.

Beantwoord

Waarom heb ik geen SMS gekregen toen mijn internetbundel op was?

  • 27 April 2021
  • 6 reacties
  • 142 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Mijn dochter heeft een nieuwe mobiel en is enthousiast bezig. Zo enthousiast dat ik zojuist tot mijn schrik zie dat ze in 2 dagen 4 GB gebruikt heeft. Dat is 2 GB buiten de bundel! Maar, we hebben helemaal geen SMSjes gehad waarin gewaarschuwd wordt dat de bundel bijna op is. Het is dat ik nu toevallig kijk anders was het nog veel meer geweest. Waarom komt er geen waarschuwing of afsluiting als de bundel (bijna) op is?

Verder heb ik MBs bijgekocht om te zien of dat de kosten wat kon dempen, maar blijkbaar tellen die bijgekochte MBs niet mee voor al gebruikte data? Hoe kan ik die extra MBs weer teruggeven?

 

met vriendelijke groet

Iemand

icon

Beste antwoord door Daisy 28 April 2021, 17:07

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi delemand,

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Bij Simyo ontvang je een sms wanneer de internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt, daarna kun je blijven internetten voor €0,15 per MB. De bundel die je hebt bijgekocht word inderdaad niet met terugwerkende kracht verrekend. Mocht je deze de helemaal niet gebruiken kunnen we deze vergoeden, wanneer er wel MB's zijn verbruikt kunnen we dat niet meer voor je doen.

 

Ik zie dat er in dit geval iets niet helemaal goed is gegaan, kun je me een privébericht sturen met de bijbehorende adresgegevens? Dan kijk ik even wat er precies is mis gegaan en help ik je daar verder.:blush:

 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +7

En dan even om dit in de toekomst te voorkomen:

Je kan instellen dat je toestel stopt als je buiten je bundel komt. In Android toestellen kan dat standard, voor

iPhones heb je een app nodig,

Welk toestel heeft je dochter?

Badge

En dan even om dit in de toekomst te voorkomen:

Je kan instellen dat je toestel stopt als je buiten je bundel komt. In Android toestellen kan dat standard, voor

iPhones heb je een app nodig,

Welk toestel heeft je dochter?

Bedankt voor het meedenken. Ik had inderdaad een limiet ingesteld. Maar blijkbaar was de boodschap nog niet goed aangekomen, en de melding van datalimiet bereikt snel weggeklikt 😞 Ik houd het wel in de gaten, maar had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi DeIemand,

Slim dat je het de komende tijd in de gaten houdt! 

Heb je onze app ook op je eigen toestel geïnstalleerd? Je zal dan niet de SMS’jes ontvangen, maar zo kun je in ieder geval wel af en toe spieken of het allemaal nog goed gaat 😊

Daarnaast is het ook handig om samen met je dochter even alle tips in dit blog door te lopen!

Groetjes,
Bas

En daarbij, 2Gb is natuurlijk voor die kids een flut bundeltjes, effe een paar filmpjes en het is op.

Je weet hoe dat gaat, groepje bij elkaar en ze vergeten alles en iedereen, maar het is voor hun wel een zorgeloze tijd over het algemeen.

Reputatie 7
Badge +7

En dan even om dit in de toekomst te voorkomen:

Je kan instellen dat je toestel stopt als je buiten je bundel komt. In Android toestellen kan dat standard, voor

iPhones heb je een app nodig,

Welk toestel heeft je dochter?

Bedankt voor het meedenken. Ik had inderdaad een limiet ingesteld. Maar blijkbaar was de boodschap nog niet goed aangekomen, en de melding van datalimiet bereikt snel weggeklikt 😞 Ik houd het wel in de gaten, maar had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

 

Volgens mij kan je (in ieder geval in Android) twee limieten instellen. Eentje waarbij een waarschuwing komt, en eentje waarbij hij blokkeert. Ik zou dan de eerste op 90 procent zetten, en de tweede op 95 procent van de bundel. 95, en geen 100 om meetverschillen tussen Simyo en het toestel te voorkomen.

Reageer