.

Beantwoord

Waarom heb ik zo veel internetverbruik net wanneer mijn bundel op is?

  • 29 October 2017
  • 5 reacties
  • 294 Bekeken

Ik heb een databundel van 2000 mb en hou dagelijks in de gaten hoeveel MB ik nog over heb. Dagelijks gebruik ik rond de 50-60 MB maximaal zodat ik het een maandje kan uithouden met een bundel.
Vanochtend keek ik in de app toen was er nog 60 MB over. Daarna toch maar 500MB bij gekocht en een uurtje later, wat schetst mijn verbazing: ineens was er een rekening van 137 euro!! Ik had blijkbaar ineens 1,1 GB data verstookt in 3-4 minuten tijd. Tuurlijk, hier is sprake van een fout, dat kan gewoon niet anders. Ik was gewoon thuis en zat op de Wifi.
Dit is nu al de 2e keer. Vorig jaar kreeg ik ook precies na het opraken van mijn databundel ineens heel veel kosten door hoog internet gebruik.
Wat gaat Simyo hieraan doen?
icon

Beste antwoord door Caspar 30 October 2017, 12:35

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Beste marc,

Sorry dat ik dit moet zeggen maar de kans dat het aan Simyo ligt is klein.
Kijk op uw telefoon wat er gebruikt is, zowel hoeveel als waaraan.
Als daar staat dat je over die 2 GB bent gegaan, dan klopt het allemaal.
Is het anders dan kan je gelijk hebben.
Ook al zit je op Wifi kan je telefoon ervoor kiezen om over te gaan op data(van de provider/3g of 4g).
Dit is standaard als je je data aan laat staan.

Om dit in het vervolg te voorkomen raad ik u dus aan uw data uit te zetten als u het niet gebruikt of op wifi zit. Dan had dit onmogelijk kunnen gebeuren. Daarna kijk je tot je bundel echt actief is op Simyo, en kun je doorgaan.

Een moderator kan waarschijnlijk ook alleen maar zeggen dat je over je data heen bent gegaan.
Echter kan een moderator indien u gelijk hebt wel een regeling treffen normaal gesproken.

Groet Paul.
Ik snap je verhaal maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat mijn telefoon ineens 1,1 GB data over 4G pakt terwijl ik:
- Thuis ben en op Wifi zit
- Gisteren nog alle apps geüpdate heb
- Vandaag eigenlijk mijn telefoon nauwelijks heb gebruikt.
- Voor vrijwel alle data hongerige apps mobiele data uit heb staan.
- Nog nooit in mijn hele mobiele leven ooit meer dan 200 MB data heb gebruikt.

Met 1GB kun je je telefoon 2 keer van een nieuw IOS voorzien bij wijze van spreken.
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt (ik denk Iphone) maar de moderne telefoons hebben een ingebouwde datamanager/meter. Feit is dat het geregistreerd gebruikt is. De oorzaak zit in de telefoon.

Heeft je telefoon geen datamanager dan adviseer ik er 1 te nemen. Simyo kan en mag namelijk niet zien waaraan het verbruik is, alleen het verbruik.

Check ook of wifi assistentie / slimme netwerk wissel uit staat. Staat ie aan, uitzetten.
Ja ik heb een iPhone 7.
Dat is het nu juist, op mijn telefoon zie ik geen enkele app die 1.1 GB data heeft verstookt, zelfs het systeem zelf niet.
En deze 1.1 GB data is in slechts 3 minuten binnengehaald. Ik ken geen app die zo veel data verbruikt in zo'n korte tijd. Je moet toch echt je best doen om 3 minuten lang 6mb/sec vol binnen te halen. Dat is YouTube, Spotify en een update binnenhalen tegelijk. Maar Youtube en App store mogen bij mij niet over mobiel internet.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi questionmarc1974,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je zoveel kosten hebt gemaakt in zo een korte tijd. Het is voor jou heel belangrijk om te achterhalen waar al die MB's aan op gaan. Neem eens een kijkje op deze blog.

Kan je er zo achter komen waar de MB's aan op zijn gegaan?

Groetjes,
Caspar

@PaulH en Ray bedankt voor je hulp!

Reageer