.

Vraag

Waarom gaat mijn internet merendeels op 3G of H+?

  • 10 March 2022
  • 1 reactie
  • 115 Bekeken

Hey,

 

Sinds vandaag zit ik bij Simyo met een Sim-Only abonnement en ben ik gelijk volop gebruik gaan maken van mijn mobiele data, nu merk ik dat het merendeels op 3G of H+ verbinding zit terwijl mijn mobiel en gegevens op 4G staan. Bij mijn oude provider zat ik altijd standaard op 4G of 4G+ en heb ik nooit meegemaakt dat het lager ging. Is er misschien iets dat ik nog moet aanzetten op mijn Simyo of iets dat ik moet doen waar ik niet aan gedacht heb? Mijn mobiel is een OnePlus 7 Pro en zoals eerder vermeld had ik bij mijn oude provider altijd een verbinding van 4G of 4G+, als iemand mij misschien zou kunnen helpen zou dat van harte zijn!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Yusuf,

Bedankt voor je bericht. Oei dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling. 

Met je Simyo simkaart heb je standaard toegang tot ons 4G netwerk. Het is dus niet zo dat dit moet aanzetten in Mijn Simyo. Het kan wel zijn dat dit in je telefooninstellingen niet goed staat waardoor je merendeels 3G of H3+ verbinding krijgt. Ik raad je aan om deze blog post even door te nemen. Wellicht is het dan ook handig om gelijk de APN instellingen opnieuw in te stellen op je telefoon. Hierover kun je meer lezen op deze pagina

Groetjes,

Seren 

Reageer