.

Vraag

Waarom heb ik onverwacht internetgebruik?

  • 3 November 2022
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Ik heb de sim een een telefoon die als reserve ligt. Ik gebruik m niet, maar toch wordt elke dag om 9.22u en 1.22u en 17.22 u ingelogd en zie ik telkens wisselende mb staan. Terwijl mijn telefoon thuis gewoon op wifi zit. 

Waardoor komt dan toch dat verbruik?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jolande,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je je dit afvraagt! Als de mobiele data aanstaat in dat toestel en in je Mijn Simyo omgeving dan kan het voorkomen dat je netwerk automatisch overschakelt naar het 4G netwerk als het 4G sterker is dan de Wifi. Dit noemen we ook wel Wifi-Assistentie. Als je er zeker van wilt zijn dat je alleen gebruik maakt van de Wifi dan kan je het beste op dat moment even de mobiele data uitschakelen! Als het goed is moet je hierover ook waarschuwingen hebben ontvangen van ons vanuit het 1200 nummer.

Wegens privacy redenen kunnen wij niet inzien waaraan dit internet wordt verbruikt maar denk bijvoorbeeld aan het updaten van bepaalde apps of een software update of iets dat op de achtergrond nog aanstaat. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even mee of ik iets kan betekenen in de kosten 😊!

Groetjes,
Amy

Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Dit gebeurt mij ook dagelijks op exact dezelfde tijd. Exact. Jolande om de 8 uur met iets van .22 in de tijd. Hij mij is 't om de 8 uur vanaf 6.53 uur (14.53 & 22.53). Gaat gaat slechts om enkele mb's, maar vind 't wel frappand. 

Op dagen dat ik niet thuis ben, en op een ander WiFi netwerk zit, gebeurd het niet. 

Reageer