.

Vraag

Waarom hoge kosten voor internetgebruik buiten de bundel?

  • 7 October 2022
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Ja zeker, ik had altijd een abonnement bij KPN en nu voor onze zoon heb ik een simyo abonnement afgesloten. Alles op de website is niet wat het lijkt. Als je je bundel verandert omdat je ziet dat het internetvermogen te hard achteruitgaat, zie je pas als je alles hebt ingevoerd, dat het pas een maand later ingaat. De telefoon van mijn zoon was stuk, hij kon niet langer op wifi, dus gebruikte hij zijn 4G. dit was in 5 dagen op. Op dag 6 krijgt hij om half 12 in de ochtend een appje, dat zijn verbruik op is, om 16:00 uur ‘smiddags zijn we 26 euro verder. Bundeltjes van 60 Mb voor 8,79. Ik heb het vage vermoeden dat de 4g gesaboteerd wordt door Simyo. Als je belt zit je 25 minuten in de wachtrij, dat is niet voor niets zo, ik denk dat veel mensen bellen. Dan krijg je 1000MB gratis, waarschijnlijk omdat het bellen zo’n klus is. KPN zorgt dat het internet heel langzaam gaat als de jongeren over hun verbruik heen gaan. Bij Simyo stimuleren ze juist dat verbruik, als we het niet gezien hadden, hadden we eind van de maand zo’n 500 euro of meer overgebruik gehad, dat vinden ze bij Simyo normaal, zoals een telefonist tegen me zei. Dus watch out, ga gewoon naar KPN, ben je van alle gedoe af. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd en ga weg zodra het kan, nog even uitzitten deze handel. Ik wil graag mijn geld terug en het abonnement opzeggen vanwege deze beroerde omstandigheden. Ik kan niet eens een mail sturen naar de klantenservice, alleen dit forum afwachten. Simyo doe het niet!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Agneta van der Elzst,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Bij ons is het niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Wel kan dit in sommige Android toestellen via de instellingen van het toestel zelf worden ingesteld. Wij sturen altijd 2 waarschuwingssms'jes als de bundel op begint te raken bij 80% verbruik en bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Voordat je de nieuwe bundel '’bevestigd'’ staat er bovenaan dat de nieuwe bundel per de 1e van de volgend maand ingaat. Ook staat dit alles vermeld in onze algemene voorwaarden. 

Wat vreemd dat je ons geen mail kan sturen! Welke melding kreeg je precies waardoor je de mail niet kon versturen? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Wellicht kan ik nog iets voor je betekenen. 

Groetjes,
Amy

Reageer