.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten?

  • 13 August 2014
  • 13 reacties
  • 4113 Bekeken

Op 11/8 nog internet gebruikt, maar sinds dien alleen op wifi mogelijk. Mobiele gegevens geeft aan Verbinding verbroken omdat dienst niet beschikbaar is.
Enig idee hoe dit kan?   We zijn niet in het buitenland geweest, internet is niet uitgezet geweest en ik heb vandaag de telefoon opnieuw opgestart om te kijken of het probleem oplost, maar helaas.
icon

Beste antwoord door Tiury 14 August 2014, 15:51

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi broepas, welkom op het Simyo forum! 🙂

Wat vervelend dat het niet lukt om op internet te komen met je mobiel. De melding dat de "dienst niet beschikbaar" is hoort niet helemaal, daarom ben ik gelijk even je aansluiting gaan nakijken met de IT-afdeling. Die geven aan dat er eigenlijk niets vreemds is gebeurd met je telefoon en dat het wel mogelijk moet zijn om op internet te kunnen met je mobiel.

Toch ben ik op dit moment je simkaart internetinstellingen aan het resetten. Hiervoor hoef je alleen even je telefoon uit te zetten voor 15 minuten en je simkaart eruit te halen. Vervolgens plaats je de simkaart en start je de telefoon weer opnieuw op 🙂

Het is ook verstandig om je internetinstellingen eens na te lopen in je telefoon. Selecteer op deze pagina je telefoon en volg de stappen 🙂

Laat je me weten of je hiermee bent geholpen? 😃
Dank je voor de Hulp.

Ik ben begonnen met het opnieuw instellen van de internetinstellingen en dit heeft al geholpen.,:D 
Hij doet het weer.
Badge +6
Hoi broepas,

Fijn dat het opnieuw instellen voor je mobiel internet het probleem heeft opgelost, dankjewel voor je terugkoppeling en graag gedaan namens Tiury! :)

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden hè! 🙂
Badge
ik heb hetzelfde probleem, ik kan niet meer op mobiel internet sinds 28-11 omdat: ''Verbinding verbroken omdat dienst niet beschikbaar is'', ik heb opnieuw opstarten al (meerdere keren) geprobeert
Reputatie 6
Badge +10
Hoi pie, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je internet het plotseling niet meer doet. Uit je gegevens kan ik opmaken dat je simkaart is geblokkeerd op 28-11, omdat je geen beltegoed meer had. Ik zie dat je daarna ook geen internet verbruik meer hebt kunnen maken.

Je hebt gisteren ook zélf je internet optie gereset, wat al een oplossing kan zijn, maar: Hiervan is je aansluiting in de war geraakt, omdat je dit te snel achter elkaar hebt gedaan. Als je dit de volgende keer wil doen, wacht dan eventjes 5 minuten voordat je de optie weer aanzet 🙂.

Ik heb je simkaart nu goed op het netwerk gezet. Kun je even je telefoon uit te zetten voor 15 minuten en je simkaart eruit halen? Daarna zou je internet weer moeten werken!

Lukt het niet? Check dan deze pagina even en neem de internetinstellingen door.

Laat je me weten of het je is gelukt?
Badge
bedankt voor de hulp, het is gelukt en mijn 3g doet het ook weer :)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Pie,

Goed om te horen dat 3G weer werkt en bedankt voor op de hoogte brengen :)

Veel plezier met mobiel internet!
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik had 25 oktober 1000 mb gekocht, ik doe me 3G aan en hij doet het niet, dus ik ging naar me instellingen en er staat : verbinding verbroken omdat dienst niet beschikbaar is..
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mats_df,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je niet kan internetten. ik zie inderdaad dat je een internetbundel hebt. Je hebt alleen geen beltegoed meer! Je zult in ieder geval beltegoed moeten hebben om te kunnen internetten, ook al heb je een internetbundel. Het kost je uiteraard geen beltegoed om jouw internetbundel verder te gebruiken.

Wanneer je dus opwaardeert, kan je gebruik maken van je internetbundel. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Hey Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem al van alles geprobeerd, en nieuwe APN ingesteld zoals beschreven werdt via de Simyo Site. Sinds kort heb ik 200GB internet aan mijn abbonement toegevoegd. maar het lukt mij ook niet om op internet te komen.

Groetjes,

Renske
Reputatie 7
Badge +10
Hi Renske,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat stom dat je niet kunt internetten 😞 Ik heb meteen een reset uitgevoerd op je internetoptie, waarmee ik alle instellingen vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan zet?

Ook ben ik benieuwd naar wat er gebeurt als je je simkaart in een ander toestel plaatst en andersom. Kun je wel internetten met jouw simkaart in een andere telefoon? En hoe doet een andere simkaart het in jouw toestel?

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Zelfde probleem! Geeft bij mobiele gegevens alleen maar: verbinding verbroken aan.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi MB1309,

Ik zie dat er een ander topic is aangemaakt met dit probleem. We helpen je daar verder! 🙂

Groetjes,

Kevin

Reageer