.

Vraag

Waarom geen 3G in Almelo?

  • 21 May 2012
  • 8 reacties
  • 809 Bekeken

Badge
Op m'n werk in Almelo postcode 7609 heb ik regelmatig geen internetverbinding. iPhone4, 2 balkjes ontvangst en 3G melding staat aan.

Uit- en inschakelen van de telefoon help niets, geen van mijn apps doen het (twitter geen verbinding, e-mail werkt niet, safari vertikt het etc. etc.). Volgens de dekkingskaart van KPN moet hier zelfs HSDPA 21.6 zijn. Maar helaas niet op m'n iPhone.

Verder prima ontvangst als de 3G melding aan staat.

Heb express Simyo gekozen vanwege het betrouwbare 3G netwerk van KPN, maar deze problemen nog nooit bij Vodafone gehad.

8 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Mjeuring,

Om je beter van dienst te kunnen zijn verzoeken we je om te controleren hoe de 3G dekking is als je de Simyo simkaart in een ander simlockvrije smartphone plaatst (geen Iphone). Er worden namelijk regelmatig problemen met de Iphone gemeld. Om uit te sluiten dat het met het toestel te maken heeft verzoeken wij je de 3G dekking met een andere smartphone te controleren.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Manisha
Badge
OK, stuur me maar even een 3g toestel waarmee ik kan testen. Ik heb er toevallig niet eentje liggen, en al helemaal niet eentje waar een micro sim in past.

Als het bekend is dat jullie netwerk problemen heeft met iPhone's, waarom wordt daar dan niet aan gewerkt?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi mjeuring,

Het probleem kan ook aan de locatie liggen. Kan je de volledige postcode doorgeven? Op andere locaties ervaar je dit probleem niet?

Groetjes,

Alex
Badge
7607RD

Op andere locaties ben ik dit probleen niet tegen gekomen. Als het 3G icoontje aanwezig is dan heb ik gewoon internet.

Marinus
Reputatie 5
Badge +10
Sinds wanneer heb je dit probleem precies? Net contact gehad met netwerkservices. Zij geven aan dat er deze week werkzaamheden zijn aan de zendmast van deze postcode. Hierdoor kan het umts bereik slecht zijn of wegvallen. De verwachting is dat dit snel is opgelost. Verbinding met gprs is wel goed. Gprs is echter wel altijd trager dan umts. Mogelijk is dit de oorzaak van je probleem.
Badge
Het begon 3 week geleden, sindsdien erg wisselende verbindingen, maar de laatste paar dagen weer goed.

Voorlopig lijkt het opgelost.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mjeuring,

Wij zijn blij om te vernemen dat de dekking inmiddels stabiel is op je postcode. Mocht je in de toekomst weer problemen ervaren, dan kun je dit via het forum kenbaar maken.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hallo Manisha,



Heeft Alex andere gegevens dan jij? Hij kon me vertellen dat er onderhoud gepleegd werd aan de masten in de buurt, terwijl jij de oorzaak zocht in mijn (overigens prima werkend) toestel.

Reageer