.

Beantwoord

Waarom kan ik de mobiele data van Facebook niet uitschakelen?

  • 15 July 2016
  • 4 reacties
  • 1344 Bekeken

Badge
Om te voorkomen dat mijn internetbundel snel op gaat, heb ik alle 'gebruik mobiele data' per app uitgezet.
Echter blijft het schuifje achter Facebook constant op aan staan. Hierdoor verbruik ik onnodig internet.
Kan ik dit oplossen? Telefoon aan en uit zetten werkt niet & ook het opnieuw installeren van Facebook veranderd niets.
icon

Beste antwoord door Caspar 16 July 2016, 10:22

Bekijk originele reactie

4 reacties

En het deinstalleren en daarna via de browser facebook gebruiken, zou dat een goede oplossing zijn? Een andere maar nogal heftig is een factory reset. Wellicht dat er nog een andere optie is maar de laatste kan het beste zijn.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Denies,

Slim van je om alle mobiele data uit te schakelen! Wel vreemd dat het bij de Facebook app niet lukt.

Ik heb het zojuist nog geprobeerd bij mijn eigen telefoon en daar kan ik het wel uitzetten. Wat voor telefoon heb je? Als je een iPhone hebt, zou je alles op je iCloud kunnen opslaan en een factory reset kunnen doen zoals Friesian al zei.

Verder kan je, om data te besparen bij de Facebook app, er ook voor zorgen dat Facebook video's niet automatisch gaat afspelen wanneer je er overheen scrolt. Klik hier om te kijken hoe je dit moet doen.

@Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Hallo, ik heb ook mobiele data uitgeschakelt, maar dat stomme FB blijft maar aandringen om data te kopen, gaat niet automatisch naar WIFI.

Als ik op “alle foto's weergeven druk, krijg ik window  data gebruiken om foto's en video's te bekijken? 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @HENKBOUM ,

Bedankt voor je bericht. Ik denk dat in dit geval het antwoord van @Caspar  het beste kan werken.

Ook ben ik even benieuwd naar wat voor telefoon je precies hebt? Wellicht kan ik je met deze informatie verder helpen! 🙂

Groetjes,
Rutger

Reageer