.

Vraag

Waarom blijft mijn telefoon data verbruiken als mijn 4G uitstaat?

  • 27 November 2021
  • 3 reacties
  • 418 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties

Hey,

Ik heb nu 2 nachten gehad dat ik mijn wifi en mijn mobile data uit heb gezet en dan krijg ik in de ochtend opeens een bericht dat ik al mijn mobile data heb verbuikt en mijn beltegoed op is omdat hij daar 15 cent per mb van pakt.

Dit is voor mij een probleen omdat mijn wifi automatisch uitgaat om 1 uur in de nacht


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Zet je mobiele data uit in mijn simyo of in de app, dan zul je hier geen last meer van hebben.

Hoi @Kzr 

Je zou ook eens kunnen kijken of Wifi Assistent  / Slimme netwerk wissel aanstaat. Als dit aanstaat dan gaat je telefoon verder op Data zodra je Wifi wegvalt / uitgaat. 

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Kzr

Handige tips van de Experts! Wifi assistentie is een stiekeme functie. Die zorgt er inderdaad voor dat je telefoon ondersteunt met 4G als de wifi verbinding niet sterk genoeg is. Het is sowieso handig om deze uit te schakelen voor wat meer overzicht op je verbindingen. Je mobiele internet uitzetten via de app is wel een wat meer permanente handeling. Je kunt hem altijd weer aanzetten, maar zolang deze uitstaat, kan je geen 4g gebruiken. Alleen nog internetten via de wIfI. Toch springt je 4G aan, want anders kunnen wij geen data afschrijven en registreren.

Groetjes,

Veerle 

Reageer