.

Beantwoord

Waarom heb ik geen dataverbinding als ik van 4G naar 2G omschakel?

  • 4 August 2014
  • 21 reacties
  • 1566 Bekeken

hallo, vraagje: k kom net van Hi af, en om batterij te besparen switchte k vaak van 4 naar 2G, maar nu krijg k alleen data binnen (sync met e-mail, whatsapp enz.) als 4G aan staat, 2G geeft geen data (3G trouwens ook niet kwam k net achter). Dien k iets in te stellen om met 2G ook data te kunnen ontvangen?
mvg
Paul
icon

Beste antwoord door Ernst 5 August 2014, 12:42

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi schlager, welkom op het forum van Simyo :)

Het klinkt als of je niet de meest optimale APN in je telefoon hebt staan.
Zou je eens kunnen kijken wat je hebt staan? Als dat KPN4G.nl is, kun je dat het beste aanpassen naar portalmmm.nl

Laat je even weten of dit geholpen heeft?
http://imgur.com/qff31oC

Helaas, geen verandering
Reputatie 5
Badge +11
Hi schlager,

Dat verklaart een hoop.
Probeer dit eens 😉
🙂 idd, alles stond verkeerd
maar bij die instellingen van die link werkt t ook niet:(
Reputatie 6
Badge +10
Hoi schlager,

Je hebt dus de gegevens aangepast en er is nog geen verbetering? Of werkt het nu inmiddels wel? :)

Mocht het niet werken, verwijder dan even het oude APN profiel en vul deze gegevens in:

• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies Internet of default.

Ik hoor graag van je of het hiermee lukt (of dat het je al is gelukt) 🙂
Verwarrend hoor, in d link die Ernst gaf staat apn:internet, nu zeg jij portalmmm.nl
maar goed, beide geven alleen data bij 4g
iemand?       
Reputatie 5
Badge +11
Hi Schlager, we waren even weekend aan het vieren. Dan zijn we niet zo actief zo het forum.

Er kunnen meerdere APN's werken, daarom worden er weleens verschillende gegevens.
Wel jammer dat het nog steeds niet werkt :(
Wanneer je een nieuw toegangspunt maakt, verwijder je dan wel alle anderen? En misschien helpt het als je ons laat weten welke telefoon je hebt?
ja d laatste keer verwijderde ik alles voor n nieuwe te maken
t is n LG G2 (d802),
raar want op t KPN/Hi netwerk werkte t wel
-edit- als k bij APNtype internet invul krijg k ook op 4g geen data als k default invul wel
Reputatie 6
Badge +10
Hoi schlager,

De enige echt effectieve APN's voor 4G zijn: portalmmm.nl of KPN4G.NL. portalmmm.nl is een APN die het breedst gebruikt wordt op elk netwerkmodus. Op 2G/3G en 4G. Daarom heeft portalmmm.nl mijn voorkeur en werkt deze heel goed op mijn LG G2 (met een Simyo simkaartje getest).

Wat ik wel weet is dat de LG G2 vaak wat problemen heeft met het overschakelen van tussen verschillende netwerk standen. Hoe staat jouw netwerkmodus ingesteld? Staat deze op de automatische stand?

Ik hoor het graag van je 🙂
als k automatisch kiezen aanraak kiest ie meteen simyo, dus kan dat niet aan of uit zetten. Dus waar moet k dat uitzetten?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi schlager,

Dan staat dat helemaal goed ingesteld, hij kiest dus automatisch voor Simyo. Als het goed is kun je in hetzelfde menu ook kiezen voor handmatig. Zou je eens handmatig naar KPN 4G willen zoeken i.p.v Simyo? Misschien werkt dit iets beter 🙂

Heb je nog gekeken hoe je "netwerkmodus" ingesteld staat?
Ik heb t opgelost, toen k van ROM wisselde deed 'ie t wel ineens terwijl Hi met die ROM wel werkte, maar aangezien jullie ws. geen custom ROMs ondersteunen zal k hier niks meer over zeggen.
Dank iig
Reputatie 6
Badge +10
Hoi schlager,

Toevallig ondersteunt Simyo dit wel, dus dan was zonder twijfel de ROM zelf die dit tegen liep te werken. Gelukkig heb je de oorzaak nu gevonden en heb je het probleem opgelost 🙂!

Heel erg bedankt dat je het ons even hebt laten weten.
ok, in dat geval, mocht iemand ooit t zelfde hebben: ben van AOSP naar Stock-based gegaan,  waarna t plots werkte
Reputatie 6
Badge +10
Hoi schlager,

Heb je de Cyanogenmod al geprobeerd op je LG G2? Die gebruik ik en die draait als een zonnetje 🙂
(the plot thickens) net weer naar andere ROM gegaan, wat blijkt: t ligt niet aan stock of aosp based. Zit nu nl. op Mahdi (wat aosp based is) en daar werkt t ook bij (i.t.t CM10 of 11:( ). Er zit vrees k niets anders op dan te switchen totdat j ene vindt die werkt.
Badge +6
Hoi schlager,

Ik heb even een berichtje naar Tiury gestuurd dat je hebt gereageerd, want om eerlijk te zijn is dit echt abracadabra voor me 😉
😃 haha tja  
Reputatie 2
Badge +6
Haha ook voor mij 😉 Tiury is er morgen weer 😃
Reputatie 6
Badge +10
Hoi schlager,

Het is altijd een beetje zoeken inderdaad! Waar de ene ROM goed werkt, ontbreekt het weer aan bij een andere (helaas ook op andere vlakken). Ben je wel tevreden met de ROM die nu op je telefoon staat? 🙂

Reageer