.

Beantwoord

Waarom kan ik geen gebruik maken van mijn gratis MB's?


Badge
Ik heb normaal een 500Mb abbonnement maar omdat ik een jaar bij Simyo ben kreeg ik 1000Mb extra. Is ook te zien op mijn pagina. Maar bij het bereiken van 500Mb is de verbinding weg.Zo heb ik niet veel aan het kadootje! Zou dat nagekeken kunnen worden?
Groetjes Peter muller
icon

Beste antwoord door Sean 13 April 2016, 10:08

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Peter Muller,

Gefeliciteerd met je Simyaardag :D

Er is inderdaad 1000 MB toegevoegd aan jouw normale internetbundel, daar wil je natuurlijk gebruik van maken.

Ik heb zojuist jouw internetoptie gereset, zou jij je telefoon even uit en aan willen zetten? Daarna moet het probleem opgelost zijn.

Laat je me weten of je weer verbonden bent met internet?

Groetjes,
Sean
Ik heb precies hetzelfde als Peter, zou je hetzelfde bij mij kunnen doen?
Alvast bedankt!
Bijna hetzelfde 🙂 ik zie de 1000 extra mb's niet in mijn simyo app terug.
Badge
Na het resetten werkt het weer. Dus bedankt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Peter Muller,

Goed om te horen dat het heeft geholpen en je weer internet hebt. Hoe het precies komt is voor ons nog onduidelijk, maar goed dat we toch een oplossing hebben kunnen vinden 🙂. Als je nog verdere vragen hebt, zie ik je graag terug op het Simyo forum!

@S. van Gerwen, ook jouw internet heb ik gereset, net zoals bij Peter Muller! Kun je de telefoon opnieuw opstarten? Dan hoort jouw internet het weer te doen 🙂. De reden dat je de 1000 MB niet ziet via Mijn Simyo app, is omdat je waarschijnlijk nog een oude versie hebt van de app. Deze kun je updaten via je telefoon. Als het goed is krijg je dan meteen de 1000 MB's te zien.

Groetjes, Tiury
Badge
Hallo,

Ik heb hetzelfde, nu geen internetbundel, maar dat zou geen probleem zijn las ik in een topic op dit forum.
Heb de sms dat ik de 1000 gratis mb' s heb ontvangen binnen, maar mn internet werkt niet.
Heb niets aan de internetinstellingen veranderd en had vorige maand nog wel een internetbundel.
Bij mij staat er steeds achter elkaar: inschakelen, verbonden, verbinding verbroken en dan weer opnieuw.
Heb ik nooit eerder gehad. in-en uitschakelen van mobiel werkt niet.
Help me aub,

Groetjes,
Annelies
Badge
Weet iemand een oplossing?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Analyse,

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet!

Ik heb gelijk met je meegekeken en zie niet direct iets vreemds in het systeem naar voren komen. Om die rede heb ik een reset uitgevoerd op de internetinstellingen van je simkaart en heb ik de simkaart handmatig opnieuw aangemeld op het netwerk. Om deze reset volledig af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Ik hoor graag of dit geholpen heeft.

Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en een andere simkaart in jouw telefoon. Op die manier kunnen precies zien waar het probleem vandaan komt, namelijk jouw simkaart of de telefoon.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo,
bedankt voor de reset en je hulp.
Het 10 minuten uitschakelen heeft helaas niet geholpen en ook mn SIM in een andere telefoon plaatsen is niet de oplossing. Nog steeds geen internet.
Het ligt dus echt aan mn Sim en niet aan de telefoon.
Help me out please 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Analyse,

Oei! Wat vervelend, zeg! Ik zal jou dan een nieuwe simkaart toesturen - helemaal gratis! Laat je me (zodra 'ie aankomt) weten of het daarmee wel lukt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo,
ja inderdaad. Ik vind het internet van Simyo juist altijd erg goed. Oke , hoop dat het daarmee verholpen is. Bedankt voor de moeite!
gr, Annelies
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Analyse,

Hopelijk zal dat alles verhelpen. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar
Badge
Helaas, de SIM is binnen, geactiveerd en weer dezelfde melding bij Mobiele gegevens: inschakelen, verbonden, verbinding verbroken.
Jammer, t moet toch ergens aan liggen?!

