.

Vraag

videobellen lukt niet

  • 28 June 2012
  • 7 reacties
  • 1503 Bekeken

Badge
Ik probeer video te bellen met Galaxy S II (Android 4.0.3) maar dat lukt niet, omdat ik de mededeling krijg dat het G3 netwerk er niet is? Ik kom van Telfort af en zit sinds vandaag op Simyo. Doe ik iets fout of zo? In de instellingen heb ik pakketgegevens (data) aan staan!

7 reacties

Badge
Kun je wel internetten?
Badge
Ik probeer video te bellen met Galaxy S II (Android 4.0.3) maar dat lukt niet, omdat ik de mededeling krijg dat het G3 netwerk er niet is? Ik kom van Telfort af en zit sinds vandaag op Simyo. Doe ik iets fout of zo? In de instellingen heb ik pakketgegevens (data) aan staan!

Misschien is het uberhaupt niet mogelijk om via 3G te video-bellen.
Bij iPhone kan je bijvoorbeeld alleen een video-gesprek voeren als je met wi-fi verbonden bent.
Badge
@Dennis. Ja ik kan wel internetten. Gewoon via wifi en ook als ik 'pakketgegevens gebruiken' inschakel.

@milOz. Dat klopt niet met die iPhone, want die kan ook via 3G videobellen, dus buiten een wifiverbinding om. Daar moeten wel de APN instellingen van de provider goed staan. Vandaar dat ik het nu met Simyo hier vraag, want dat is volgens mij de provider en KPN de netbeheerder.

Maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie of een instelling 'goed' moet zetten. Wie weet dat?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Makker,

Wij ondersteunen het video bellen technisch gezien wel gewoon. Het is wel belangrijk dat je verbinding snel genoeg is, de ontvangende partij moet ook aan dezelfde eisen voldoen (geschikt toestel, geschikte snelheid).

Lukt het videobellen wel via je wifi verbinding?

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum Makker,

Wij ondersteunen het video bellen technisch gezien wel gewoon. Het is wel belangrijk dat je verbinding snel genoeg is, de ontvangende partij moet ook aan dezelfde eisen voldoen (geschikt toestel, geschikte snelheid).

Lukt het videobellen wel via je wifi verbinding?

Groetjes,

Alex


Met wifi is het geen probleem als ik Skype, Fring app of Samba app gebruik, maar met 3G lukt het voor geen meter. Vandaar mijn vraag of er behalve pakket aangevinkt nog andere instellingen zijn, die ik moet 'goed' zetten.

Makker
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Makker,

Er zijn verder geen andere instellingen welke je moet invoeren. Verbinding moet aan beide kanten snel genoeg zijn en beide toestellen moeten het ondersteunen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Makker,

Er zijn verder geen andere instellingen welke je moet invoeren. Verbinding moet aan beide kanten snel genoeg zijn en beide toestellen moeten het ondersteunen.

Groetjes,

Alex


Bedankt Alex. In dat geval lukt het blijkbaar alleen via wifi (bij mij).

Makker

Reageer