.

Waarom betaal ik voor Internet terwijl het uit staat?

  • 15 January 2012
  • 24 reacties
  • 3211 Bekeken

Badge
Als ik op Mijn Simyo naar de instellingen voor mijn abonnement kijk dan staat er dat Internet en MMS uit staan voor mijn nummer. Maar op de factuur staan wel kosten voor Internetgebruik. Hoe kan ik nou Internet gebruikt hebben als ik dat bij de instellingen uit heb staan? Of waar slaan die instellingen dan op?!

24 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum droppiem,

Kan je mij je Simyo telefoonnummer per privé bericht doorgeven? Vervolgens kan ik nagaan wat er precies aan de hand is.

Groetjes,

Alex
Ik vraag mij ook af WAAROM ik voor bepaalde dingen betaal, wat NIET in eens in mijn contract staan ??!!


Ik heb bij TRINGG, een abonnement van 29.95 ZÃ’NDER internet aangevraagt....dus alleen BELLEN naar BINNENLAND.
Okè TRINGG is overgenomen door SIMYO ( waarschijnlijk zelfde bedrijf alleen even naar verandert en daar ze al genoeg klanten hebben binnen hebben gehaald )
Nu weet ik nog dat ik bij TRINGG een abonnement heb afgesloten ,omdat er een LIMIET was en je geen 0900 nummer , en Geen BUITELAND kon bellen, ...ook had ik ZONDER internet daar ik al een blackberry heb...dus alleen een SIM ONLY wou puur om " GOEDKOOP te BELLEN " .


Maar wat blijk ik sins een paar Gisteren te hebben gemerkt ????
Dat de INTERNET op mijn BLACKBERRY het gewoon doet .
Ik stond verbaast te kijken, want ik had de PREPAID SIMKAART die ik gebruikte om te PINGEN eruit gehaald, en mijn SIMYO SIMKAART erin gedaan.
Nu blijkt er doodleuk INTERNET op te zitten en om het helemaal compleet te maken blijkt mijn WHATSAPP het ook te doen....( Beetje RAAR want IK HEB GEEN INTERNET AANGEVRAAGD !!!!!

)


Dus HUp ik inloggen OM MIJN verbruik te controleren en SUPRISE... blijk ik al 3/4 dagen voor internet te betalen,,,..terwijl ik het NIET HEB AANGEVRAAGT .
Ben al 1 jaar klant en heb BEWUST gekozen voor het pakket van 29,95 ZONDER INTERNET !!!!!


Heel SLUW dat Simyo sinds enkele tijd INTERNET voor Blackberry's heeft en het gewoon ZONDER je medeweten aanzet.
Dus mocht je denken dat je WIFI aan het gebruiken bent... blijkt er ACHTER JE RUG om, dat ze INTERNET erbij hebben gedaan en nog op AANZETTEN ook bij de instellingen !!.


Zou nog eens wat zijn he, dat je een simpele PATATJE MAYO bestelt en daarna een rekening van 80 euro krijgt......waarop met doodleuk zegt...Klopt want er zat Kaviaar in de mayo

......
En nee INLOGGEN en het UITZETTEN helpt niet, want wat blijk ik net te zien... de internet blijft er GEWOON OP STAAN ! EN HEB NET weerrrrrr betaald... voor iets wat ik gisteren bij instellingen heb UIT GEZET !!




Klantenservice bellen ?? Ja hoor NET GEDAAN.... en krijg van een " Vriendelijke mevrouw te horen dat IK ZELFFFFF de internet heb geactiveerd "
Vraag me af hoe dat kan.... daar jullie maar sinds een paar dagen INTERNET VOOR BLAckberry hebben en ik NOOITTTTT een aanvraag heb gedaan ( ja want dat hoort TELEFONISCH of SCHRIFTELIJK te gaan ...en dat was NOOITTT in mijn geval !!!

)

Ik vind dit geval dan ook een DWALING / BEDROG !! en zal dit melden bij de Consumentenbond, daar jullie klantenservice vanaf 09.00 al DRUK is ( zoals elke dag ).

