.

Beantwoord

Waarom gaat wifi gebruik van beltegoed af?

  • 24 August 2013
  • 29 reacties
  • 7951 Bekeken

waarom gaat er beltegoed af voor internet terwijl ik altijd wifi gebruik?

gr Sandra
icon

Beste antwoord door de leon 24 August 2013, 23:01

Bekijk originele reactie

29 reacties

Ik heb zojuist mijn abo in gebruik genomen echter ik kan niet op internet. Ik heb om 14.52 uur een sms van 1300 ontvangen dat ik 'zo dadelijk' instellingen voor mobiel internet en MMS zou ontvangen. Tot ni ( 16.50 uur) heb ik nog niks, ik zie echter wel dat ik al 10 belminten en 20 MB kwijt ben en dat terwijl het niet werkt????
Reputatie 7
Badge +9
ik zie echter wel dat ik al 10 belminten en 20 MB kwijt ben en dat terwijl het niet werkt????

Nee, die ben je niet kwijt. Het aantal belminuten en MB's dat je in je Mijn Simyo omgeving ziet is het deel naar rato voor de rest van deze maand. Per 1 oktober ontvang je gewoon de volle mep.
Badge +8
Weet wel dat alles uit staat op je iphone(internet uit) dat je dan geen verbruik mag/kan hebben. Er word overal gezegd dat je apps verbruiken.
Heb t met t mob (iphone van mij dochter ook gehad (t mobiel) ze was in een dag heel wat mb kwijt. Alles uit gezet.....heel wat keren gebeld en gemaild. Later zie ik ook op het forum dat meer mensen klagen. Via de klanten service kreeg ik te horen dat dit aan mijn dochter zou liggen .
Nu blijkt er toch een probleem te zijn daar( wat kwam ik niet achter) maar nu is t over. Heb t vermoeden dat dit (pikken van ons internet mb's) ook voor hen verdienen is.


Hoi Kolk,

Als je bij Simyo de optie Internet op je Mobiel uitzet op Mijn Simyo, dan kan je echt niet op internet via het netwerk. Dat is voor ons ook controleerbaar. Mobiele data of pakketgegevens of hoe je toestel het ook noemt uitschakelen, zou ook moeten werken, maar in het verleden is al gebleken dat dat voor bijv. de iPhone geen waterdichte garantie is. Niet helemaal je dochters schuld per se, eerder van Apple dan, maar in ieder geval niet van de provider, helaas:(
Wij kunnen je internet MB's echt niet pikken, hoor 😉 Je simkaart kan alleen data verbruiken als hij daar een opdracht voor krijgt, van je toestel dus. Een simkaart kan gelukkig niet uit zichzelf het internet op. Een toestel kan wel zo ingesteld staan, dat die vanzelf dingen doet, zonder dat jij ooit op ja hoeft te klikken. Het is belangrijk om die instellingen op te sporen, juist te zetten, en zo jezelf te beschermen.
Hier op het forum hebben we een paar goede topics over hoe je onverwacht internetverbruik het beste voorkomt. Die zijn zeker interessant voor iedere smartphone-gebruiker.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik heb zojuist mijn abo in gebruik genomen echter ik kan niet op internet. Ik heb om 14.52 uur een sms van 1300 ontvangen dat ik 'zo dadelijk' instellingen voor mobiel internet en MMS zou ontvangen. Tot ni ( 16.50 uur) heb ik nog niks, ik zie echter wel dat ik al 10 belminten en 20 MB kwijt ben en dat terwijl het niet werkt????
Nee, die ben je niet kwijt. Het aantal belminuten en MB's dat je in je Mijn Simyo omgeving ziet is het deel naar rato voor de rest van deze maand. Per 1 oktober ontvang je gewoon de volle mep.

Hoi Glenn043,

Wat De Leon aangeeft klopt inderdaad. Je eerste maand krijg je je bundels voor het stuk van de maand dat nog over is. Op de eerste krijg je weer volledige bundels. Lukt het je inmiddels om van internet gebruik te maken? Ik zie gisteren wel even wat verbruik?

Laat het maar weten,

Groetjes,
Charlene

Reageer