.

Beantwoord

Waarom is mijn internetbereik niet optimaal?

  • 1 August 2016
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Badge +2
Ik heb een bel en internet bundel genomen omdat ik het toch wel handig vind dat ik onderweg berijkbaar ben, aangezien iedereen whatssap gebruikt.
Onderweg ontvang ik geen whatssap, kom ik thuis en gaat hij op wifi dan komen de berichten binnen.
Als ik onderweg de app open dan komt er ook een bericht binnen.
Het versturen van een berichtje gaat ook niet altijd even goed.
Aangezien ik een oude bundel had van 100 belminuten sms en 200 mb internet dacht ik misschien dat het daaraan ligt.
Ik kom nooit aan mijn bundel gooi meestal de helft ervan weg nl.
Maar toch de bundel maar aangepast naar 200 belminuten sms en 500 mb internet waar ik nog 500 exra krijg dus 1000 mb heb.
Hield altijd al meer dan de helft over dus me zoon zei nu hoef je niet meer op wifi te gaan ook thuis niet.

Vandaag is me nieuwe bundel in gegaan, ik heb soms H+ en dan weer 3G
Ik wilde een whatssap bericht sturen en toen kwamen er ineens een aantal binnen die al 20 minuten eerder verstuurd waren.
Dus ik ben nog niet berijkbaar met jullie internet en daar baal ik wel van.

Waar kan dit aan liggen?
Ik heb me samsung galaxy S3 neo al opnieuw opgestart want die tip had ik al op het forum gelezen nl.
Postcode 4841

Hoop dat jullie me kunnen helpen, al heel lang klant van simyo en altijd tevreden geweest op dit kleine puntje na
icon

Beste antwoord door Jihane 3 August 2016, 11:59

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jackrussell,

Wat vervelend dat je niet helemaal bereikbaar bent op het web! Dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en jouw internetoptie voor je ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan weer helemaal goed internetten!

Mocht dit niet lukken, raad ik je aan om je telefooninstellingen nog even te controleren. Dit kun je doen met de Toestelhulp tool. Als je hier op je telefoon klikt en vervolgens op 'Internet', dan krijg je handige, visuele instructies te zien. Hiermee kun je gemakkelijk je instellingen nachecken en eventueel rechtzetten.

Als je dan nog steeds niet consistent kunt internetten, raad ik je aan om je simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en andersom. Is je bereik dan wel beter? Of verandert er niets? Met die informatie kunnen we gerichter een oplossing zoeken.

Verder wil ik ook graag weten of dit probleem alleen Whatsapp betreft. Kun je buitenshuis wel gewoon andere websites bezoeken? Je geeft aan dat je nu een grotere bundel hebt en dat je ervan bent geĂŻnformeerd dat je dus helemaal niet meer op wifi hoeft te zitten. Ik wil je hier graag voor waarschuwen. Als je namelijk je bundel toch pardoes wel op maakt, dan betaal je ineens allerlei buitenbundelkosten. Als ik jou was, zou ik gewoon wel op een wifi netwerk zitten zodra dat mogelijk is. Waarom niet, toch?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge +2
Bedankt voor je antwoord.
Ik ga dat eens proberen wat je schreef, je hoort van me of het opgelost is of niet
Badge +2
Wat betreft je vraag over andere websites. Als ik de sites open ook whatssap dan werkt het wel.
Maar kijk ik zelf niet dan ontvang ik ook niets.

Bedankt voor de waarschuwing, maar denk dat ik elke maand minimaal 800 mb weg ga gooien.
Ik gebruik alleen whatsapp en heel soms facebook onderweg als ik me verveel in de auto als bijrijder.
Maar ik hou het in de gaten hoor, en thuis zit ik gewoon op wifi
Badge +2
Alle stappen door lopen en nog steeds niet bereikbaar helaas, op wifi wel maar als ik op abonnement zit ontvang ik alleen als ik de app open
Een vraag...staan achtergrondgegevens beperkt bij data-/gegevensgebruik? Zet dat eens uit.
Badge +2
Nieuwe telefoon gekocht en nu ontvang ik wel gewoon op straat berichten
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Jackrussel,

Wat goed dat het is opgelost! Het heeft dus gelegen aan (de instellingen van) het toestel!

Als je bang bent dat je een te grote bundel hebt, raad ik je in dit geval aan om het van een andere kant te bekijken. Je hebt nu 1000 MB voor de prijs van de oorspronkelijke 200 MB bundel, namelijk € 6,-. Stel dat je eens te maken krijgt met veel verbruik, dan ben je in ieder geval beschermd voor buitenbundelkosten vanwege de 'buffer' van 800 MB! Dat is enorm handig!

Friesian, goed dat je dat hebt aangegeven! Dat kan nog weleens invloed hebben.

Groetjes,
Ilias

Reageer