Mailen, nee daar krig je ook geen antwoord op...
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Sol,

Om je gegevens na te kijken ontvang ik graag je Simyo telefoonnummer per privé bericht. Dat het bellen in en naar het buitenland mogelijk is en het internetten op je mobiel technisch gezien ook, hebben we tweemaal gecommuniceerd naar alle ex-Tringg klanten. Wanneer je kosten hebt gemaakt voor het verbruik van internet terwijl je dit had uit gezet, zullen deze uiteraard worden vergoed. Zou je mij je telefoonnummer per privé bericht willen sturen?

Groetjes,

Alex
Goedemorgen Alex
Hier het zelfde probleem , mijn internet/mms staan uit en toch wordt er bij mij internet in rekening gebracht met afgelopen maand uitschieters van 20 eurie en 8 eurie per dag ,hoe kan dit ?? Dan kan ik internet/mms net zo goed aanzetten wat ik dus niet wil !! groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum DJHENK,

Als de optie uit staat op je persoonlijk pagina zou het normaal gesproken niet mogen werken. Wanneer je toch kosten hebt gemaakt nadat je de optie uit hebt gezet, zullen wij deze vergoeden. Kan je mij je Simyo telefoonnummer per privé bericht sturen? Dan kan ik je verder helpen.

Groetjes,

Alex
Thnx Alex


De optie internet/mms heeft naar mijn weten nog nooit aangestaan ,
Mijn nr is 06********
Fijn dat je het voor me na wil kijken thnx
Groetjes
Henk.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Henk,

Ik heb je een privé berichtje gestuurd met daarin meer informatie. Kan je melaten weten of je deze hebt ontvangen?

Groetjes,

Alex
Hoi Henk,

Ik heb je een privé berichtje gestuurd met daarin meer informatie. Kan je melaten weten of je deze hebt ontvangen?

Groetjes,

Alex




Hoi Alex


Heb je bericht ontvangen waarvoor hartelijk dank,


Groetjes Henk
Ik krijg steeds de melding dadt mijn maand bundel verlopen is terwijl ik een dag bundel had, en dat mijn beltegoed onder de 2 euro is en dat ik maar op moet warderen anders kan het onder de 0 euro komen in de - dus,heb ik helemaal niet geactiveert!.
Hoi Alex,
Mijn internet verbinding heb ik op uit gezet en toch wordt er internet verbruik afgeschreven,hoe kan dit?
Badge +2
Onze excuses voor de verwarrende berichtgeving, er wordt uiteraard bedoeld dat de dagbundel bijna verlopen is.

Het is bij Simyo mogelijk een negatief beltegoed te hebben omdat:

• Je altijd je laatste gesprek kan afronden
• Belgegevens met vertraging worden verwerkt.

Zodra je opwaardeert, wordt je aansluiting gedeblokkeerd en kan je weer bellen en smsÂ’en met je simkaart.

Let op: Belgegevens uit het buitenland worden altijd met vertraging verwerkt als gevolg hiervan kan er een negatief beltegoed ontstaan.

Groetjes,

Arie
Hoi Alex, Mijn internet verbinding heb ik op uit gezet en toch wordt er internet verbruik afgeschreven,hoe kan dit?




Beste Alex,

Ik ben pardoes door mijn beltegoed heen, zonder ook maar iets te doen?

Gister stond er nog € 13,00 daar was vanochtend nog maar 19 cent van over?

Waarom word er data afgeschreven terwijl ik dat niet gebruik?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi arieheida,

Er zijn toestellen die gebruik maken van een de internet verbinding door middel van het doen van updates. Je hebt dan niet altijd in de gaten dat je op internet zit. Veel smartphones maken al snel gebruik van internet. Ik zie dat je de internet optie op je mobiel op 13/2/12 uit hebt gezet. Het is dan ook niet meer mogelijk om gebruik te kunnen maken van internet.

Groetjes,

Alex
gisteren mij Simyo simkaart in nieuwe telefoon gezet, en telefoon ook gelijk op het draadloze wifi netwerk van thuis aangesloten, toch zie ik nu bij mijn verbruik dat er geld voor gebruik van internet wordt afgeschreven.

