.

Beantwoord

Waarom deed de internetbundel het niet in een buitenlandse telefoon, hoe kan dat?

  • 10 August 2016
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

ik kreeg een buitenlandse gast en wilde voor haar voor de duur van 1 maand een prepaid bundel aanbieden.
Aangezien ik al een Simyo prepaid nummer had, heb ik daar een extra aantal belminuten + een internetbundel bij gekocht.
Toen bleek dat de simkaart van mijn (oude) telefoon niet in haar Samsung telefoon paste, zijn we naar een telefoonwinkel gegaan, die de simkaart kleiner gemaakt heeft. Dat heeft even gewerkt, maar toen heb ik toch een nieuwe simkaart besteld, welke vlot toegezonden werd.
Daarmee lukte het bellen wel, maar internetten helemaal niet. De simkaart gaf wel internetservice in mijn (nederlandse) Xperia, dus dat werkte wel. Aangezien zij toch haar eigen telefoon wilde blijven gebruiken, is er geen gebruik gemaakt van de Simyo internetbundel. Na een maand kreeg ik bericht dat die verlopen was. Dat vind ik toch wel zonde van het geld dat ik ervoor betaald heb!
Is er geen eleganter alternatief voor deze brute verdamping van een internetbundel?
icon

Beste antwoord door Jihane 11 August 2016, 12:52

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Paul Apeldoorn,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat de internetbundel niet gebruikt is 😞 Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Klopt het dat het internet het wel deed in jouw eigen Xperia, maar niet in de Samsung persoon van je gast? Dat suggereert namelijk een vrij specifiek toestelprobleem. Kan het zo zijn dat er toch iets niet klopte in de de telefooninstellingen van haar? Kon ze wel met internetten met een andere simkaart, of lukte dat ook niet?

Ik ben benieuwd, Paul! Met deze informatie kan ik namelijk nagaan wat er precies gebeurd is.

Groetjes,
Jihane
Zoals ik schreef deed de simkaart het wel in een andere telefoon, dus het lag duidelijk aan de instelling van die buitenlandse Samsung.
Mijn bezwaar is wel dat een ongebruikte internetbundel zomaar poef! weg is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Paul Apeldoorn,

Ik begrijp goed dat je dit heel jammer vindt. Dat is het natuurlijk ook! Helaas is een internetbundel niet oneindig houdbaar. Als 'ie niet gebruikt kan worden (vanwege instellingen bijvoorbeeld), dan is dat vooral vervelend. Ik ben bang dat ik er niet meer van kan maken.

Omdat ik het toch wel echt zuur voor je vind, stuur ik jou een verrassing op. Je kunt deze week een kleinigheidje verwachten 🙂

Groetjes,
Jihane

Reageer