.

Beantwoord

Waar komen deze kosten vandaan?

  • 20 December 2017
  • 26 reacties
  • 556 Bekeken

Badge
Ik heb voor mijn zoontje met een beperking een jaartje geleden een goedkoop abonnement afgesloten bij Symyo,zodat hij mij s, morgens kan bellen als hij met de fiets de school heeft bereikt.Dit doen wij omdat hij vorig jaar door 3 grote jongens van een middelbare school zwaar is mishandeld,en dat gewoon uit baldadigheid....de helden! Thuis zit hij met die telefoon op ons wifi-netwerk dus geen probleem.Totdat ik vorige week ineens een mail kreeg van Symyo dat luidt als volgt:

"Simyo heeft je mobiele nummer 0610****** uit voorzorg geblokkeerd wegens hoogverbruik.
Hoogverbruik betekent dat er in korte tijd veel verbruikskosten zijn gemaakt op je aansluiting.
Omdat wij je willen beschermen tegen hoge kosten, hebben wij je simkaart geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Op dit moment is het openstaande bedrag € 160 euro. Wij vragen je om een aanbetaling van minimaal € 100,- te doen op het openstaande bedrag.
Zodra wij de aanbetaling ontvangen hebben, wordt je simkaart meteen gedeblokkeerd."
Het abonnement bedraagt normaal 5 euro,en dat kunnen wij wel missen,maar dit soort bedragen zijn voor ons twee weken eten voor ons gezin,die met met een minimumloontje moeten doen.
Verdorie allemaal ook net voor de feestdagen,waar eigenlijk al weinig geld voor was.
Ik heb net 100 euro betaald aangezien dat kind die telefoon gewoon nodig heeft.
Mijn vraag is eigenlijk:hoe kan die telefoon contact krijgen met internet terwijl er geen abonnement is?
Hoe kan ik voorkomen dat hij dit weer per ongeluk doet,en wij weer zo,n klap te verduren krijgen?
Hij moet wel thuis op wifi kunnen.

Groetjes Ron.
icon

Beste antwoord door Jihane 21 December 2017, 12:01

Bekijk originele reactie

26 reacties

Badge
ps,Dit waren de bedragen
Duur / AantalBedrag9 december 2017, 16:03:19 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 15:47:03 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:26:40 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:23:04 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:19:29 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:06:31 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:14:11 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:34:28 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:30:24 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:50:02 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:53:48 09-12-2017, Internet gebruik 36,89 MB€ 5,539 december 2017, 16:38:06 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:42:23 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 16:46:11 09-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,799 december 2017, 7:47:03 09-12-2017, Internet gebruik 0,28 MB€ 0,048 december 2017, 15:47:03 08-12-2017, Internet gebruik 0,18 MB€ 0,038 december 2017, 14:45:03 08-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,798 december 2017, 14:51:25 08-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,798 december 2017, 14:59:24 08-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,798 december 2017, 15:05:05 08-12-2017, Internet gebruik 58,59 MB€ 8,79
Beste Ron

Wat een rotstreek van die jongens. Mishandeling, ze zouden zichzelf een spiegel voor moeten houden.

Maar betreffende de vraag, zet op mijn op mijn simyo internet uit via instellingen, netwerkinstellingen.
Dan wordt geen kosten voor data gemaakt.
**edit**

WiFi kan gebruikt worden, sim is geblokkeerd voor simyo mobile data.

Een moderator zal zich bij je melden, of er een coulance wordt gegeven voor de kosten is aan hem/haar.

Fijne kerstdagen samen!
Badge
Hi Friesian,bedankt voor jou reactie.
Tja,de instellingen heb ik net uitgezet,maar ik dacht dat de telefoon anders niet via wifi zou werken,dus dat hij geen filmpje of i.d. kon kijken....
Ben niet zo bekend met al die technische meuk,dat zal je wel bemerken.
Hoop dat het nu voor elkaar is en dat die kleine aap gewoon op wifi kan,en dat er geen onverwachte hoge uitgaven meer komen.

Ook voor jou fijne kerstdagen,groet Ron.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ron,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreselijk, dat die jongens dat gedaan hebben!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er veel data verbruikt is. Als voorzorgsmaatregel is de aansluiting toen geblokkeerd, want als je € 100,- per dag verbruikt of € 250,- per week, dan wordt de aansluiting geblokkeerd om méér verbruik tegen te gaan. Ik zie dat je je internetoptie netjes uit hebt gezet, om dit in de toekomst te voorkomen. Slim!

Er is € 155,03 buiten de bundel verbruikt aan internet. Weet je wat? Ik zal deze kosten vergoeden voor je! Ik verreken ze dan tegen het bijkopen van extra MB-bundels, die € 5,- per bundel kosten. In jouw geval betaal je dan € 15,- in plaats van € 155,03. Je zult dit niet terugzien op Mijn Simyo, maar wel straks op je factuur!

Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

@ Friesian, dank voor 't meedenken! :D

Groetjes,
Jihane
Badge
Nou Jihane......daar wordt ik even stil van.
Heel erg fijn dat je dit voor ons hebt gedaan,ik denk dat een andere provider niet zo coulant zou zijn.
Fijn dat jullie van Symyo ietwat mee kunnen denken in deze situatie en stappen ondernemen,toppie!!
Ook nogmaals Friesian een oprecht bedankje voor het aanzwengelen van dit gebeuren.
Dat geld kunnen we nu mooi gebruiken voor de Kerst met de kinderen.

Wens jullie fijne feestdagen toe en een goede jaarwisseling.

Groetjes Ron.😀
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ron,

Namens Jihane hartstikke graag gedaan! Blij dat we je hebben kunnen helpen en dat je zo tevreden bent met de oplossing. Ik zou inderdaad wat leuks gaan doen met de kids van het geld dat je nu overhoudt 🙂 Jij ook fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Groetjes,
Niels
Badge
Hi NIels

Helemaal top,ook jij natuurlijk fijne feestdagen.
Groetjes Ron.
Reputatie 5
Badge +9
Super bedankt namens Niels!
Hallo Frisian en Jhane en Ron,

Wij liepen hier tegen hetzelfde aan 😞...gelukkig geen vervelende jongens, verleden tijd...

Ons zoontje heeft in minder dan een uur op kerstavond, (in de auto op de terugweg van kerstmaal bij oma) er even meer dan 300 euro doorheen gejast...dat het mogelijk is, mega raadsel voor ons.
Mega domper op het kerstmaal 😞...

Hij was over zijn tegoed heen kennelijk en heeft een basketbal filmpje zitten kijken, voor 8,80 per minuut,mind you...
Waarom is dit zo duuuuur ????

Please is hier iets aan te doen?
Bij voorbaat dank,
vriendelijke groet,
Francis
Beste @Mattdehaas /Francis.

Ik kan me voorstellen dat het gebeuren een domper is gedurende deze periode van het jaar. De warmte, de geborgenheid samen met en bij oma krijgt hierdoor een minder leuk staartje tijdens de terugweg naar huis.

Twee jaar geleden heb ik een topic gestart
https://forum.simyo.nl/internet-62/poll-welke-bescherming-zouden-jullie-waarderen-willen-tegen-hoge-datakosten-27919

85% van de stemmen geven een duidelijk beeld in de poll van welke wens, welke voorkeur voor een bescherming.
  • Een data plafond kreeg veel stemmen en Dataverkeer knijpen bij bereik van limiet, optioneel data los bij kunnen kopen. (Geen buitenbundel kosten)
Slechts een klein gedeelte daarvan is gedaan.

Dit toch weer terugkeren van veel datakosten ondanks bij sim only de waarschuwing van 80 en 100% bereiken van datalimiet stelt me heel erg teleur. Hiervoor zou een extra vangnet, data plafond o.i.d. mogelijk moeten zijn. Maar dan wel in combinatie met een eigen verantwoordelijkheid van monitoring en jezelf een veilige limiet instellen van bijvoorbeeld 90% op de telefoon.

Hetgene wat ik je wil aanraden is een controle op de telefoon wat er aan apps zichtbaar veel data hebben gebruikt.
Gaat het om sim only of prepaid? Persoonlijk verwacht ik sim only.
Stel om herhaling te voorkomen een limiet in op de telefoon en/of zet tijdens een voorbeeld als deze tijd van het jaar internet uit op mijn simyo.

Ik hoop echt dat jullie een coulance krijgen maar @Simyo dit is mede kijkende naar mijn topic zeer teleurstellend. Dit zou 2 jaar na dato niet meer aan de orde moeten zijn.

Persoonlijk zou ik, zou ik werkende zijn bij Simyo, al lang met heel veel finesse keihard op de tafel slaan bij de bepalende, alleen al uit betrokkenheid.

Kom op beste dames en heren van Simyo, laat ook jullie spierballen zien en zorg dat dit soort vervelende oorzaken van kosten een halt wordt toegeroepen door een nog betere bescherming.

Jullie kunnen het!!!

Hopend op een coulance wens ik jou, Francis, je naasten en het Simyo team een leuke jaarwisseling en al het goede voor 2018.
Friesian
Reputatie 7
Badge +10
Hi Francis,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Ik kan me erg goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent! Zeker met de feestdagen! Ik merk uit je berichtje dat het helder voor je is waar dit verbruik vandaan komt. Ik raad je dus erg aan om dit blog te lezen. Je vindt hier allerlei tips om het dataverbruik zo laag mogelijk te houden.

Weet je wat? Ik ga die kosten voor je vergoeden! Met die kosten doe ik dan alsof je extra MB's hebt gekocht. Je betaalt dan € 25,- in plaats van € 356,05 🙂 Je zult deze vergoeding niet meteen terugzien op Mijn Simyo, maar wel straks wel op je factuur. En dat is natuurlijk waar het telt!

Heb je hier nog vragen over?

@ Friesian, dank voor je reactie! Je maakt een goed punt. Gelukkig kun je met een Android-systeem of met externe apps vaak toch wel een limiet instellen 🙂 Fijne jaarwisseling!

