.

Vraag

Vraag: "Internet op je mobiel / MMS" uit, toch flinke kosten afgelopen maand

  • 26 September 2012
  • 13 reacties
  • 955 Bekeken

Badge
Heb sinds iets meer dan een jaar een SImyo 'Zelden' abonnement, zonder internetbundel. Vanaf het begin alle instellingen van informatienummers / buitenland / Internet op je mobiel / MMS uitgezet. Internetten doe ik alleen via WiFi thuis of WiFi hotspot buiten de deur. Ging bijna een jaar goed, tot afgelopen augustus ineens van 1 augustus t/m 23 augustus toch "Internet op je mobiel binnen Nederland" op de factuur verscheen ter waarde van maar liefst € 42,80.
Zojuist m'n account gecheckt: de instelling 'Internet op je mobiel / MMS' staat nog steeds uit. Uiteraard 'bewaak' ik m'n account en verander zelfs regelmatig m'n password.
Op deze manier heeft zo'n instelling wel/geen mobiel internet ook geen zin en ben je alsnog vogelvrij.
M'n toestel is overigens een samsung Galaxy Ace.

13 reacties

Badge
Vandaag na een klein uurtje aan de telefoon ´hangen´ uiteindelijk iemand bij de klantenservice gesproken.
Ik bleek zelf op 23 augustus de optie 'Internet op je mobiel / MMS' (weer) uitgezet te hebben, dus alle internet kosten van voor die tijd zouden betaald moeten worden. Mijn volgende vraag was: hoe kan die optie dan zomaar per 1 augustus aangesprongen zijn, aangezien ik 'm al een jaar lang uit had staan en dat ook allemaal goed ging, tot exact op 1 augustus ineens die kosten kwamen. Na twee keer kort in de wacht te zijn gezet vanwege overleg met een collega, kwam er ongeveer dit uit:
- Er was onlangs 'gesleuteld' aan het systeem, waardoor de optie 'Internet op je mobiel / MMS'  voor een groep klanten per ongeluk op 'aan' gezet was.
- Hier zou aan die klanten een email over gestuurd zijn. Die heb ik zeker niet gehad.
- Simyo gaat mijn Internetkosten restitueren (jeeh!)
- Dit zou de betreffende medewerker direct per mail bevestigen (op mijn verzoek). Deze mail heb ik nog niet ontvangen, dus daarom: wordt vervolgd...

Al met al toch een redelijk positieve ervaring met de klantenservice van Simyo, beter dan ik verwacht had.
Badge +2
Beste ArjenV,

Als eerst onze excuses voor de lange wachttijden. Het is erg druk de afgelopen weken. Zoals telefonisch met je afgesproken wachten wij op je mail. Als wij die mail binnen hebben zullen wij je een gecorrigeerde factuur toesturen. Dit zal in de loop van volgende week gebeuren.

Groetjes,

Arie
Badge
Zojuist werd ik even teruggebeld door de klantenservice n.a.v. mijn eerste telefonische contact afgelopen donderdag en dit topic op het forum. Resultaat: Aanvullende afspraken gemaakt over hoe het teveel betaalde bij mij terug gaat komen. Het bedrag is afgelopen vrijdag automatisch afgeschreven. Ik ga die automatische incasso bij mijn bank laten storneren (terugboeken) en Simyo stuurt mij een nieuwe factuur voor het correcte bedrag en een link om dat correcte bedrag te betalen.
Keurig geregeld; volgens mij gaat dit helemaal goed komen!
Badge +2
Beste ArjenV,

Ik heb je mail binnengekregen. Op het moment dat het bedrag in ons systeem de markering 'gestorneerd' heeft kunnen wij pas een aangepaste factuur sturen. Dit zal in de loop van deze week zijn. Ik hou je via de mail op de hoogte, hou je mail dus in de gate.

Groetjes,

Arie
Badge
Dank je Arie,

Heb net nog een mail naar jullie gestuurd met een status-update van mijn kant, bestaande uit:
- Bevestiging stornering van mijn bank.
- Mijn eerste betalings herinnering voor deze factuur. Dat betekent waarschijnlijk dat-ie bij jullie inmiddels als 'automatische afschrijving niet gelukt' of 'gestorneerd' in de administratie staat.
Kreeg ook nog een automatische mail getiteld 'Vertraging bij klantenservice', dus ik begrijp dat het momenteel druk is. Ik maak me voorlopig nog maar geen zorgen over de betalingsherinnering en wacht gewoon het einde van de week af.

