord. Erg slordig ik hoop dat uw teamleader meeleest.
Ik ben ook klant en sta volledig achter wat ik schreef. Iedereen kan namelijk van te voren nagaan wat een aanbieder van een product of dienst aanbied en wat er wel en niet in een af te nemen dienst of product zit.

Overstappen kan wel. Kosten gemaakt in het buitenland worden buiten de bundel gerekend. In de EU vervalt dat maar op 26 april dus nog niet.

Bellen kost 6 per minuut, een sms 2 cent en internet 6 cent per MB. Daarom m'n eerder geven raad om een lokaal kaartje te kopen of enkel Wifi te gebruiken voor internet.

Wil je toch overstappen? Gebruik dan de overstap button op je MijnSimyo.
[quote=Ilias]Hoi Lubertha,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat het instellen van buitenland internet niet werkt! Dit komt inderdaad doordat je gebruik maakt van een Prepaid aansluiting.

De Prepaid aansluiting is niet geschikt om te gebruiken voor internet in het buitenland. Met een Sim Only is dit wel mogelijk.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Astrid53,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet wist dat je met een Prepaid aansluiting niet kunt internetten in het buitenland! Je kunt er wel mee bellen en sms'en in het buitenland, maar internetten kan inderdaad niet. Met een Sim Only abonnement kan het wel 🙂 Je kunt gemakkelijk overstappen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Beltegoed & tarieven > Overstappen naar Sim Only. De overstap wordt dan binnen enkele dagen geregeld.

Je kunt je bundels alleen niet gebruiken in het buitenland. Vanaf 1 juni kan dat wel, maar tot die tijd betaal je € 0,06 per MB/minuut en € 0,02 per sms binnen de EU. Deze kosten vallen dan dus per definitie buiten bundel. Hier vind je alle tarieven nog op een rijtje.

Het verschil met een Prepaid is dat je met een abonnement elke maand één bedrag betaalt voor je gekozen bundels. Als je bijvoorbeeld kiest voor 300 minuten en 1000 MB, dan krijg je elke maand die bundels (tenzij jij ze wijzigt, want dat kan!) voor dezelfde prijs (€ 14,- als ik dit voorbeeld aanhoud). Als je dan buiten je bundels belt, sms't of internet, betaal je daar pas apart voor, maar in principe is het idee dat je binnen je bundels blijft. Daarom is het ook zo handig dat je je bundels kunt aanpassen, want als je merkt dat je niet genoeg hebt aan je MB's, kun je dat aanpassen. Vanaf de eerste van de volgende maand heb je dan je nieuwe bundels 🙂 Super fijn. Elke maand heb je weer een schone lei: de verbruiksstellers worden dan weer op nul gezet, en je hebt dan weer je maandelijks bundels.

Bij een Prepaid waardeer je telkens een bedrag op (minimaal € 10,-) en dan kun je daaruit verbruiken. Dit verloopt niet per se maandelijks, tenzij jij dat graag wilt. Als je veel verbruikt, dan is een Prepaid duurder. Als je heel weinig verbruikt, is een Prepaid juist handiger.

Hier lees je veel meer over de verschillen! Dit blog is ontzettend overzichtelijk 😃 Een echte aanrader!

Ik zal ook je wens voor internet in het buitenland met een Prepaid op onze Wall of Change hangen. Dat is een wand waarop wij ideeën en wensen plakken, zodat het overwogen kan worden door de afdelingen die hierover gaan. Zo kunnen we telkens weer vooruit! Het is geen garantie dat het gaat gebeuren, maar wél een garantie dat erover wordt nagedacht. Dit is trouwens een puntje waar vaker over is nagedacht, maar hoe vaker we 'm erop hangen, hoe duidelijker het is dat dit een belangrijke wens is 🙂

Verder is het nog even belangrijk om te noemen dat Ray's teamleider niet kan meelezen 😉 Aangezien hij een klant is, precies zoals jij. Hij helpt graag met het beantwoorden van vragen, maar zoals je in zijn onderschrift kunt lezen, is hij geen Simyo medewerker.

Laat je het mij weten of je ervoor kiest om over te stappen op een Sim Only? Ik ben benieuwd!

@ Ray, dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer