.

Beantwoord

Waarom heb ik geen 3G netwerk?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 9 reacties
Sinds gisteren kan ik geen gebruik maken van het 3G netwerk. En dus heb ik geen internetverbinding. Is er een storing?
icon

Beste antwoord door Alex 7 May 2012, 15:32

Bekijk originele reactie

28 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Heb je al geprobeerd het toestel uit aan te zetten? Dat helpt vaak. Ik heb zelf geen 3G problemen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MSR,

Ervaar je dit probleem op 1 of meerdere plekken? We hebben namelijk geen meldingen binnen gekregen mbt internet problemen.

Groetjes,

Alex
Heb nu sinds gister (zover ik weet) het zelfde probleem.
Dit probleem heb ik al een paar weken.
Terwijl ik gewoon een internet bundel heb, heb ik de afgelopen weken weinig tot geen 3G bereik, wel schakelt hij over op G of H, maar hiermee kom ik niet op internet.
Ook gooit hij regelmatig het gehele internet netwerk eruit en ook het gewone Simyo netwerk. Hierdoor kan ik dus totaal niks, maar betaal er wel voor.
Inmiddels al een paar dagen geleden mail gestuurd naar klantenservice met dit probleem.

Ergens blij dat ik nu lees niet de enige te zijn, maar leuk is het niet. Ben heel slecht bereikbaar, vorige week viel een gesprek gewoon uit. En een ander gesprek hoorde ik alleen rare piepjes, terwijl aan de andere kant ze mij wel hoorde.
Heb nu sinds gister (zover ik weet) het zelfde probleem.

Bij mij doet internet het weer sinds gister! 🙂
Badge
Ik heb de batterij er een keer uitgehaald. Daarna deed alles het weer. Maar intussen heb ik hetzelfde wel al meer gehad, ook op plekken met een andere zendmast.
Ik snap niet helemaal waarom ik nu al 5 dgn wacht op antwoord op mijn vorig bericht en denk nu al ruim een week op mijn mail.
Ondertussen blijft het probleem maar doorgaan, maar alleen thuis maar ik gebruik van WiFi. Verder kan ik geen gebruik maken van mijn internet bundel, omdat ie steeds de verbinding verbreekt of totale netwerk eruit gooit.
Het was vorige week zelfs zo erg dat ook alleen smsjes aan kwamen wanneer WiFi aan stond, dit klopt natuurlijk ook niet. Sms staat los van internet.
Als ik niet gauw antwoord krijg en er een oplossing komt ben ik genoodzaakt over te stappen.
Hier wil ik niet langer voor betalen...
Badge
Welke telefoon heb je? Dan kan ik je probleem misschien verhelpen...
Reputatie 5
Badge +10
Ik snap niet helemaal waarom ik nu al 5 dgn wacht op antwoord op mijn vorig bericht en denk nu al ruim een week op mijn mail.
Ondertussen blijft het probleem maar doorgaan, maar alleen thuis maar ik gebruik van WiFi. Verder kan ik geen gebruik maken van mijn internet bundel, omdat ie steeds de verbinding verbreekt of totale netwerk eruit gooit.
Het was vorige week zelfs zo erg dat ook alleen smsjes aan kwamen wanneer WiFi aan stond, dit klopt natuurlijk ook niet. Sms staat los van internet.
Als ik niet gauw antwoord krijg en er een oplossing komt ben ik genoodzaakt over te stappen.
Hier wil ik niet langer voor betalen...


Als je gebruik kunt maken van internet, doen alle internet opties het dan wel? Ervaar je de kwaliteitsproblemen overal of op een bepaalde plek (postcode)? Als je dit op een bepaalde plek ervaart, kun je dan de postcode doorgeven?

Groetjes,

Alex
Bij mij doet internet het weer sinds gister! :)
En hij doet 't alweer niet sinds donderdag..
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Vuule,

Het probleem vind dus vaker plaats. Heb je hier last van op een bepaalde plek of overal? Als je dit probleem op een bepaalde plek ervaart, ontvang ik graag de postcode van deze plek. Je kunt ook nagaan of het probleem misschien aan het toestel ligt door de simkaart in een ander toestel te stoppen. Graag hoor ik van je wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Alex
Hoi Vuule,

Het probleem vind dus vaker plaats. Heb je hier last van op een bepaalde plek of overal? Als je dit probleem op een bepaalde plek ervaart, ontvang ik graag de postcode van deze plek. Je kunt ook nagaan of het probleem misschien aan het toestel ligt door de simkaart in een ander toestel te stoppen. Graag hoor ik van je wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Alex




Hoi Alex,

Het ziet er naar uit dat het toch echt mijn locatie is. Heb het op andere locaties geprobeerd, en daar werkt 't wel gewoon. Rare is, ik kan nog wel berichten verzenden en ontvangen met WhatsApp, maar dit gaat zeer traag. (Kan een paar seconde tot wel 2 minuten duren.) Heb nu sinds vorige week donderdag geen internet op mijn mobiel op mijn locatie.

