.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in Frankrijk?

  • 28 August 2017
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Ik ben op dit moment in Frankrijk en ik heb geen internet. Ik heb in Mijn Simyo alle instellingen goed gezet, mijn tel opnieuw opgestart en het internet opnieuw ingesteld. Niks helpt helaas.

Hebben jullie tips?
icon

Beste antwoord door franswon 29 August 2017, 10:24

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi mrjln89,

Heb je als toegangspunt portalmmm.nl met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs?

Als dit zo is laat dan je telefoon zoeken naar een netwerk, als je meerdere ziet, probeer ze dan totdat je verbinding hebt. KPN/Simyo hebben geen roaming-overeenkomst met alle providers.

Helpt dit niet dan zal een moderator je simkaart een reset geven.

Hou je ons op de hoogte?
Hi Franswon,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu weer even wifi. ik heb het toegangspunt al ingesteld naar portalmmm.nl. alle 4 de netwerken geprobeerd maar nog steeds niks.

Zou een moderator mijn sim willen resetten?

Alvast Bedankt!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi mrjln89!

Welkom op het Simyo Forum! Heel goed dat je hier je vraag stelt. Wat lekker dat je in Frankrijk zit! Is het weer wat beter dan de regen hier in Nederland op dit moment? Het zou uiteraard wel fijn zijn als je gewoon weer kunt internetten op vakantie. Geen zorgen, we gaan het oplossen!

Ik zie dat je aan de hand van het antwoord van franswon al je APN opnieuw hebt ingesteld in je telefoon en dat je handmatig een ander netwerk hebt geselecteerd. Wat jammer dat het hierna nog niet is gelukt om te internetten. Ik zie dat je Netwerkinstellingen op Mijn Simyo goed staan ingesteld. Voor de zekerheid heb ik je aansluiting gereset. Hierbij wordt je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten? Probeer vervolgens opnieuw handmatig een netwerk te selecteren indien het internet niet direct werkt.

Mocht je hierna nog geen internet kunnen gebruiken, dan wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Hierbij plaats je je simkaart in een andere telefoon om te kijken of je daarmee wel kunt internetten. Test vervolgens ook een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen we achterhalen waar het probleem precies zit.

Laat je me weten wat hier uit komt?

@franswon, dank je wel voor je hulp! 🆒

Groetjes,
Els
Hi Els het werkt weer! Bedankt voor je hulp.
Reputatie 7
Badge +9
Ook weer opgelost gelukkig. Fijne vakantie verder en veel plezier met je internet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi mrjln89,

Wat goed om te horen 😃 Geniet ervan! Trek je aan de bel als je nog een vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer