.

Vraag

Waar kan ik zien hoeveel MB internet ik de laaste maanden heb verbruikt?

  • 21 March 2012
  • 2 reacties
  • 1167 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Op mijn factuur kan ik nergens vinden het totale MB wat ik verbruikt hebt aan internet. Kan ik dit ergens vinden?
Wil evalueren hoeveel ik verbruikt hem zodat ik mijn bundel evt kan veranderen

Gr

2 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Suus,

Je kunt het totale dataverbruik bijhouden op je toestel, je kunt er ook bepaalde apps voor downloaden. Je kan er ook voor kiezen om elke laatste dag van de maand het verbruik na te kijken op de persoonlijke pagina op www.simyo.nl. Zo kun je zien hoeveel data er in de desbetreffende maand is verbruikt.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 7
Badge +9
Het totale aantal MBs wat je verbruikt hebs staat niet op de factuur.

(Gevorderde computer gebruikers kunnen hetvolgende doen....)

Gelukkig zijn computers goed in dit soort taken! Wat je zou kunnen doen, is het volgende als u beschrikt over de volgende programma:

  • Adobe Reader: Om de PDF te kunnen zien.
  • Notepad/Kladblok: Voor het uitvoeren van enkele simpele tekstverwerkingsopdrachten.
  • Microsoft Office Excel of dergelijk programma: Wordt gebruikt voor het uiteindelijk berekenen van het aantal verbruikte KB
De stappen:

  1. Kopieer de specificatie van het internet verbruik uit de factuur in kladblok. Dit resulteert in het volgende regels: 01-02-2012 02:33 Internet gebruik (9 kB) € 0,00 [...] 29-02-2012 22:30 Internet gebruik (9 kB) € 0,00
  2. Tiep onderaan het document een TAB-teken door op de tab toets te drukken.
  3. Selecteer deze Tab en klik op bewerken > kopieren.
  4. Haal dit TAB-teken nu weg door op backspace te drukken.
  5. Klik vervolgens op Bewerken > Vervangen...
  6. Voer "(" in bij het veld Zoeken naar.
  7. Voer "(" in bij het veld Vervangen door. Rechtsklik rechts van het ( teken en klik op Plakken. Als het goed is staat er nu een blokje naast het haakje.
  8. Druk op "Alles vervangen"
  9. Voer " KB" in bij het veld Zoeken naar. Dus Spatie, "k" en dan hoofdletter "B"
  10. Haal in het veld Vervangen door het ( teken weg en tiep achter het blokje "kB". Dus "k" en dan hoofdletter "B". In het veld Vervangen door staat nu in blokje gevolgd door de letter k en een hoofdletter B.
  11. Druk vervolgens nogmaals op "Alles vervangen".
  12. Druk op "Annuleren".
  13. Druk op Bewerken > Alles Selecteren.
  14. Druk op Bewerken > Kopieren.
  15. Open Excel
  16. Druk op plakken(CTRL-V)
  17. In de tweede kolom staat nu een rij met cijfers. In Excel kunt u deze door Excel laten optellen, om erachter te komen wat u verbruik was die maand.
Ik weet het: het is een flinke omweg, maar dit is een manier waarop met behulp van veel voorkomende computerprogramma's het totaal toch berekend kan worden. Dit is dus nog altijd beter dan al de kBs zelf op te tellen.

Reageer