Mijn postcode: 7064BE

Alvast bedankt,

Coen.
Badge
Ik heb dit probleem ook sindsd afgelopen donderdag.
Wifi doet het wel, maar aangezien ik veel onderweg ben helpt dit niet altijd. Hij doet het nergens, dus het kan niet aan de postcode liggen. Daarnaast helpt aan- en uitzetten ook niet, want dat heb ik al een aantal keren gedaan.
Ik heb ook al een probleem met 3G. Ik kom niet verder dan 2G en wel overal, dus niet locatiegebonden. Zaken als Twitter en Gmail doen het maar internet ho maar. Heeft iemand oplossing. Ik heb al alle instellingen geprobeerd die maar te bedenken zijn.
Sorry guys, zelf al opgelost met behulp van het forum. Ik heb een android en de uitleg van Alex bij eerdere opmerkingen was voldoende. Hij doet het nu.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Alex,

Het ziet er naar uit dat het toch echt mijn locatie is. Heb het op andere locaties geprobeerd, en daar werkt 't wel gewoon. Rare is, ik kan nog wel berichten verzenden en ontvangen met WhatsApp, maar dit gaat zeer traag. (Kan een paar seconde tot wel 2 minuten duren.) Heb nu sinds vorige week donderdag geen internet op mijn mobiel op mijn locatie.

Mijn postcode: 7064BE

Alvast bedankt,

Coen.


Hoi Vuule,

Ik heb contact gehad met de technische dienst. Ze hebben een postcode check gedaan. De dekking zou goed moeten zijn. Er zijn ook geen andere meldingen binnen gekomen. Daarom wil ik je vragen om toch even een ander toestel te proberen. Weet je toevallig of ander gebruikers van het KPN netwerk hier ook last van hebben?

Ik heb dit probleem ook sindsd afgelopen donderdag.
Wifi doet het wel, maar aangezien ik veel onderweg ben helpt dit niet altijd. Hij doet het nergens, dus het kan niet aan de postcode liggen. Daarnaast helpt aan- en uitzetten ook niet, want dat heb ik al een aantal keren gedaan.


Hoi Mark1981,

We hebben geen algemeen probleem met betrekking tot internet. In jouw situatie ervaar je het overal, maar er zijn geen algemene storingen op het netwerk. Daarom wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te testen. Ook zou je de internet instellingen opnieuw kunnen instellen. Kan je aangeven wat je bevindingen dan zijn?

Sorry guys, zelf al opgelost met behulp van het forum. Ik heb een android en de uitleg van Alex bij eerdere opmerkingen was voldoende. Hij doet het nu.

Welkom op het forum Ferryh,

Goed om te horen dat het is opgelost.

Groetjes,

Alex
Ik ben sinds as maandag overgestapt naar jullie.
Heb ook een internetbundel.
Hield me hart een beetje vast met de overstap omdat ik best wat negatieve berichten had gehoord.
Nu ging dat allemaal perfect.
Goed internetbereik gehad enz.
Maar de problemen zijn gisteren begonnen.
Ík heb geen bereik met internet.
De ene keers staat ie op H met 2 pijltjes die normaal groen en oranje zijn.
De andere keer 3g met gekleurde pijltjes.
Maar nu helemaal niets.
Mn wifi werkt wel.
Heb al gekeken naar de instellingen maar pakketgegevens enz staan aan.
En heb ik niets aan gewijzigd sinds maandag dus daar ligt het niet aan.
Heb ook al wat tips v dit forem opgevolgd.
Telefoon aan en uit gezet.
Toen deed ie het idd ff 1 min maar daarna niet meer.
Zou graag zien dat het zsm opgelost word want hier heb ik geen internetbundel voor genomen.
Qua bereik v telefonie trouwens goed bereik.
Gaat om postcode 5121ch.
Toestel samsung pocket, een vrij nieuwe 1 maand geleden aangeschaft.
En aangezien internet het de 1e dagen wel deed en de wifi ook ligt het dus niet aan het toestel.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Chantal7979,

Ik heb meteen even een postcode check gedaan. De verbinding zou gewoon goed moeten zijn. Er zijn geen storingen gemeld. Ervaar je hetzelfde in een ander toestel? Je zou ook even kunnen nagaan of je toestel toevallig alleen op de netwerkmodus UMTS staat aangemeld. Omdat je zelf aan geeft dat er wel verbinding is met 3G en HSDPA, is het mogelijk dat je jouw toestel niet de mogelijkheid geeft om via het GSM netwerk verbinding te maken.