Groetjes,
Jihane
Geen idee waarom, maar ik heb sterk het vermoeden dat Jihane en haar collega's naar de sportschool zullen (moeten) gaan om de biceps te trainen. Gek hè? 😉

@Jihane
Jij ook een een fijne jaarwisseling!
Wow geweldig ....mega super...wat een opluchting...super veel dank hiervoor Jhane.
En ook Frisian dank voor je spierballen 😉 !!!
Dit is nog eens het jaar uit-knallen met zo'n bericht...Dank dank dank.

Ik wens jullie een top jaar in goede gezondheid en liefdevolle vibes voor jezelf en de wereld (gelijk even de wereld problemen uit de lucht ;))

Warme groet, Francis (Cornelia in het abonnement) en Matt (zoon)
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mattdehaas,

Super leuk dat je zo blij bent met de coulance. Dat is nog eens een meevaller aan het einde van het jaar! De beste wensen nog. :D

@Friesian, dank voor je reactie!

Groetjes,
Asma
Mijn dochter heeft voor haar verjaardag een smartphone gekregen met prepaid van 25 euro beltegoed. Op diezelfde dag stond ze al -100 euro! en als moeder van 4 kinderen ben ik hier erg van geschrokken.

Is hier iets aan te doen?

Groetjes

Hazar
Badge
Ik ben blijkbaar niet de enige die dit is overkomen zo te lezen.
Dacht dat er ondertussen misschien al iets was veranderd zodat dit soort nare situaties voorkomen kunnen worden.
Moet toch niet zo moeilijk voor Symyo zijn om deze ongewenste kosten te vermijden?
Meteen een signaal geven als je jou mb,s overschreden bent,en als je GEEN abonnement voor internet hebt de telefoon geen verbinding laten maken via Symyo.

Succes Hazar
Beste @Hazar

Je kan / mag bij prepaid maar maximaal 5 euro negatief staan. Dit heeft Simyo zo ingesteld om een lopende sessie af te maken, zodat je niet zomaar afgekapt word tijdens een telefoongesprek bijvoorbeeld. Bij jou is er iets mis gegaan. Simyo zal je hier over benaderen.



@ron spijker

Het gaat hier om prepaid en en er is blijkbaar iets fout gegaan. Zal Simyo dus netjes afhandelen is mijn ervaring. Internet staat standaard aan en is aangegeven in de welkomstmail.

Het is overigens Simyo en geen Symyo. Maar dat terzijde 😉
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Hazar,

Welkom op 't forum!

Jammer dat je het beltegoed zo snel is gegaan en dat het beltegoed zelfs flink in de min is gegaan. Je hoeft je daar geen zorgen om te maken, we hebben het negatieve beltegoed voor je vergoed omdat het niet mogelijk zou moeten zijn om meer dan € 5,- in de min komen te staan.

Je beltegoed staat nu op € 0,00. Je kan dus gewoon opwaarderen, en dan heb je weer beltegoed. Heb je hier nog vragen over?

@ron spijker,

Jammer dat het jou ook is overkomen. Kan je het laten weten als je weer iets dergelijks merkt? Zoals je ziet zullen we altijd de kosten vergoeden als er iets aan onze kant mis is gegaan.

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!
Beste Casper,

Bedankt voor het oplossen. Ik heb het tegoed inmiddels opgewaardeerd.
Fijn dat zo een topic bestaat anders had ik het bedrag misschien gewoon overgemaakt en niemand van Simyo die de fout opmerkt.

Ik wens je nog een fijne dag.

@ron en @Ray bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Hazar
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hazar,

Graag gedaan namens Caspar! 🙂 Fijn dat het inmiddels allemaal weer werkt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els
Badge
Wanneer wordt het bedrag van 80 euro terug gestort?
Ik had als voorschot 100 euro overgemaakt en daarna was 20 euro verrekend op de factuur.

Jihane schreef: "Er is € 155,03 buiten de bundel verbruikt aan internet. Weet je wat? Ik zal deze kosten vergoeden voor je! Ik verreken ze dan tegen het bijkopen van extra MB-bundels, die € 5,- per bundel kosten. In jouw geval betaal je dan € 15,- in plaats van € 155,03. Je zult dit niet terugzien op Mijn Simyo, maar wel straks op je factuur!"

Dus 15 euro voor die internetbundels en 5 euro voor het abonnement=20 euro.

Vriendelijke groet,Ron.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ron,

Bedankt voor je bericht! Ai, niet zo mooi dat je nog op een deel van je aanbetaling zit te wachten.

Ik zie inderdaad dat de €100,- verrekend is met de factuur van december. Ook voor januari zal er geen incasso plaatsvinden en wordt het bedrag verrekend. Voor het overgebleven bedrag heb ik een terugbetaling aangevraagd bij onze financiële afdeling. Binnen een week zal het teruggestort zijn op je rekening. :)

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Badge
Okee Els,bedankt voor de moeite.👍

Groet,Ron.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ron,

Namens Els graag gedaan! Je weet ons te vinden als je verder nog vragen hebt ;)

Groetjes,
Niels
Badge
Kijk eerst eens even in het andere topic Niels......

Reageer