.

Beantwoord

Waarom heb ik geen verbinding met het internet?

  • 29 August 2016
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

Ik ben sinds kort overgestapt van een andere provider naar Simyo en alles werkt prima behalve de internetverbinding via data. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik ben niet zo heel handig dus een duidelijke uitleg heb ik wel nodig, haha.
icon

Beste antwoord door Ilias 30 August 2016, 13:22

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Kiertje,

ik heb nu geen tijd maar ik moet je wel waarschuwen dat je op moet passen met je datagebruik. Installeer daarvoor een app die daar voor zorgt zoals Dataeye of Opera max.

Groet Paul.

P.S. Als je morgen het antwoord nog niet hebt dan zal ik wel tijd hebben en het antwoord geven.
Om te beginnen, staat Internet aan op mijn simyo, (netwerk)instellingen. En welk toestel heb je?
https://www.simyo.nl/klantenservice/gebruiken-instellen-34/internetinstellingen-53/telefoons-395
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Kiertje,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat je naar Simyo bent overgestapt! Van harte welkom bij de beste provider van Nederland!


Wel jammer dat je nog geen goed gebruikt kunt maken van het internet. Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de instellingen van je toestel. Wij hebben voor een boel toestellen uiteengezet hoe je het moet instellen om goed verbinding te kunnen maken met ons netwerk voor internet. Je kunt in onze toestelhulp het toestel aangeven en vervolgens drukken op hulp voor instellen van mobiel internet. Je wordt dan stap voor stap geholpen daarbij door een handige interface.

Als je de instellingen goed erin hebt gezet en je kunt nog geen gebruik maken van internet, dan heb ik daarvoor alvast een handeling uitgevoerd. Een reset. Als je jouw toestel uitschakelt voor tien minuten en dan weer inschakelt dan wordt alles weer goed gezet op ons netwerk en verwacht ik daarmee geen problemen.

Tot slot, als ook de reset in combinatie met het instellen van je toestel voor internet niet heeft geholpen, raad ik je aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en het liefst een andere simkaart in je eigen toestel. Aan de hand daarvan kunnen wij namelijk zien of het ligt aan het toestel of de simkaart.

Laat je het weten?

Friesian en PaulH, enorm bedankt!

Groetjes,
Ilias
Iedereen bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn late antwoord. Ik ga aan de gang met de instellingen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Kiertje,

Graag gedaan namens iedereen. Succes met de instellingen. Laat je me weten wat de uitkomst is?

Groetjes,
Caspar

Reageer