Per ongeluk nu ook een dagbundel gekocht, maar zelfs dan lopen de kosten van internet gebruik op, hoe kan dit, terwijl ik op het wifi netwerk van thuis zit.

gr. Nienke
Badge +3
Dat je data verbruikt hoeft niet alleen van internet afkomstig te zijn.
Ik weet niet wat voor een toestel je hebt en wat je er allemaal op hebt staan maar ik neem mijn Samsung als voorbeeld:
Oorzaken voor dataverbruik zonder dat jezelf actie onderneemt kunnen zijn:
- email
- updates
- account synchronisatie
- etc.
Afhankelijk van de instellingen gaat je telefoon uit zichzelf data verbruiken (internet) en als je dan buiten je Wifi netwerk bevindt via 3G.
Ik zet standaard mijn 3G uit (pakketgegevens), nadeel is wel dat je niet continue "online" bent zodat bv om het uur automatische check op nieuwe email uitgevoerd kan worden.
Badge
Hoe kan je opeens kosten van mobiel internet doorbelast krijgen, terwijl dit vanaf het begin uitstaat in mijn instellingen?
(zie voor tel 06*).
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum TonKa,

Het lijkt er op dat de optie 'internet op je mobiel' op het achterliggende systeem nog aan staan. Ik heb dit door de technische dienst laten aanpassen. De onterecht gemaakte kosten (0.54 cent) zullen worden vergoed. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge
Dit vind ik netjes van Simyo. Ook al is het maar € 0,54

grt,
Peter
Badge
[quote]Welkom op het forum TonKa,

Het lijkt er op dat de optie 'internet op je mobiel' op het achterliggende systeem nog aan staan. Ik heb dit door de technische dienst laten aanpassen. De onterecht gemaakte kosten (0.54 cent) zullen worden vergoed. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex


Dat vind ik ook netjes: snelle actie van Symyo. Bedankt!



( en als we het zelf niet snel ontdekt hadden en op onze telefoon internet niet uitgezet hadden, waren de kosten wel wat hoger geworden dan die 54 cent)
Badge
Hoi Tonka,

Zowww, ik kreeg je mailtje/reply en dacht ff checken. Nu zag ik dat bij mij de internet/mms aanstaat. En zie iets van 0,34 cent staan in 3 dagen voor gebruik van internet. Dus gelijk maar uitgezet. Heb geen abonnement. Begon me een belletje te rinkelen om even een chack te doen.

grtz,
Peter
Op mijn HTC sensation XE staat 3G uit en ik heb een paar keer Twitter en Hyves gebruikt.

Mijn internetbundel van 200 MB is in 4 dagen verbruikt !!


Hoe kan dat ???
http://www.zoominto.com/zoomapi/ZoomButt.gif http://www.zoominto.com/zoomapi/ZoomButt.gif
Reputatie 2
Badge +4
Beste Leergeld,

Uit je verbruiksoverzicht kunnen we opmaken dat er regelmatig verbinding is gemaakt met het datanetwerk van Simyo. Wij raden je aan om te controleren of er andere apps actief zijn en of er onlangs updates zijn uitgevoerd door je toestel.

Groetjes,

Manisha
Simyo zegt: "je KAN als sim-only en geen internet abo. hebbende klant, gebruik maken van onze internetdienst blabla...
ik een prepaid kopen, goed overwogen GEEN internet abo.
Dan verwacht ik dat als ik wil internetten met jullie optie, ik dat zelf aan moet zetten.

Als ik geen internet abo neem en maar jullie service STANDAARD aan staat..heb ik dus eigelijk wel stiekum een internet abo.totdat ik er achter kom dat ik verbruiks kosten maak en het zlef uit moet zetten.
ERG ONEERLIJK en koste mij vorige maand 16 euro!!! ik wil het terug!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Plak,

De optie internet op je mobiel staat standaard aan. Met deze optie kun je het internet technisch gezien aan/uit zetten. Je kunt daarnaast ook een internet bundel laten toevoegen. De optie internet op je mobiel aan/uit zetten is niet hetzelfde als het wel of niet toevoegen van een internet bundel. Ik zie dat je de optie internet op je mobiel hebt uitgezet op 6/3/12. Per deze datum is het dus niet meer mogelijk om gebruik te maken van internet via het Simyo netwerk.

Groetjes,

Alex

Reageer