Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom doet mijn bundel van 2000MB het niet?

  • 1 december 2020
  • 13 reacties
  • 310 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 19 reacties

Hallo,

heb vandaag 1 dec internet data 2000 mb aangevraagd. Maar als ik het wil openen dan gebeurd er niets.

Ik heb in de instellingen van Simyo de toegang tot internet in Nederland aangezet.

Maar mijn telefoon geeft om vreemde reden alleen 3G weer.

Ik heb in de instellingen van mijn phone 4g aangevinkt maar het blijft op 3G staan.

Nu heb ik dit abonnement van 2000 mb weer stopgezet maar dat gaat pas in per 1 jan 2021. Dus ik zit een maand zonder mobiel internet.

Is hier nog een oplossing voor, maar ik denk het niet. Er gebeuren de laatste tijd wel meer vreemde dingen op mijn phone. Verleden jaar werkte het wel goed op 4G. En omdat ik het nu weer aanvraag werkt het opeens niet meer.

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 december 2020, 14:29

Hoi 2SR,

 

Welkom terug op het forum! 

 

Goed dat je een berichtje hebt achtergelaten! Het is natuurlijk de bedoeling dat jij direct van de aangeschafte bundel kan gaan genieten en daarom help ik je ook graag verder! Er staat op het moment nog een bundel actief van 2000MB, deze kun je dan ook gewoon nog deze maand blijven gebruiken. Op 1 januari is de bundel niet meer actief, is dat ook de bedoeling?

Op jouw aansluiting is te zien dat het internet inderdaad is ingeschakeld, maar vlak daarvoor is uitgezet. Tussen dit soort handelingen moet altijd minimaal 5 minuten zitten anders kan het voorkomen dat het systeem vastloopt en blijft hangen op het internet uitzetten in dit geval. Daarom heb ik de optie voor internet op jouw aansluiting nog een keertje correct aangezet. Zou jij om dit te kunnen voltooien de telefoon voor 10 minuten helemaal kunnen uitschakelen? Alvast bedankt! 

Ook is het verstandig te controleren of de mobiele gegevens aan staan in het toestel. Dit kun je vinden in de instellingen. 

 

Hopelijk kom je er zo uit! Laat je weten of het is gelukt? 

 

Bedankt voor het meedenken RicoK! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7

Hallo @2SR , als je vandaag, 01/12, een databundel van 2000 MB hebt aangevraagd of gewijzigd dan gaat, ging inmiddels, want je hebt deze weer geannuleerd, in per 01-01-2021. Indien je vandaag over 2000 MB had willen beschikken dan had je deze bundel in de vorige maand moeten aanschaffen/bestellen.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi 2SR,

 

Welkom terug op het forum! 

 

Goed dat je een berichtje hebt achtergelaten! Het is natuurlijk de bedoeling dat jij direct van de aangeschafte bundel kan gaan genieten en daarom help ik je ook graag verder! Er staat op het moment nog een bundel actief van 2000MB, deze kun je dan ook gewoon nog deze maand blijven gebruiken. Op 1 januari is de bundel niet meer actief, is dat ook de bedoeling?

Op jouw aansluiting is te zien dat het internet inderdaad is ingeschakeld, maar vlak daarvoor is uitgezet. Tussen dit soort handelingen moet altijd minimaal 5 minuten zitten anders kan het voorkomen dat het systeem vastloopt en blijft hangen op het internet uitzetten in dit geval. Daarom heb ik de optie voor internet op jouw aansluiting nog een keertje correct aangezet. Zou jij om dit te kunnen voltooien de telefoon voor 10 minuten helemaal kunnen uitschakelen? Alvast bedankt! 

Ook is het verstandig te controleren of de mobiele gegevens aan staan in het toestel. Dit kun je vinden in de instellingen. 

 

Hopelijk kom je er zo uit! Laat je weten of het is gelukt? 

 

Bedankt voor het meedenken RicoK! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

Hoi Tessanne 

Ja nu is alles in orde nadat ik heb gedaan wat je gezegd hebt. Ik weet niet of de volgende maand ook nog alles het doet maar ik zie dan wel weer.

Ik ben tevreden met je voor de goede hulp.

Bedankt

Groet van bert

 

 

Reputatie 7

@2SR , Bert, let er wel op dat je bijtijds, dus voor het eind van de huidige maand hebt besloten of je wel of niet een databundel wilt hebben in januari en dat je die dan wel voor het einde van deze maand aanvraagt.

Badge

Ja bedankt ik zal voor het einde van de maand december opletten. 

Groet

Reputatie 6
Badge +6

Als je in december een internetbundel aan zet en vervolgens in die zelfde maand hem weer uit zet, Dan kun je op zijn vroegst 1 januari een wijziging doorvoeren.
Oftewel als je 1 januari je bundel weer aan zet is hij direct actief.

Badge

Het wordt steeds leuker. Na 24:00 uur 1jan ga ik na het oliebollen eten, checken hoe het met de bundel is gesteld om het weer te activeren.

Nu was ik 1 dag te laat, ik had de bundel 30 nov moeten activeren, maar ja zo leer je nog eens wat. Bedankt Ron H

Reputatie 7

Het wordt steeds leuker. Na 24:00 uur 1jan ga ik na het oliebollen eten, checken hoe het met de bundel is gesteld om het weer te activeren.

 

Op je mijnSimyo kun je zien hoe je bundels er voor de volgende maand uitzien. Dus wil je in januari een internetbundel van 2000MB (mocht je die nog niet hebben), dien je dit in december te regelen i.p.v. na middernacht op 1 januari na het oliebollen eten :wink: Je kunt echter maar 1x per maand een wijziging doorvoeren. 

 

Daarom verder wat @Ron H zegt :smiley:

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt Ray en Ron H voor de tips!

 

Fijn dat het nu duidelijk is 2SR, mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen dan zien we je graag terug op het Forum!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Nu ga ik het nog wat ingewikkelder maken.

Wat als Symio met hun jaarlijkse kadootje komen met gratis 1000mb, dan wacht ik het maar af 

Hét wordt leuker.

Reputatie 7

@2SR Het jaarlijkse cadeautje van Simyo is de Simyaardag. De gratis 1000 MB krijg je in de maand waarin je contract destijds inging. En kun je (volgens mij) ook in die ene maand gebruiken, maar dat weet ik niet meer zeker.

Reputatie 7

Nu ga ik het nog wat ingewikkelder maken.

Wat als Symio met hun jaarlijkse kadootje komen met gratis 1000mb, dan wacht ik het maar af 

Hét wordt leuker.

 

U vraagt, wij draaien :smile:

Als je al een internetbundel hebt wordt die 1000MB gewoon toegevoegd. Stel je hebt nomaliter 2000MB, dan heb je 1 maand 3000MB. 

 

Heb je geen internetbundel en staat je internet in Nederland uit, op je MijnSimyo, dan hoef je die enkel maar aan te zetten op de 1ste dag van die maand en weer uit te zetten als je MB’s op zijn of de laatste dag van die maand (in ieder geval voor middernacht.)

Reputatie 6
Badge +4

Hoi 2SR, 

Wat hierboven wordt gezegd klopt inderdaad 😊 Thanks voor de uitleg guys!

Heb je hier nog vragen over? Let us know!

Groetjes, 
Bas

Reageer