Vriendelijke groet,
Arjen
Badge +1
Vandaag na een klein uurtje aan de telefoon ´hangen´ uiteindelijk iemand bij de klantenservice gesproken.
Ik bleek zelf op 23 augustus de optie 'Internet op je mobiel / MMS' (weer) uitgezet te hebben, dus alle internet kosten van voor die tijd zouden betaald moeten worden. Mijn volgende vraag was: hoe kan die optie dan zomaar per 1 augustus aangesprongen zijn, aangezien ik 'm al een jaar lang uit had staan en dat ook allemaal goed ging, tot exact op 1 augustus ineens die kosten kwamen. Na twee keer kort in de wacht te zijn gezet vanwege overleg met een collega, kwam er ongeveer dit uit:
- Er was onlangs 'gesleuteld' aan het systeem, waardoor de optie 'Internet op je mobiel / MMS'  voor een groep klanten per ongeluk op 'aan' gezet was.
- Hier zou aan die klanten een email over gestuurd zijn. Die heb ik zeker niet gehad.
- Simyo gaat mijn Internetkosten restitueren (jeeh!)
- Dit zou de betreffende medewerker direct per mail bevestigen (op mijn verzoek). Deze mail heb ik nog niet ontvangen, dus daarom: wordt vervolgd...

Al met al toch een redelijk positieve ervaring met de klantenservice van Simyo, beter dan ik verwacht had.


Aha! Bij mij zijn er ook vanaf eind augustus opeens kosten voor internetdata afgeschreven, terwijl ik 'internet op mobiel' altijd uit heb staan. Die is dus opeens aangezet.
Ik heb hier een aparte topic aan gewijd.
Badge +2
Beste ArjenV,

Wij zullen je vandaag de betaallink toesturen met het juiste bedrag. Door de grote drukte is het wat later dan verwacht. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Stephanie,

Uit onze gegevens blijkt dat je de optie internet op je mobiel op 02-11-2011 hebt uitgeschakeld. Echte heb je deze na acht dagen op 10-11-2011 weer zelf ingeschakeld via de persoonlijke pagina. De kosten bij jou zijn dus niet ten onrechte in rekening gebracht. De internetverbinding heeft namelijk plaatsgevonden en zal derhalve betaald dienen te worden.

Groetjes,

Arie
Badge +1
Beste Stephanie,

Uit onze gegevens blijkt dat je de optie internet op je mobiel op 02-11-2011 hebt uitgeschakeld. Echte heb je deze na acht dagen op 10-11-2011 weer zelf ingeschakeld via de persoonlijke pagina.


Beste Arie, dat is dus een regelrechte leugen. Waarom zou ik hem aanzetten als ik helemaal niet internet via Simyo? Je ziet toch ook helemaal geen geld afgeschreven worden voor internet tot eind augustus 2012?
Badge
Hallo Arie,
De gecorrigeerde nota heb ik vandaag ontvangen en direct betaald.
Dank voor de goede afwikkeling; dit geeft vertrouwen voor de toekomst!
Vriendelijke groet,
Arjen

@Stephanie: jouw 'geval' lijkt op het mijne, maar toch ook weer niet: mijn instelling was exact bij de eerste dag van de nieuwe maand 'aan' gesprongen. Achteraf gezien heb ik per 1 augustus m'n belbundel verhoogd. Toen ik dat begin juli deed, heb ik meteen 'Internet / MMS' weer uitgezet (en gedubbelcheckt). Echter per 1 augustus, bij ingang van de nieuwe bundel, is die optie vanzelf 'aan' gesprongen. Daarom de coulance van Simyo (denk ik).

@Arie: Misschien mijn verhaal als feedback naar jullie IT afdeling sturen?
Badge +1
Ik begrijp het. Gelukkig dat het bij jou is opgelost. Ik denk ook te weten wat in mijn geval de oorzaak is: eind augustus heeft Simyo mijn account gereset, omdat ik op mijn mobiel geen internet kon ontvangen met Wifi. Nu zegt Simyo dat ik 'mobiel op internet' op 'aan' heb gezet in november 2011. Dat is pertinent niet waar want ik weet dat ik met regelmaat heb gekeken of de instelling nog op 'uit' stond, gezien eerdere problemen tijdens een dagbundel, toen ik opeens om 00.00 uur geinternet zou hebben terwijl ik toen op één oor lag. Dus ik was er heel alert op!
Maar bij de resetting van het account eind augstus dit jaar is de instelling waarschijnlijk op 'aan' gegaan, dat is dus vanuit Simyo gebeurt en ik wacht op een bevestiging hierop van de kant van Simyo.
Daarna deed mijn internet het nog niet, maar is wel elke dag een klein bedrag afgeschreven totdat ik een bericht kreeg dat mijn beltegoed op was.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Stephanie,

Alles is gecorrigeerd na telefonisch contact. In dit topic heb ik inmiddels een reactie geplaatst.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Ik heb het gezien, bedankt.

Reageer