.

Beantwoord

Waar zijn mijn MBs aan verbruikt?

  • 10 April 2017
  • 5 reacties
  • 328 Bekeken

Badge
Het afgeschreven MB,s klopt niet s,morgens om 6.00uur heb ik geen telefoon in mijn hand. Dit staat in de omschrijving op 7 april
Hoe komt u hier bij
icon

Beste antwoord door PaulH 10 April 2017, 20:12

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Truus,

wat vervelend, echter zal het wel echt zo zijn geweest.
Data wordt gebruikt wanneer de mobiel een update wil of wanneer er iets binnenkomt, dit kan zelfs op een zwak wifisignaal. Daarnaast kan het dat je je mobiel helemaal niet gebruikt en zelfs weg hebt gelegd. Maar zelfs dan is het gewoon mogelijk en dat hoort.
Als je dit wilt voorkomen is het het handigst om je data uit te zetten wanneer je het niet gebruikt.
Als er nog vragen zijn horen we het graag.

Groet Paul.
Badge
Blijf het raar vinden, heb nu 3 mnd internet en opeens wordt er in 1 dag 140 mb afgeschreven, geef u de kans mij. Gebruik na te kijken en u ziet dit is extreem
Graag mb terug, zijn niet getrouwd met simyo, providers genoeg
Groet
@Truusjansenvogels
Wat geeft je telefoon aan bij gegevensgebruik? Een provider heeft geen inzage in wat jij gebruikt wel hoeveel. Bij een andere provider zou je tegen hetzelfde aanlopen. Wat voor telefoon heb je? WI-Fi assistent / slimme netwerkwissel staat uit? (IOS / Android)

Het gaat er niet om wanneer u de telefoon hebt gebruikt, maar wanneer de sessie voor Internet is afgerond....bijgewerkt en daar is een ander topic over gaande.
Badge
Thuis is mijn internet altijd via de WiFi, niks gewijzigd aan apparaat, dus kom maar over de brug.
Waarom zou er bij jullie nooit niks migaan
Reputatie 7
Badge +10
Hi Truusjansenvogels,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van het verbruik! Als je niet precies weet waar het verbruik aan op is gegaan, dan is het niet meer dan logisch dat je daarover gaat nadenken. Wel kan ik je garanderen dat het verbruik wel heeft plaatsgevonden. Zo'n simkaart registreert het verbruik en geeft dat vervolgens aan ons door. Je kunt dat vergelijken met telefoongesprekken: we kunnen wel zien wanneer en hoe lang je hebt gebeld, maar nooit wat de inhoud van het gesprek was. Dat is ook heel normaal! Maar met internetten werkt dat precies zo: we kunnen wel zien hoeveel MB's je verbruikt hebt en wanneer, maar niet zien waar dat dan aan op is gegaan. Gelukkig kun je dat zelf wel in zien, aangezien je telefoon alles bijhoudt.

Ook wil ik je dit blog meegeven, want hier kun je lezen hoe je je instellingen zodanig instelt zodat je telefoon niet automatisch omschakelt naar mobiele data. Het kan namelijk zo zijn dat je dacht op wifi te zitten, maar dat dat niet het geval was.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je MB's bijna op zijn. Let je erop dat je straks een sms krijgt waarin staat dat je bundel op 100% zit? Ik raad je dan aan om je internet uit te zetten óf om bijvoorbeeld 500 extra MB's te kopen (€ 5,-). Anders ga je namelijk buiten je bundel zitten, en dan betaal je € 0,15 per MB - dat kan dan snel oplopen! Hou je hier rekening mee?

Is dat helder zo? 🙂

@ PaulH en Friesian, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer