.

Beantwoord

Waar komt mijn verbruik vandaan?

  • 28 April 2017
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Badge
Mijn verbruik van MB's verloopt zeer onregelmatig; soms verbruik ik in een periode van een paar minuten 60 MB; voor mij onverklaarbaar, omdat ik die tijd thuis was en de telefoon dan n.m.m. WIFI gebruikt (of hoort te gebruiken?). Is het überhaupt mogelijk om zoveel te verbruiken in een minuut of 5. Volgens de klantenservice zijn die gegevens afkomstig van mijn SIM-kaart. Is dat juist? Of ligt dat aan het toestel? Als het aan de SIM-kaart ligt, overweeg ik om een nieuwe SIM-kaart aan te vragen. Verbruik buiten bundel is kostbaar!
Graag jullie mening.
icon

Beste antwoord door PaulH 28 April 2017, 22:53

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi PBol,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van dat verbruik! Zoals PaulH zegt, wilt een smartphone vooral dolgraag up-to-date blijven. Het is dan vooral belangrijk dat je je telefoon precies vertelt wat hij wel en niet mag doen via mobiele data. Hier lees je precies hoe je het meeste kunt halen uit je internetbundel.

De simkaart registreert inderdaad het verbruik, want dat is het taakje van de simkaart 😉 Een nieuwe simkaart zou dus het 'probleem' niet 'verhelpen', want elke simkaart registreert het verbruik dat je telefoon vertoont.

Verder kunnen wij niet voor je inzien waar je data aan op is gegaan, net zoals we je telefoongesprekken niet kunnen beluisteren. Privacy 😉 Je telefoon houdt je dataverbruik gelukkig wel bij, en hier kun je precies zien hoe je daar inzicht in vergaart.

Let je er ook op dat je altijd sms'jes krijgt als je op 80% en op 100% van je bundel 🙂 Je kunt dan altijd beslissen of je 500 MB's bijkoopt (€ 5,-) of je internet bijvoorbeeld uitzet.

Alle tips van PaulH zijn ook fantastisch natuurlijk! Apps van derde partijen kunnen hierin zeer nuttig zijn.

Laat je het ons weten als je nog andere vragen hebt?

@ PaulH, dank voor al je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi PaulH,

Dank voor je antwoord en suggestie om een app te installeren, die dataverbruik ordentelijk regelt. Ga ik gelijk doen! Hoop dat het dan verholpen is. Misschien ligt de oorzaak in een (mislukte) poging om een reservekopie te maken vanwege onvoldoende Icloud ruimte. Ga nu ook wat foto's van mijn iPhone halen.

Groet,

Peter
Reputatie 5
Badge +6
Hey PBol,

ik kan je nu al met zekerheid zeggen dat het aan jou ligt.
Dit klinkt misschien erg vervelend of aanvallend maar het is best simpel.
Kijk een smartphone wil altijd up to date blijven. Dat is het doel van een smartphone.
Als jij ook maar iets te slechte of slome WIFI hebt of iets dergelijks dan schakelt hij dus als het kan over naar data. Wat bijna altijd snel en stabiel is.
Wat een telefoon ook veel doet is op de achtergrond processen draaien zodat je up-to-date blijft zoals ik al zei. Dit zorgt er dus voor dat je zonder op je telefoon te zitten gwn 1 GB aan data kan gebruiken(in theorie) normaal gaat dit niet zo snel maar als er bijvoorbeeld een aantal appupdates klaar staan of iets dergelijks gaat zoiets er snel doorheen. Denk aan een game update van 500MB dan al helemaal.

Dit gezegd hebbende zou ik 2 dingen aan raden:
Data = sim-kaart 2g/3g/4g. Niet Wifi

Of download een app die goed je apps data toegang bepaalt zoals Opera Max of DataEye. Daar kun je ten alle tijden het overzicht houden over de apps die toegang hebben tot data.

Of zet je data uit op momenten dat je het niet nodig hebt zoals thuis of andere plekken waar je toch al wifi hebt.

Groet Paul.

Reageer