.

Beantwoord

Waarom heb ik geen 3G netwerk?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 9 reacties
Sinds gisteren kan ik geen gebruik maken van het 3G netwerk. En dus heb ik geen internetverbinding. Is er een storing?
icon

Beste antwoord door Alex 7 May 2012, 15:32

Bekijk originele reactie

28 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi lbocken_loek,

De H of H+ staat voor HSDPA en HSDPA+ en betekent: High-Speed Downlink Packet Access.
Het staat ook wel bekend als 3.5G of 3G+ en betekent dat je erg snel internet hebt, sneller dan 3G :)

In gebieden waar geen HSDPA(+) beschikbaar is, zal je toestel automatisch terugvallen op 3G. De hoeveelheid streepjes die je ziet zijn hier niet op van invloed.

Wanneer er geen H(+) of 3G beschikbaar is, zal je toestel verbinding maken met EDGE en dat ligt qua snelheid iets onder 3G. Als er ook geen EDGE is, maakt je toestel verbinding met GPRS, de G die je dan ziet.

Dit is wel een heleboel technische praat, maar waar het op neerkomt: G en E zijn eigenlijk de enige 'langzame' dataverbindingen.
3G, H en H+ wil je graag zien in je scherm ;)


Nu is de vraag: heb je erg vaak G of E in je scherm staan? Hiervoor geld dan Natascha's antwoord:
"Ervaar je dit probleem op 1 of op meerdere locaties? Wanneer je dit probleem op één locatie ervaart dan verneem ik graag de volledige postcode zodat ik een postcode check voor je kan laten doen. Wanneer je het probleem op meerdere locaties ervaart dan raad ik je aan je simkaart in een ander toestel te plaatsen om te kijken of dit het probleem verhelpt."

Is mijn informatie zo duidelijk? Graag verneem ik je bevindingen.
Badge
hallo, k had geen beltegoed meer en toen heb ik alles opgewaardeerd... alleen nu doet niks het meer en ik heb alles al geprobeerd.. wat moet ik doen?? mvg Ellina
Reputatie 6
Badge +7
Hoi ellinalovesyou,

Balen dat je simkaart het niet meer deed!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je inmiddels contact met ons hebt gehad. Je kunt je simkaart nu probleemloos gebruiken. Dat is goed nieuws!

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer