.

Beantwoord

Waar komen mijn buitenbundelkosten vandaan?

  • 20 September 2016
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

Badge
Hallo ,
Ik heb een internetbundel van 1000MB.
Nu verteld mijn Simyo dat ik 588 MB binnen bundel en 490 buiten bundel heb verbruikt.
Bij elkaar heb ik nu 1078 MB gebruikt en krijg ik een waanzinnig hoge factuur van 94 euro.
Dit lijkt mij niet correct
Graag jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Jihane 21 September 2016, 12:14

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Wanneer ben je bij Simyo gekomen? Als dat deze maand is dan heb je de 1000MB naar rato voor deze maand gekregen en krijg je vanaf 01 oktober de volledige 1000MB voor de volledige maand.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Tpa1967,

Wat vervelend dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt 😞 Dat is natuurlijk wel even schrikken! Ik heb je aansluiting bekeken, en ik zie dat je wel degelijk over je 1000 MB's heen zat. Dit komt voornamelijk omdat je op 17 september een heleboel MB's verbruikt hebt! Meer dan de helft van je internetbundel is op die dag verbruikt. Kun je dit plaatsen? Het zou kunnen dat je toen simpelweg veel geïnternet hebt, maar het is ook mogelijk dat er bijvoorbeeld een grote update heeft plaatsgevonden op je telefoon. Als je instellingen ongunstig staan, dan worden dergelijke upgrades via je mobiele data gedownload. Zonde, natuurlijk! De data is er dus wel echt vanaf gegaan, maar ik kan niet precies inzien waaraan (vanwege de Wet Bescherming Persoonsgegevens). De meeste smartphones houden zelf gelukkig wel bij welke apps data verbruiken, dus ik raad je aan om je telefooninstellingen in te duiken.

Ook wil ik je vragen om de volgende blogpost door te lezen. Je vindt hier allerlei tips om je dataverbruik zo laag mogelijk te houden. Heb je hier iets aan?

In de toekomst kun je er ook voor kiezen om sneller over te stappen op een extra bundel van 500 MB's, of je internet in z'n geheel uit te zetten. Je krijgt namelijk altijd een sms als je op 80% en als je op 100% van je bundel zit. Maak dus gewoon gebruik van deze informatie 🙂 Het kan een heleboel schelen!

Dat gezegd hebbende, wil ik je ook verder helpen! Ik zie dat zoiets nog nooit eerder heeft plaatsgevonden bij jou. Ook heb je 500 extra MB's gekocht, wat een teken is dat je hier niet achteloos mee omgaat. Super! Ik wil jou dus een datacoulance aanbieden. Dit houdt in dat de buitenbundelkosten worden verrekend met extra MB-bundels. Je betaalt dan dus € 5,- per 500 MB's die je buiten je bundel betaald hebt, in plaats van de reguliere € 0,15 per MB. Je ontvangt hier ook een e-mail over, met meer informatie!

Laat je 't weten als je nog vragen hebt?

@ RicoK: Dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jigane,
Héél erg bedankt voor de coulance.
Ik heb inmiddels mijn telefoon instellingen aangepast.
Dit en.het feit dat de mijnsimyo app niet up.to.date was.heeft naar mijn mening de.overschrijding veroorzaakt.
Afijn,
Nogmaals dank.

Met vriendelijke groet,
Thierry Patje
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Thierry,

Goed om te horen dat je je instellingen hebt aangepast! 🙂 En graag gedaan, wat de coulance betreft.

Laat je 't in de toekomst weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer