.

Beantwoord

Waarom heb ik geen wifi?

  • 10 December 2017
  • 23 reacties
  • 1147 Bekeken

Ik heb geen internet in een wifi gebied (buiten). Ligt waarschijnlijk aan de instellingen op mijn telefoon. Hoe kan ik dit veranderen. Heb een Samsung galaxy s5 telefoon
icon

Beste antwoord door Jihane 11 December 2017, 16:09

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi JOHANN,

Ik heb het even nagekeken op mijn, oude, Samsung S5. Staat Slimme netwerkwissel aan bij Wi-Fi? In zo'n geval kiest de telefoon het sterkste signaal, is Wi-Fi sterker dan werkt mobiel internet niet en omgekeerd.
Nee slimme netwerkwissel staat niet aan. Ik kan dat ook niet aanzetten. Ik heb geen internet bundel. Ik zit momenteel in een hotel in Benidorm daar doet internet het wel op de wifi van het hotel. Daarbuiten werkt het niet, terwijl er wel gratis wifi is op sommige plekken. Op schiphol deed hij het ook niet. Eerst ook niet in het hotel in Benidorm later wel toen ik wat aan de instellingen veranderd heb.
Reputatie 7
Badge +9
Nu is je vraag wat duidelijker voor mij. Laat je telefoon zoeken naar Wi-Fi netwerken en probeer dan verbinding met het andere netwerk te maken, ook al is het gratis Wi-Fi dan moet je soms toch inloggen, ik heb dan vaak het probleem dat het niet lukt via Chrome (o.a. in de trein in NL), als ik de ingebouwde internet browser als standaard instel komt de inlogpagina wel.
Dat heb ik gedaan. En idd moet je dan inloggen, ook dat gedaan, er stond verbonden maar zodra ik op internet ga ben ik weer off line. En staat er verbinding verbroken. ..
Reputatie 7
Badge +9
Vreemd, misschien dat je via de beheerders van het Wi-Fi netwerk hulp kan krijgen, vanaf hier kan ik het probleem moeilijk tackelen.
Hoe moet ik via de beheerders van het Wi-Fi netwerk hulp krijgen? Is het een optie Google Chrome te verwijderen en het er opnieuw op te zetten of een andere browser gebruiken?

Ik vermoed toch dat het aan de instellingen van mijn smartphone ligt.
Reputatie 7
Badge +9
Hoe je die kunt bereiken weet ik niet. Toeristen informatie misschien?

Een andere browser proberen kan geen kwaad.
Ik zal nog eens verder zoeken. Misschien weet een medewerker van Simyo raad. Maar... bedankt Frans voor het meedenken, super!
Even een vraagje voor de zekerheid. Wil je data gebruiken via WiFi of via Simyo (buitenland)?

Zit een beetje te twijfelen.
Ik heb geen internet in een wifi gebied (buiten). Ligt waarschijnlijk aan de instellingen op mijn telefoon. Hoe kan ik dit veranderen. Heb een Samsung galaxy s5 telefoon
Ik gebruik geen data. Gewoon gratis wifi, daar waar het beschikbaar is. Ik ben al jaren bij Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Beste JOHANN,

We willen natuurlijk helpen, maar het is geen probleem gerelateerd aan Simyo. Wi-Fi is geen dienst die door Simyo wordt aangeboden. Dit is iets wat in je toestel goed ingesteld moet zijn. Omdat je met andere netwerken ook al problemen had is het misschien verstandig wanneer iemand met kennis van zaken eens naar de instellingen van je toestel kijkt.
@ JOHANN
Duidelijk, bedankt.
De instellingen van mijn toestel heb ik al een paar keer doorlopen. Het vreemde is dat in het hotel alles werkt. Maar nogmaals wellicht weet iemand van Simyo raad kwa instellingen.
Wie zegt dat het aan je toestel ligt?
De instellingen van mijn toestel heb ik al een paar keer doorlopen. Het vreemde is dat in het hotel alles werkt. Maar nogmaals wellicht weet iemand van Simyo raad kwa instellingen.
Niemand zegt dat het aan mijn toestel ligt. Wat bedoel je?
Wanneer het wel werkt in het hotel kan ik me niet voorstellen dat het de telefoon is.

*edit*
(Heb je gevraagd aan andere mensen of het bij hen wel werkt?)
Als je hierboven leest kun je zien wat er geschreven is. Waar zou het anders aan moeten liggen? BTW: Ben jij van Simyo?
Ik wil je helpen, net als franswon, maar wanneer je bijdehand gaat doen dan kan ik je alleen nog een fijne dag wensen.
Ik doe helemaal niet bijdehand. Je bent wel snel op je teentjes getrapt. Nogmaals de vraag ben je van Simyo.
Simyo medewerkers zijn herkenbaar als moderator.

En zoals eerder vermeld, Simyo biedt geen Wifi aan. En aangezien je in het Hotel wel wifi had ligt het niet aan je toestel.

(Heb je gevraagd aan andere mensen of het bij hen wel werkt?)

Ja bij de anderen werkt het wel!
Simyo medewerkers zijn herkenbaar als moderator.

En zoals eerder vermeld, Simyo biedt geen Wifi aan. En aangezien je in het Hotel wel wifi had ligt het niet aan je toestel.

Weet je dan waar het wel aan kan liggen...
Reputatie 7
Badge +10
Hi Johan,

Wat jammer dat het niet lukt met je wifi-verbinding! Dat is niet handig, natuurlijk. Heb je hier eerder ook problemen mee gehad? Merk je dit alleen bij openbare plekken, of ook als je op privéplekken bent?

Ik raad je aan om je wifi-instellingen door te lopen met behulp van de Toestelhulp tool. Als dat niet werkt, kun je er ook voor kiezen om bepaalde wifi-netwerken te 'vergeten' via je wifi-instellingen. Daarna kun je het nogmaals proberen.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ Friesian en Ray, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer