.

Vraag

Waarom heb ik geen bereik meer in Frankrijk?

  • 22 September 2022
  • 3 reacties
  • 217 Bekeken

Tot voor kort had ik met mijn Simyo abonnement een goede bereikbaarheid in Frankrijk. (Limousin, omgeving Châlus). Mijn mobiel (Galaxy XCover 5) had altijd verbinding met de Franse provider Free (4G) en ik kon goed internetten. Rond 10 augustus 2022 is deze verbinding opeens weggevallen en op de plek waar ik verblijf komen andere providers maar zeer af en toe door. Op de site van Free worden geen problemen gemeld met de dekking van het signaal. Ik vraag me dus af wat er aan de hand is. Heeft Simyo een afspraak met Free gewijzigd of is hier iets anders aan de hand? Ook elders in Frankrijk gaat mijn telefoon niet meer naar Free, maar naar SFR, Orange of Bouyges. Ik ben benieuwd. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @DickvSB,

Bedankt voor je reactie. Ik kan je inderdaad een nieuwe simkaart opsturen. Dit wordt binnen 2 werkdagen geleverd! Hiervoor dien ik wel alle gegevens te controleren. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres? Dan maak ik het voor je in orde.

Groetjes,
Amy

Hallo Amy, dank voor de snelle reactie. Mijn sim-kaart heeft idd al verschillende toestellen overleefd. Vervanging is wellicht geen overbodige luxe. Ik ben nu in Nederland en neem aan dat mijn NAW-gegevens bij jullie bekend zijn, anders stuur ik die via een privé bericht. Het zou mooi zijn als ik de sim-kaart de komende week in huis heb, dan kan ik die in oktober in Frankrijk uitproberen. Alvast bedankt.

Groeten, Dick

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @DickvSB,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je verbinding niet meer werkt in Frankrijk! Voor alsnog zijn er geen wijzigingen bekend in de afspraken tussen de providers. Via onze toestelhulp kan je jouw type toestel opzoeken en de stappen volgen om je '’internet handmatig in te stellen'’ ook wel APN instellingen genoemd. Vaak kan het ook helpen om de simkaart in een ander toestel te testen om te achterhalen of het probleem aan de simkaart ligt of aan het toestel. Ik heb even meegekeken op je aansluiting en ik zie dat je simkaart wel wat verouderd is! Ben je op dit moment nog in het buitenland? Zo ja, zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan voer ik graag een reset uit op je simkaart. Mocht je in Nederland zijn dan kan ik je een nieuwe simkaart opsturen 😊..

Groetjes,
Amy

Reageer