.

Beantwoord

Waarom doet mijn bundel van 2000MB het niet?

  • 1 December 2020
  • 13 reacties
  • 336 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 19 reacties

Hallo,

heb vandaag 1 dec internet data 2000 mb aangevraagd. Maar als ik het wil openen dan gebeurd er niets.

Ik heb in de instellingen van Simyo de toegang tot internet in Nederland aangezet.

Maar mijn telefoon geeft om vreemde reden alleen 3G weer.

Ik heb in de instellingen van mijn phone 4g aangevinkt maar het blijft op 3G staan.

Nu heb ik dit abonnement van 2000 mb weer stopgezet maar dat gaat pas in per 1 jan 2021. Dus ik zit een maand zonder mobiel internet.

Is hier nog een oplossing voor, maar ik denk het niet. Er gebeuren de laatste tijd wel meer vreemde dingen op mijn phone. Verleden jaar werkte het wel goed op 4G. En omdat ik het nu weer aanvraag werkt het opeens niet meer.

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 December 2020, 14:29

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7

Hallo @2SR , als je vandaag, 01/12, een databundel van 2000 MB hebt aangevraagd of gewijzigd dan gaat, ging inmiddels, want je hebt deze weer geannuleerd, in per 01-01-2021. Indien je vandaag over 2000 MB had willen beschikken dan had je deze bundel in de vorige maand moeten aanschaffen/bestellen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi 2SR,

 

Welkom terug op het forum! 

 

Goed dat je een berichtje hebt achtergelaten! Het is natuurlijk de bedoeling dat jij direct van de aangeschafte bundel kan gaan genieten en daarom help ik je ook graag verder! Er staat op het moment nog een bundel actief van 2000MB, deze kun je dan ook gewoon nog deze maand blijven gebruiken. Op 1 januari is de bundel niet meer actief, is dat ook de bedoeling?

Op jouw aansluiting is te zien dat het internet inderdaad is ingeschakeld, maar vlak daarvoor is uitgezet. Tussen dit soort handelingen moet altijd minimaal 5 minuten zitten anders kan het voorkomen dat het systeem vastloopt en blijft hangen op het internet uitzetten in dit geval. Daarom heb ik de optie voor internet op jouw aansluiting nog een keertje correct aangezet. Zou jij om dit te kunnen voltooien de telefoon voor 10 minuten helemaal kunnen uitschakelen? Alvast bedankt! 

Ook is het verstandig te controleren of de mobiele gegevens aan staan in het toestel. Dit kun je vinden in de instellingen. 

 

Hopelijk kom je er zo uit! Laat je weten of het is gelukt? 

 

Bedankt voor het meedenken RicoK! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

Hoi Tessanne 

Ja nu is alles in orde nadat ik heb gedaan wat je gezegd hebt. Ik weet niet of de volgende maand ook nog alles het doet maar ik zie dan wel weer.

Ik ben tevreden met je voor de goede hulp.

Bedankt

Groet van bert

 

 

Reputatie 7

@2SR , Bert, let er wel op dat je bijtijds, dus voor het eind van de huidige maand hebt besloten of je wel of niet een databundel wilt hebben in januari en dat je die dan wel voor het einde van deze maand aanvraagt.

Badge

Ja bedankt ik zal voor het einde van de maand december opletten. 

Groet

Reputatie 7
Badge +6

Als je in december een internetbundel aan zet en vervolgens in die zelfde maand hem weer uit zet, Dan kun je op zijn vroegst 1 januari een wijziging doorvoeren.
Oftewel als je 1 januari je bundel weer aan zet is hij direct actief.

Badge

Het wordt steeds leuker. Na 24:00 uur 1jan ga ik na het oliebollen eten, checken hoe het met de bundel is gesteld om het weer te activeren.

Nu was ik 1 dag te laat, ik had de bundel 30 nov moeten activeren, maar ja zo leer je nog eens wat. Bedankt Ron H

Het wordt steeds leuker. Na 24:00 uur 1jan ga ik na het oliebollen eten, checken hoe het met de bundel is gesteld om het weer te activeren.

 

Op je mijnSimyo kun je zien hoe je bundels er voor de volgende maand uitzien. Dus wil je in januari een internetbundel van 2000MB (mocht je die nog niet hebben), dien je dit in december te regelen i.p.v. na middernacht op 1 januari na het oliebollen eten :wink: Je kunt echter maar 1x per maand een wijziging doorvoeren. 

 

Daarom verder wat @Ron H zegt :smiley:

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt Ray en Ron H voor de tips!

 

Fijn dat het nu duidelijk is 2SR, mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen dan zien we je graag terug op het Forum!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Nu ga ik het nog wat ingewikkelder maken.

Wat als Symio met hun jaarlijkse kadootje komen met gratis 1000mb, dan wacht ik het maar af 

Hét wordt leuker.

Reputatie 7

@2SR Het jaarlijkse cadeautje van Simyo is de Simyaardag. De gratis 1000 MB krijg je in de maand waarin je contract destijds inging. En kun je (volgens mij) ook in die ene maand gebruiken, maar dat weet ik niet meer zeker.

Nu ga ik het nog wat ingewikkelder maken.

Wat als Symio met hun jaarlijkse kadootje komen met gratis 1000mb, dan wacht ik het maar af 

Hét wordt leuker.

 

U vraagt, wij draaien :smile:

Als je al een internetbundel hebt wordt die 1000MB gewoon toegevoegd. Stel je hebt nomaliter 2000MB, dan heb je 1 maand 3000MB. 

 

Heb je geen internetbundel en staat je internet in Nederland uit, op je MijnSimyo, dan hoef je die enkel maar aan te zetten op de 1ste dag van die maand en weer uit te zetten als je MB’s op zijn of de laatste dag van die maand (in ieder geval voor middernacht.)

Reputatie 6
Badge +6

Hoi 2SR, 

Wat hierboven wordt gezegd klopt inderdaad 😊 Thanks voor de uitleg guys!

Heb je hier nog vragen over? Let us know!

Groetjes, 
Bas

Reageer