Je kunt de netwerkmodus wijzigen via je instellingen. Vaak valt het onder draadloos en netwerken.

Kan je me laten weten wat je bevindingen zijn?

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Ik ben zo a technisch als de pest.
Je hebt het over netwerkmodes is dat hetzelfde als netwerkoperators ?
En weet je wat ik dan zo raar vind en dat lees ik terug in alle antwoorden.
Of ik het al op een ander toestel heb geprobeert.
En dat mijn mobiel wellicht niet geschikt zou zijn om via gsm netwerk verbinding te maken.
Maar als dat het geval zou zijn zou die het de 1e dagen toch ook niet gedaan moeten hebben!
Ook las ik ergens dat je je mobiel ( samsung galaxy pocket ) ff uit kon zetten en weer aan.
Ook gedaan toen deed idd alles het weer ff maar niet naar behoren.

Grtjs
Reputatie 5
Badge +10
Hoi chantal7979,

De netwerkmodus kun je op jouw toestel waarschijnlijk terug vinden via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - netwerkmodus.

We vragen altijd om een ander toestel te proberen zodat je kan uitsluiten dat het aan de simkaart ligt.

Heb je een toestel waar 2 simkaarten in gaan? Ik zie namelijk dat er een Samsung pocket variant is waar je 2 simkaarten in kunt stoppen. Mocht dit zo zijn, dan zou het kunnen dat enkele instellingen elkaar in de weg lopen.

In dat geval raad ik je aan even langs een telefoonwinkel te gaan.

Groetjes,

Alex
Er gaat maar 1 simkaart in.
En er staat bij mij echt alleen maar netwerkoperators.
De laatste dagen doet ie het redelijk hopen dat het zo blijft.
Zo niet trek ik weer aan de bel.
Bedankt
Reputatie 5
Badge +10
Ok. Bedankt voor je terugkoppeling chantal7979.

Groetjes,

Alex
Hallo,

ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb de galaxy s 2 plus en hier werkt het 3G netwerk ook niet op...
Er komt alleen H,H+,G of E te staan en heel afentoe komt er 3G te staan,
Als er 3G staat brand alleen de groene pijl en dan schakelt hij over naar H+.
Als er H+ staat dan branden ze allebei maar dan is het heel erg langzaam...
Ligt het aan mijn telefoon of werkt alleen het 2G netwerk?

M.v.g. Loek Bocken
Badge +6
Hallo,

ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb de galaxy s 2 plus en hier werkt het 3G netwerk ook niet op...
Er komt alleen H,H+,G of E te staan en heel afentoe komt er 3G te staan,
Als er 3G staat brand alleen de groene pijl en dan schakelt hij over naar H+.
Als er H+ staat dan branden ze allebei maar dan is het heel erg langzaam...
Ligt het aan mijn telefoon of werkt alleen het 2G netwerk?

M.v.g. Loek Bocken


Hoi ibockenloek,

Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met 3G. Ervaar je dit probleem op 1 of op meerdere locaties?
Wanneer je dit probleem op één locatie ervaart dan verneem ik graag de volledige postcode zodat ik een postcode check voor je kan laten doen. Wanneer je het probleem op meerdere locaties ervaart dan raad ik je aan je simkaart in een ander toestel te plaatsen om te kijken of dit het probleem verhelpt. Ik verneem graag bevindingen.
Natascha,

Bedankt voor uw bericht.
Ik ervaar dit overal... Overal in nederland komt er alleen H+ of H te staan op mijn telefoon.
Ik heb voordat ik de galaxy s 2 plus kocht een andere samsung android telefoon gehad, hier was echter hetzelfde probleem.
Ik ben net terug van vakantie en ik heb daar gegevensroaming gebruikt, daar deed het 3G netwerk het wel en kwam er altijd 3G te staan op mijn teledoon zonder wijzigingen (overschakeling naar H+ of H.)
Het schijnt dat meerdere mensen hier problemen mee hebben en ik vraag mij af waarom?
Wat wel zo is is dat de netwerkontvangst minimaal is (2 of 3 streepjes, misschien ligt het eraan dat je echt 4 streepjes moet hebben om 3G te hebben, wat uiteraard best raar is...)
Toen ik mijn telefoon ter reparatie had aangeboden (een maand geleden) had ik een andere telefoon, hier kwam echter alleen G te staan.
Ondersteunt mijn telefoon geen 3G ofzo?

M.v.g. Loek Bocken.

Reageer