.

Beantwoord

Waarom heb ik internet verbruikt zonder bundel?

  • 21 November 2016
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

Badge +2
Hallo,

Gisteren heb ik een nieuwe rom geinstalleerd op mijn gsm en vanmorgen kreeg ik het bericht dat ik internet verbruik zonder internetbundel waardoor ik nu behoorlijk in de min sta. Mijn mobile data stond uit, wifi aan en ja, internet stond bij simyo aan. Wanneer ik deze kosten moet gaan betalen, mag u mij per direct uitschrijven. Ik heb nu juist een prepaid abonnement om dit soort ongein te voorkomen. Als dit dan toch nog kan gebeuren mag het niet prepaid heten en ben ik nog niet veilig.

Het bedrag is inmiddels afgeschreven ... ja, sommige zaken kunnen wel heel snel ...

Peter
icon

Beste antwoord door Jihane 22 November 2016, 16:43

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hallo,

Ik heb een vergelijkbare situatie met de telefoon van mijn zoontje.
Met zijn nieuwe smartphone gebruikt hij alleen internet alleen als hij thuis is.
Dit ging de eerste dagen goed, heb het daarna niet steeds gecontroleerd, totdat ik een berichtje kreeg dat er nog maar 2,- beltegoed op stond.
Dus is er thuis diverse malen grote data binnengehaald via het abonnement zonder internetbundel, terwijl de mobiel wel gewoon met ons thuis wifi verbonden was.
binnen drie dagen is er daardoor 19,- aan mb kosten afgeschreven van het beltegoed. Dit vind ik zeer kwalijk, en ik ga ervanuit dat deze misstand snel hersteld wordt.

In afwachting van jullie reactie,
met vriendelijke groeten van
Colinda
Badge +2
We zullen zeker niet de enige zijn. Simyo moet proactief de gebruikers beschermen: na het verstrijken van de internetbundel het internet uitschakelen. Wil je dan toch het internet aanzetten, geef dan eerst een duidelijke waarschuwing.
Ik wil betalen voor waar ik om gevraagd heb. Hier heb ik niet om gevraagd.
Bij mij was het beltegoed weg en nog eens 16 euro extra, een kleine 30 euro totaal :@
En dit gedurende de nacht in een paar uurtjes tijd.

Groetjes,

Peter
Reputatie 7
Badge +9
Tja, toch word je er op geattendeerd als je voor een Simyo prepaid aansluiting kiest dat er altijd een kans is dat je door een langdurige internetsessie of telefoongesprek een negatief tegoed krijgt doordat de verbinding niet wordt verbroken als je saldo op nul komt. Door een prepaid simkaart aan te schaffen geef je aan dat je je hiervan bewust bent en ga je hier mee akkoord, en kun je later niet zeggen dat je hier niet om hebt gevraagd. Maar dat neemt niet weg dat het inderdaad beter zou zijn als met name je internetverbinding direct wordt afgesloten zodra je tegoed op is. Dit is een wens van klanten die al lange tijd gehoord wordt, maar waar Simyo tot op heden niets aan heeft willen of kunnen doen. Vandaar Simyo's aanbeveling om zelf via een datamonitor app je internetverbruik nauwkeurig in de gaten te houden:


Reputatie 7
Badge +10
Hoi Peter en Colinda,

Wat vervelend dat jullie ontevreden zijn met het Prepaid-systeem! Ik wil hier graag wat licht op schijnen 🙂 Omdat ik het liefst heel specifiek ben over de situatie per persoon, ga ik beide situaties dus apart bespreken.

Peter, er is inderdaad wat meer geïnternet dan waarschijnlijk de bedoeling was. Ik kan me goed voorstellen dat je er enorm van schrikt als je opeens ziet dat je beltegoed in de min is geraakt. Zoals Scotsman hierboven al heeft uitgelegd, maken wij het mogelijk voor je om je internetsessie of telefoongesprek af te kunnen maken. Ik zie dat jij gisteren je internetoptie uit hebt gezet via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Dat is een goede stap geweest! Zo pas je je aansluiting aan op wat jij het meest gebruikt.

Verder zie ik dat de laatste keer dat je hebt opgewaardeerd op 3 september 2016. Je beltegoed is laatst dus wel bijgevuld naar € 0,- (terwijl het eerst in de min stond), maar dat hebben wij voor je gedaan 🙂 We hebben je beltegoed verhoogd met € 16,78 voor je, bij wijze van eenmalige coulance. Je gaf aan dat het bedrag van je rekening is afgeschreven. Wil je dit nogmaals controleren? 🙂 Want dat hoort niet gebeurd te zijn. Wij hebben dit voor je verhoogd. Jij hebt ook geen automatisch opwaarderen aan staan, dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken. Er komt alleen beltegoed bij als jij dit actief opwaardeert via Mijn Simyo.

Ik wil je als laatste nog wat tips geven. Wil je deze blogpost doornemen? Je vindt hier allerlei tips om je internetverbruik zo laag mogelijk te houden. Je kunt zo ook je instellingen zodanig aanpassen om ervoor te zorgen dat automatische updates en dergelijke niet via mobiele data gebeuren.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Colinda, jou wil ik als eerste verwelkomen op het Simyo Forum! Voor jou geldt een heleboel hetzelfde: wil je ook de internettips doorlezen?

Gebruik je veel internet? Dan kun je ervoor kiezen om een internetbundel aan te schaffen. De Prepaidbundels bestaan uit bundels van 150 MB, 500 MB of 1000 MB. De keuze ligt dus helemaal bij jou! Die bundels werken als volgt: als je zo'n bundel geactiveerd hebt, dan gaat je internetverbruik van die bundel af totdat 'ie op is. Je krijgt dan ook een sms als de bundel op is. Als je daarna nog verder internet, gaat dat van je beltegoed af. Maar je kunt er dus voor kiezen om de internetoptie uit te zetten zodra je die sms'jes ontvangt.

Ik zie dat jij wat internet verbruikt hebt, en dat wij voor jou je beltegoed met € 8,07 verhoogd hebben, uit eenmalige coulance 🙂 Hiermee is je beltegoed gezuiverd naar € 0,- uit eenmalige coulance. Ik zie dat jij ook het automatisch opwaarderen uit hebt staan. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over onverwachtse afschriften. Al het beltegoed dat opgewaardeerd wordt, gebeurt actief door jou via Mijn Simyo.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik heel goed snap dat het even schrikken is als je beltegoed negatief is geworden, maar in het geval van jullie beiden zijn wij jullie tegemoetgekomen 🙂 Denken jullie eraan dat een internetbundel misschien wel handig is als je veel internet via mobiele data? Als je liever géén gebruik maakt van mobiele data, raad ik je aan om de internetoptie uit te zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Ik zie dat Peter dit gisteren al gedaan heeft.

Zijn er nog vragen? Ik beantwoord ze heel graag!

@ Scotsman, dankjewel voor je aanvulling!

Groetjes,
Jihane

Reageer