Heb een voorstel: als ik nu eens mb's bijkoop deze maand en de kosten daarvan volgende maand/factuur van jullie terugkrijg?
ik denk dat dat zal werken, want ik heb sterk het gevoel dat het ligt aan het ontbreken van een internetbundel deze maand, hiervoor had ik heel lang wel een internetbundel.
Ook bij mij doet de gratis 1000 mb's niet 😞 hopelijk kan dat bij mij ook gefixt worden?
Reputatie 7
Heb je zelf al actie ondernomen? Zoals:
- Staat internet op je mobiel aan bij je Mijn Simyo?
- Is je APN goed? Deze moet portalmmm.nl zijn.
- Heb je verder de toestelhulp van Simyo erbij gepakt?

NB Als je in het buitenland bent kun je in het geheel niet gebruik maken van de (gratis) internetbundel!
Badge
nee ik ben niet in het buitenland.
Ja heb al van alles geprobeerd(zie hierboven), ja dat staat aan in Mijn Simyo.
onder APN stond niks,dus heb de bovenstaande term ingevoerd. dat helpt ook niet.
Maar dat is logisch want dan zou ik met mijn internetbundel die ik altijd had ook al problemen hebben gehad en dat had ik nooit.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Analyse en Jelle van Melis,

Welkom op het Simyo Forum, Jelle van Melis!

Jelle van Melis, wat vervelend dat je niet meteen gebruik kon maken van je MB's! Ik zie nu dat jij vanaf eergisteravond toch wel gebruik hebt gemaakt van het internet. Deze MB's zijn ook van jouw gratis internetbundel af gegaan! Het gaat maar om 33 MB's, maar het wijst toch wel op internetverbinding. Is het dus al opgelost? Of nog steeds niet?

Analyse, jeetje, wat vervelend dat jij nog geen internetverbinding kunt maken 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat alle instellingen goed staan. Toch is er nog geen data van je internetbundel af gegaan. Ik raad je aan om je APN instellingen door te nemen. Dit kun je het beste doen met behulp van de Toestelhulp tool. De instructies zijn helder en visueel, dus hiermee kun je gemakkelijk je instellingen weer in orde maken.

Als dat niet de oplossing blijkt, wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen andersom. Lukt het dan wel om verbinding te maken met het web?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
hallo,
bedankt voor de uitleg,
Nee ook na het doorlopen van dit menu kom ik op niks uit. en nog ben ik ervan overtuigd dat het het maken heeft met het ontbreken van mijn internetbundel.
Wat vonden jullie van mijn bovenstaande voorstel:

als ik nu eens mb's bijkoop deze maand en de kosten daarvan volgende maand/factuur van jullie terugkrijg?
ik denk dat dat zal werken, want ik heb sterk het gevoel dat het ligt aan het ontbreken van een internetbundel deze maand, hiervoor had ik heel lang wel een internetbundel.
Ik ondervond nooit problemen, dus het kan eigenlijk niet aan een SIM kaart of APN instellingen liggen.
Badge
Ja hoor! ik had gelijk ik dacht het toch al de hele tijd?
IK ZET MIJN INTERNETBUNDEL AAN VOOR DE KOMENDE MAAND EN BAM! BINNEN 30 SECONDEN WAS MN INTERNET VERBONDEN.

ik vind het heel goed dat jullie met me mee hebben gedacht, maar hoe kunnen jullie dit niet weten?
Er staan zoveel topics open over dat de gratis MB's niet werken!!!

Als ik dit eerder had geweten, had ik gelijk de internetbundel weer aangezet, wel zonde van die 5 euro extra terwijl ik normaal met de 1000 gratis MB's wel was uitgekomen 😞
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Analyse,

Wat fijn dat het intussen is opgelost! Maar toch ook apart, want die 1000 MB's horen gewoon te werken, ongeacht van of iemand al een internetbundel heeft. Ik zal hier absoluut op gaan letten in de toekomst! Het hoort namelijk niet uit te maken.

Overigens heb jij geen 500 extra MB's nu. Jij hebt een internetbundel afgesloten die actief blijft totdat jij 'm opzegt. Als je 'm opzegt, dan zal die opzegging ingaan vanaf de eerste van de volgende maand. Was dat ook de bedoeling?

Groetjes,
Jihane

Reageer