.

Beantwoord

Waar komt dit dataverbruik vandaan?

  • 29 April 2017
  • 8 reacties
  • 120 Bekeken

800 MB boven de bundel zonder een sms te hebben gekregen dat mijn bundel op is. Kost €120 terwijl ze normaal €10 rekenen voor 1 GB.

Wat kunnen we hier aan doen om dit klantvriendelijk op te lossen?

Vindt dit echt belachelijk namelijk.
icon

Beste antwoord door Jihane 2 May 2017, 09:50

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi Ruben Goudswaard.

Wat kunnen we hier aan doen om dit klantvriendelijk op te lossen?

Door samenspraak, overleg kunnen bruggen worden gebouwd.
-
Buiten de bundel is 1MB ..... 0.15 eur.
Hebben wij al gekeken naar wat de reden is van dit verbruik, iets dat wij het beste kunnen zien op onze telefoon?

Een greep uit blogs die voor ons interessant kan zijn.
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/
-
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Een moderator van Simyo zal zich melden ook wat betreft het financiÄ—le maar neem alvast deze info door.
Laat even weten of en wat jullie hiermee hebben weten te vinden. En dus vooral hoe dit te voorkomen kan worden kan dan
als advies worden gegeven door 'forumleden' en moderatoren.

Fijne zondag !
Goedemorgen Friesian,

Dank voor uw reactie en de links.

Ik houd mijn data verbruik altijd goed in de gaten. Bij mijn apps staan geen apps die (in 1 dag) veel dat gebruikt hebben. Ik denk dat het een icloud backup geweest is. Het tabje gebruiken van mobiele data bij geen wifi verbinding stond blijkbaar uit.

Hierdoor is er in korte tijd (circa 2 uur) 1200 mb verbruikt. Inmiddels staat de optie uiteraard uitgeschakelt.

Ik zie jullie aanbod graag tegemoet.
Goedemorgen Friesian,

Dank voor uw reactie en de links.

Ik zie jullie aanbod graag tegemoet.

Kleine vraag. Staat Wi-Fi assistent uit?

Klant - geen medewerker //Sören Kierkegaard - Loslaten, betekent tijdelijk het houvast verliezen. Niet loslaten betekent voor altijd het houvast verliezen.
Die staat uit inderdaad. En heeft de afgelopen maand ook continue uit gestaan.

P.S. zit inmiddels op 180 euro zie ik (dit loopt niet op want hij is inmiddels geblokkeerd).
Internet staat uit(:?), houdt er wel rekening mee dat er nog wel kosten mogelijk zijn voor bel-sms gebruik, Wi-Fi kan gewoon gewoon gebruikt worden. Wat betreft de waarschuwing, die had er moeten zijn. De moderator kan hierin duidelijkheid verschaffen. Misschien vandaag, af en toe is er een moderator aan het ronddolen op het forum in het weekend, anders morgen zijn of haar reactie.

Suuk 6 met de afwikkeling !
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ruben,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Ik zie dat je een bundel hebt van 4000 MB, en dat je daar inderdaad overheen bent gegaan. Wist je dat je altijd een sms krijgt als je op 80% en als je op 100% van je bundel zit? Die sms'jes worden in 'real time' verstuurd, direct vanuit het netwerk, zodat je op basis van die informatie kunt handelen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om 500 MB voor € 5,- te kopen, of om je internet uit te zetten. Als je dat niet doet, dan kun je ook verder internetten tegen het buitenbundeltarief (€ 0,15 per MB). Dat kan dan best oplopen!

Ik kan niet voor je inzien waar je data aan verbruikt is, maar jij kunt dat wel. Ik raad je dan aan om dit artikel te lezen. Daar vind je precies hoe je erachter kunt komen waar je verbruik aan op is gegaan. Ook raad ik je dit artikel aan, omdat je daar tips vindt om je internetinstellingen zodanig in te stellen, om je dataverbruik te minimaliseren.

Ik zie dat je gebeld hebt met de klantenservice gisteren, en dat jullie tot een oplossing zijn gekomen 🙂 Prettig! Ook zie ik dat je hebt opgezegd. Weet je zeker dat je dat wilt doorvoeren? Als je je bedenkt, kun je me dat laten weten.

Heb je nog andere vragen?

@ Friesian, dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb helaas nog geen voorstel gehad. Dit zou tot 5 dagen duren begreep ik (vervelend want nu kan ik 5 dagen niet bellen of sms en). Ik hoop dus z.s.m. te horen wat jullie voorstel is.
Badge +7
Hoi Ruben Goudswaard,

Oeps, volgens mij is er iets misgegaan waardoor ze deze mail nog niet hebben gestuurd. Sorry! Daarom heb ik je nu een mail gestuurd met ons voorstel. Ik heb ook meteen je simkaart gedeblokkeerd. Als je je toestel even opnieuw opstart, kun je weer bellen.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

Reageer