.

Vraag

Waarom heb ik extreem hoog dataverbruik?

  • 19 September 2022
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

Afgelopen dagen is er extreem veel data verbruik geweest terwijl er geen dataverkeer is geweest via 4g, alleen via wifi. Deze kosten zijn dus niet door mij gemaakt. Deze kosten wil ik dan ook niet betalen. Hoe kan het zijn dat er wel zoveel ‘gebruik’ is gemaakt van mijn bundel?

Graag spoedig antwoord

Groet,Jeska


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jeska,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is en dat je schrikt van deze kosten! Als je netwerk verbinding (4G) sterker is dan je Wifi dan kan het voorkomen dat dit automatisch overschakelt naar je internet als je dit hebt aanstaan. Dit noemen we ook wel Wifi-assistentie. Als je er zeker van wilt zijn dat je alleen kan internetten met Wifi verbinding kan je het beste op dat moment je mobiele data uitschakelen of de Wifi-assistentie uitschakelen. 

Heb je ook de waarschuwing sms'jes ontvangen van ons? Wij versturen deze sms'jes altijd bij 80% verbruik en bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je:Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Wellicht kan ik nog iets voor je betekenen 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer