.

Beantwoord

Waarom doet mijn internet het niet?


Badge
Ik heb gisteren Mbs gekocht voor een prepaid simkaart. Ik heb alle stappen gevolgd om je mobiel netwerk aan te zetten en nog steeds doet mijn internet het niet. Ik heb vaker mbs gekocht en nog nooit dit probleem gehad. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Els 10 August 2017, 15:06

Bekijk originele reactie

10 reacties

Staat er te weinig beltegoed op de prepaid simkaart dan werkt internet niet en zul je moeten opwaarderen.
Badge
Hoe weet ik wat te weinig beltegoed is? Waar moet ik aan denken?
Te weinig als in 0.

Er moet beltegoed zijn om gebruik te maken van de internet bundel.
Badge
Ik heb namelijk 2,50 nog opstaan
Badge
Behoort dat ook tot te weinig beltegoed?
Te weinig als in 0.

Er moet beltegoed zijn om gebruik te maken van de internet bundel.


Te weinig als in nul betekend dat je met 2,50 goed zit.

Staat je internet optie op je MijnSimyo nog aan? MijnSimyo>instellingen>netwerk instellingen.
Badge
Ja die staat aan en ik heb via een link de stappen gevolgd om je mobielnetwerk aan te zetten voor de iPhone 6s maar daar reageert mijn mobiel niet op
Reputatie 5
Badge +5
Hallo Wellsoldier!

Leuk dat je weer op het Simyo Forum bent. 🙂 Natuurlijk is de aanleiding hiervan wat minder leuk. Ik snap dat je graag zo snel mogelijk weer gebruik wilt maken van je internetbundel.

Ben je toevallig in het buitenland? Het is in dat geval helaas niet mogelijk om met Prepaid gebruik te maken van mobiel internet. Met Sim Only van Simyo is dit wel mogelijk. Indien je voortaan graag in het buitenland wilt kunnen internetten, stap dan binnen 1 dag over naar Sim Only via je Overzicht op Mijn Simyo. Je behoudt dan je telefoonnummer én simkaart, handig hè? Binnen de EU kun je zelfs je bundels gebruiken, net als in Nederland.

Om gebruik te kunnen maken van internet in Nederland via je aansluiting moet er, zoals Friesian ook al zei, meer dan €0,- aan beltegoed op staan. Dat is bij jou op dit moment inderdaad het geval. Ook zie ik dat de optie voor internet aan staat in de Netwerkinstellingen op Mijn Simyo. Goed dat je dit al gecheckt hebt! Zojuist heb ik je simkaart gereset. Hiermee zorg ik er voor dat je simkaart volledig opnieuw aan het netwerk wordt gekoppeld. Zou je je telefoon voor tien minuten willen uitschakelen? Hierna zou je weer moeten kunnen internetten.

Lukt dit nog steeds niet? Probeer dan opnieuw de juiste APN in je telefoon te plaatsen. Dit doe je via je instellingen bij 'mobiel netwerk' > 'mobiel datanetwerk'. Voor jouw telefoon moet deze er zo uit zien:

Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer KPN in.
Bij Wachtwoord, voer GPRS in.

Kun je hierna nog steeds niet internetten? Dan wil ik je vragen om een kruistest te doen. Bij een kruistest plaats je je simkaart in een andere telefoon om te testen of je daarmee kunt internetten. Test dan ook gelijk een andere simkaart in jouw iPhone. Laat je me weten wat hier uit komt?

Als je internet weer werkt, laat me dan ook even weten wat de oplossing was. 🙂

@ Ray en Friesian, jullie zijn zo lekker bezig! Thank you!

Groetjes,
Els
Badge
Bedankt voor het antwoord. Ik ben nu op vakantie dus ik kan het over 2 weken opnieuw proberen. Dit probleem was al voor dat ik op vakantie ging. Als het niet lukt dan hoor je nog van mij!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Wellsoldier,

Dan horen we het van je over twee weken. Heel veel plezier nog op vakantie!

Groetjes,
Caspar

Reageer