.

Beantwoord

Waarom heb ik geen waarschuwende sms'jes gehad over mijn verbruik?


  • Beginner
  • 3 reacties
Deze maand is de data bundel in een week opgeraakt. Hierover is geen sms ontvangen van Simyo!
Telkens staat op de rekening 58,59 MB verbruik. Dit verbruik is op de telefoon niet terug te vinden. Niet in het verbruik per app.
Ik lees dat er meer leden de zelfde vraag hebben gesteld. Waar gaat het verbruik van 58,59 MB naar toe? Het lijkt mij onmogelijk dat we allemaal dezelfde app aan hebben staan met het zelfde gebruik. Kan Simyo uitleg geven?
Waarom is er in juli geen SMS verstuurd over het data bundel verbruik?
Graag hoor ik van jullie,
Groet,
TSW
icon

Beste antwoord door Jihane 24 July 2017, 16:34

Bekijk originele reactie

15 reacties

Simyo kan het alleen tonen in blokjes van rond die aantallen MB's. Dus bij meerdere van die blokjes in het zelfde tijdsbestek dien je ze op te tellen. Je komt dan vaak uit op een paar honderd MB's uit, wat weer kan duiden of een update van het toestel, flinke synchronisatie of het bij werken van de app. Maar ook flink verbruik op het mobiele netwerk, bijvoorbeeld bij streamen, kan een reden zijn. Simyo kan, omwille van de wet op de privacy, niet zien waar die MB's heen gaan. Dat kan alleen de gebruiker / klant in de telefoon met een ofwel ingebouwde datameter of een gedownloade data meter.
Lees hier ook meer over het hebben van Hoogverbruik en de tips om er meer inzicht over te hebben in hun blog.

Over het wel of niet verstuurd zijn van het 80% en 100%bericht zal uitsluitsel geven.
zie mijn reactie op hoge kosten buiten bundel...naar mijn idee 2smsen ontvangen 1van 80 en 2 van 100 terwijl ik net nieuwe mns had gekocht,dus verwacht dan toch 4 smsjes te krijgen(2 van oude bundel) 2 vanbijgekochte mbs....nu n rekening ontvangen van €400 terwijl ik abbonnement van €16 heb😡
ik bedoel 1 sms van 100%
Beste lang nummer,

Ik weet niet waar je het over hebt maar mijn reactie was gericht aan de persoon die dit topic heeft geopend. Ik vind het niet zo netjes voor die persoon dat je er dan tussenkomt met;


zie mijn reactie op hoge kosten buiten bundel.


Welke reactie?
mijn excuses...ik dacht dat dit allemaal onder t zelfde topic viel...hoge kosten buiten bundel? Ik dacht dat dit over nagenoeg t zelfde ging....
Nogmaals sorry...is niet mijn bedoeling "om ergens tussen" te komen.Ik heb gisteravond n topic aangemaakt en vervolgens zag ik dat er al meerdere topics hier over gingen en dacht dat ik daar op mocht reageren☺️
Reageren staat vrij maar je eigen probleem aankaarten in meerdere topics maakt het onoverzichtelijk. 🙂
dat kan ik me inderdaad voorstellen....op mijn topic is nog niet gerageerd,vandaar dat ik me hier aansloot😶
Reputatie 7
Badge +10
Hoi TSW,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je je verbruik niet helemaal kunt plaatsen! Ik heb je aansluiting er meteen bij gepakt. Ik zie dat je een internetbundel hebt van 1000 MB's. Op 3 juli om 23:48 heb je een sms gekregen die je vertelde dat je op 80% van je bundel zat, en op 5 juli om 16:43 een sms met de informatie dat je op 100% zat. Daarna heb je verder geïnternet - in het buitenland vooral, maar dat maakt niet zoveel uit. De buitenbundelkosten binnen zone 1 zijn voor het internetten even hoog als de buitenbundelkosten in Nederland. Je hebt geen 500 MB's bijgekocht als buffer en je hebt ook je internetoptie niet aangezet. In de sms-berichten stond dat je nu het buitenbundeltarief van € 0,15 per MB betaalde. Heb je deze sms-berichten niet ontvangen? Ze zijn namelijk wel verstuurd.

De pakketjes van 60 MB's zijn ook niet heel gek, trouwens 😉 Als je hierop zoekt, zie je inderdaad dat deze vraag wel 's wordt gesteld. Daarna zie je ook dat er altijd hetzelfde antwoord wordt gegeven: het is slechts een kwestie van weergave. Dat betekent dat het verbruik op Mijn Simyo wordt opgedeeld in blokjes van 60 MB. Als ik bijvoorbeeld 200 MB's verbruik, wordt dat weergegeven als 3 blokken van 60 MB (180 MB totaal) en één blokje met de overgebleven 20 MB. Geen zorgen dus! Zoals Ray aangeeft is het verstandig om deze MB's bij elkaar op te tellen.

Ik kan je niet vertellen waar je MB's aan zijn verbruikt, zoals ik ook niet kan inzien wat er in je sms'jes staat of kan beluisteren wat er gezegd wordt tijdens een telefoongesprek. Je kunt daar zelf wel achter komen - hier lees je hoe.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ 987654321, geen zorgen, je mag altijd reageren in topics! Maar in dit geval was het niet heel relevant. Kan gebeuren 🙂 Ik heb net gereageerd op jouw topic. Zullen we daar verder samen?
@ Ray, dankjewel voor je antwoorden!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Dank voor je antwoord. Blijft bij mij dat de sms'jes niet zijn ontvangen.
Graag zou ik willen weten hoe dit kan?
Groet,
TSW
Badge +7
Hoi TSW,

Dat is wel vreemd zeg! Ik heb je net een test-sms gestuurd. Heb je deze wel ontvangen?

Groetjes,
Samantha
Dag Samantha,

De test-sms heb ik wel ontvangen. Maar de waarschuwings-sms'jes dus niet.

Groet,
TSW
Reputatie 6
Badge +7
Hoi TSW,

Goed om te horen dat je onze test-sms hebt ontvangen!

Wel erg gek dat je de waarschuwingssms niet hebt gehad! Wij zien namelijk dat 'ie is verstuurd en geleverd.

Omdat ik het erg vervelend vind dat je hoge kosten hebt gemaakt, wil ik je graag een eenmalige vergoeding aanbieden. De verbruikskosten buiten je bundel zal ik voor je vergoeden. Deze vergoeding zal rond 12 augustus voor je zichtbaar zijn op je juli factuur. Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

Ik vind dit een prima oplossing. Bedankt voor de goede service.

Groet,
TSW
Reputatie 5
Badge +9
Graag gedaan namens Asma! Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Caspar

Reageer