.

Beantwoord

Waarom is mijn datalimiet overschreden terwijl ik geen waarschuwing per sms heb gehad?

  • 29 December 2017
  • 8 reacties
  • 450 Bekeken

Hoi,
Ik heb een vraag, ik ben deze maand over mijn datalimiet heen gegaan en heb geen waarschuwingssms ontvangen. Niet van 80% en ook niet van 100% bereikt datalimiet. Hierdoor zijn de kosten opgelopen tot 130,32 euro. Toen ik erachter kwam heb ik direct mb’s bijgekocht om nog hogere kosten te voorkomen maar normaal gesproken red ik het altijd prima met mijn mb’s.
Graag hoor ik van jullie hoe dit zit en hoe dit opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,

Danielle
icon

Beste antwoord door Caspar 2 January 2018, 16:17

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Indien blijkt dat inderdaad de 2 SMS'jes niet zijn verzonden heb je recht op een tegemoetkoming vanuit Simyo. Als dit allemaal het geval blijkt te zijn zal Simyo dit waarschijnlijk met jou afhandelen.

Erg vervelden dat de kosten zo hoog opgelopen zijn maar voor de zekerheid zou ik 2 maatregelen aanraden.
  • Gebruik een datalimiet. Bijvoorbeeld op Android kan je een datalimiet instellen op ik zeg maar wat 95% van je totale bundel. In dat geval kun je nooit over je limiet gaan.
  • Gebruik een app of ingebouwde functie om je data live te monitoren.
Je hoeft hier niks mee te doen, maar voor in het vervolg kan het misschien van pas komen.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Danielle h,

Welkom op 't forum :)

Balen dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt! Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie dat de sms'jes wel verstuurd zijn in december. Dit is op 8 en 9 december gebeurd. Kan je deze niet in je toestel terugvinden?

Zoals PaulH al zei zijn er verschillende manieren om niet buiten je bundel te gaan. Ik raad je de app Onavo aan. Daar kan je een plafond instellen en je dataverbruik analyseren.

Heb je hier op dit moment nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@PaulH bedankt!
Hoi Caspar,

Bedankt voor je reactie.
Ik kan die smsjes inderdaad niet terug vinden op mijn telefoon, heel raar. Het laatste smsje wat ik van simyo ontvangen heb dateert sowieso van vrijdag 9 juni. Ik vond dat niet vreemd aangezien ik bijna nooit over mijn bundel heen ga dus weinig smsjes van jullie verwacht.
Ik ben benieuwd hoe dit dat kan en of jullie hier een oplossing voor hebben?

Met vriendelijke groet,

Danielle Hendriks
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Danielle H,

Oh, bizar dat je geen waarschuwingssms hebt gehad!

Ik heb het gelijk voor je uitgezocht, maar zie gek genoeg wel dat ze goed zijn verzonden. De 80% sms hebben wij verstuurd op 8 december om 08:12 uur en de 100% op 9 december om 08:51 uur

Omdat ik het erg vervelend vind dat je nu hoge kosten buiten je bundel hebt, wil ik het verbruik buiten je bundel eenmalig verrekenen tegen een extra internetbundel. De vergoeding zal voor je zichtbaar zijn als je december factuur op Mijn Simyo staat. Vind je dit een goede oplossing?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Bedankt voor je reactie en oplossing, daar ben ik erg blij mee!
Nog 1 vraag is het mogelijk om een sms te versturen zodat ik kan kijken of ik die wel kan ontvangen aangezien ik die andere smsjes niet kan terugvinden op mijn telefoon?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Danielle
Reputatie 7
Badge +10
Hi Danielle,

Graag gedaan, namens Asma 🙂 Ik heb je ook meteen een test-sms toegestuurd. Heb je deze wel ontvangen?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Ik heb de sms ontvangen, dank je!

Groetjes Danielle
Reputatie 6
Badge +5
Hi Danielle h,

Namens Jihane graag gedaan 🙂 Dan weten we in ieder geval dat het versturen van sms'jes nu wel goed zou moeten gaan! Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer