.

Beantwoord

Waarom heb ik geen 4G netwerk ontvangst?

  • 12 April 2015
  • 11 reacties
  • 1165 Bekeken

Badge +2
Sinds vanmorgen heb ik via 4G geen internet verbinding meer. Heb mijn mobiel uit en aan gezet en ook de APN instelling gecheckt. Deze staat gewoon op KPN4G.nl net als anders. Wel 4G symbool zichtbaar op mobiel.

Als ik overschakel in mijn instellingen naar 3G heb ik wel ineens verbinding.

Wat is er aan de hand? Zijn er storingen?

Alle hulp (of tips) zijn welkom

Grt
Henry
icon

Beste antwoord door Ernst 13 April 2015, 10:31

Bekijk originele reactie

11 reacties

Het kan zijn dat het KPN netwerk een verstoring heeft.
Dat kun je hier checken aan de hand van je postcode.
http://www.kpn.com/prive/klantenservice/problemen-storingen.htm


Wat je ook kan proberen is je mobiel nogmaals uit te zetten, simkaart verwijderen en na 15 minuten de sim er weer in en je mobiel aanzetten. Er word dan opnieuw verbonden met het netwerk. Wie weet werkt dit?
Badge +2
@Raytje: Thanks .. Postcode check gedaan, "geen storingen of gepland onderhoud bekend" 😞
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Henry,

En als je de APN opnieuw instelt met de toestelhulp?
Maakt dit verschil?
Badge +2
@maikel.twinnie: Nee helpt niets! Alles staat goed ingesteld. Echt raar dit .. Voorheen nooit problemen mee gehad. En schakel ik over naar 3G dan heb ik wel weer internet maar ik betaal voor 4G dus dat is ook geen optie! 😉
Badge +2
Misschien dat er nog een medewerker van Simyo zelf mij kan helpen vandaag? Nog steeds geen 4g ...
Je kan beter even niet meer reageren tot een moderator je antwoord heeft gegeven. Ze werken met een lijstje dat de oudste vraag eerst word beantwoord. Elke keer als je reageert kom je weer onderop. Ook hebben normaal het streven binnen een dag te reageren maar nu zat het weekend er tussen.

Even geduld nog aub :)

Of bellen met de klantenservice.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi henryblankvoort, welkom op het forum!

Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Internet.

Best heel vervelend als je 4G hoort te hebben, maar het niet werkt :)
Voor nu heb ik je aansluiting even opnieuw aangemeld op het netwerk. Als jij je telefoon opnieuw kunt opstarten als je dit leest merk je meteen of dat effect heeft gehad.

Maikel.twinnie wilde je doorverwijzen naar onze toestelhulp pagina. Daar vind je voor de meest gebruikte telefoon de instellingen om je APN handmatig in te stellen. Daar lees je ook dat als APN portalmmm.nl wordt aangegeven.

Wil je die instellen als het nu nog niet werkt? En ons laten weten of dat geholpen heeft, natuurlijk ;)


Maikel.twinnie en Raytje, dank voor de assistentie!
Badge +2
@Ernst: Heb mijn mobiel herstart. En er is niets veranderd. Ik zie nog steeds het symbool van 4G boven in beeld maar heb geen internet. Heb mijn APN instellingen al meerdere malen gecheckt maar ook daar zie ik geen afwijkingen. APN = portalmmm.nl

Het rare is als ik overschakel naar 3G via de instellingen op mijn iPhone 6 heb ik wel 3G Netwerk. Maar zoals ik al eerder zei, daar betaal ik niet voor!

Wat nu?
Badge +2
@Ernst: had onder tussen ook contact met jullie mensen op twitter. Zij vroegen of ik mijn sim in een ander toestel wou testen. Ik dacht doe dat wel even in mijn oude iPhone 4 maar toen ik mijn sim al uit mijn toestel had bedacht ik me dat 4G op een iPhone 4 zo bij zo niet gaat werken. Met de tip van Raytje nog vers in geheugen om de sim er minimaal 15 minuten uit te laten en daarna pas weer te herstarten ben ik verder gegaan en nadat ik de sim er na een half uur weer indeed en hervatte werkte 4G ineens weer! Ik zal er wel nooit achter komen wat deze plotselinge 4G storing veroorzaakt heeft maar afijn ..

Vreemd allemaal ... Maar het werkt weer voor nu!



Thanks voor jullie hulp. 😃
Reputatie 3
Badge +7
Hoi henryblankvoort,

Zoals ik gisteren al via Twitter met je besprak;) Heel fijn dat het het nu is opgelost! Graag gedaan en jij heel erg bedankt voor je terugkoppeling:D
Ja bedankt voor de terugkoppeling 🙂

Reageer