.

Beantwoord

Verhoging internetkosten met 10x

  • 5 February 2013
  • 21 reacties
  • 1545 Bekeken

Geachte heer/mevrouw.

Tot en met januari 2013 had ik het abbonnement Simyo geregeld (250 bel/sms). 
Ik was zeer te spreken over de tarieven voor bellen, sms-en en internetten.
Voor internetten betaalde ik 0,01 euro per 100kb. 
Het internetten gebruik ik alleen om op teletekst, facebook en nieuwssites te kijken.

Vanaf februari 2013 ben ik overgestapt simyo (300 bel/sms), omdat ik vaak net over de 250 bel/sms per maand kwam. 
Nu zie ik bij verbruik dat ik 0,10 euro per 100kb betaal. 

Voor het zelfde aantal kb's, betaal ik nu 10x zo veel dan voorheen. 
Ik heb mijn facturen nagekeken van de afgelopen 6 maanden en daar zat ik vaak tussen 0,50 en 3,00 euro voor internetkosten per maand. 
Een internetabbonnement aanschaffen van 200mb voor 5euro per maand, staat niet in verhouding tot het aantal mb's dat ik gebruik per maand. 

Hoe kan het dat ik nu 10x zoveel betaal voor hetzelfde internet? 
icon

Beste antwoord door Alex 7 February 2013, 12:40

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Zo te lezen heb je alleen een bel/sms abonnement genomen en geen databundel.

Als dat inderdaad zo is dan betaal je gewoon de kosten die buiten de bundel vallen. Dit staat ook duidelijk vemeld op de site.

Of heb je wel een databundel?
Zo te lezen heb je alleen een bel/sms abonnement genomen en geen databundel.

Als dat inderdaad zo is dan betaal je gewoon de kosten die buiten de bundel vallen. Dit staat ook duidelijk vemeld op de site.

Of heb je wel een databundel?



Mijn vorige abonnement was zonder databundel.
Mijn huidige abonnement is ook zonder databundel.

Hoe kan het dat ik nu 10x zoveel betaal voor 100kb?
Reputatie 4
Badge +8
Wat zonde dat je dan voor 50 belminuten meer de klos bent wat betreft internet, ik begrijp het wel van Simyo; je kiest voor een andere optie . Maar misschien was e.e.a. toch al wel in de voorwaarden te lezen toen je overstapte naar het andere "programma"?
Reputatie 5
Badge +10
Geachte heer/mevrouw.

Tot en met januari 2013 had ik het abbonnement Simyo geregeld (250 bel/sms). 
Ik was zeer te spreken over de tarieven voor bellen, sms-en en internetten.
Voor internetten betaalde ik 0,01 euro per 100kb. 
Het internetten gebruik ik alleen om op teletekst, facebook en nieuwssites te kijken.

Vanaf februari 2013 ben ik overgestapt simyo (300 bel/sms), omdat ik vaak net over de 250 bel/sms per maand kwam. 
Nu zie ik bij verbruik dat ik 0,10 euro per 100kb betaal. 

Voor het zelfde aantal kb's, betaal ik nu 10x zo veel dan voorheen. 
Ik heb mijn facturen nagekeken van de afgelopen 6 maanden en daar zat ik vaak tussen 0,50 en 3,00 euro voor internetkosten per maand. 
Een internetabbonnement aanschaffen van 200mb voor 5euro per maand, staat niet in verhouding tot het aantal mb's dat ik gebruik per maand. 

Hoe kan het dat ik nu 10x zoveel betaal voor hetzelfde internet? 


Welkom op het forum love_emanuel,

Je bent inderdaad een nieuw abonnement aangegaan. Daarom gelden de huidige tarieven. Je zou ook kunnen overwegen om een internetbundel te nemen van 200mb. Dan betaal je 5 euro per maand.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum love_emanuel,

Je bent inderdaad een nieuw abonnement aangegaan. Daarom gelden de huidige tarieven. Je zou ook kunnen overwegen om een internetbundel te nemen van 200mb. Dan betaal je 5 euro per maand.

Groetjes,

Alex


Dag Alex,

Bij het aangaan van het abonnement ging ik er te goede trouw van uit dat de internetkosten hetzelfde zou blijven (0,01 per 100kb).
Niet dat het internetten mij nu 10x zoveel zou kosten. Dat staat toch niet verhouding?

200mb voor 5euro is omgerekend 0,025 euro per verbruikt mb.
Zonder zo'n internetbundel betaal je 1,00euro per verbruikt mb.

Ik vind dit niet in verhouding met elkaar staan.

Graag zou ik mijn huidige abonnement willen ontbinden en mijn oude abonnement weer terug krijgen.
Ik kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten
Reputatie 5
Badge +10
Hoi love_emanuel,

Omdat je annulering binnen het zichttermijn valt, kunnen we het jaarabonnement annuleren. Hiervoor zijn wel enkele technische handelingen nodig. Zodra ik bericht heb van de technische dienst, stuur ik je een privé bericht.

Groetjes,

Alex
Bedankt voor je hulp Alex. 
Ik vertrouw er op dat het op korte termijn wordt geregeld. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi love_emanuel,

Het oude abonnement is inmiddels weer actief. Houd er rekening mee dat pas aan het eind volgende maand de abonnementskosten voor februari in rekening gebracht.

Groetjes,

Alex
Hoi love_emanuel,

Het oude abonnement is inmiddels weer actief. Houd er rekening mee dat pas aan het eind volgende maand de abonnementskosten voor februari in rekening gebracht.

Groetjes,

Alex


Dag Alex,

Zojuist keek ik op mijn persoonlijk pagina om te zien hoeveel sms/bel minuten ik nog over heb voor deze maand.
Ik kon dit niet terug vinden, maar ik zag dat mijn abonnement is gewijzigd naar een heel ander abonnement!

Er staat dat ik een toestal bijdrage betaal van 22,50euro voor 2 jaar t/m 15-10-2014.
Daar onder staat dat 1 jaar extravoordeel heb. Aan de rechterkant staat dat ik nu 18euro betaal voor dit abonnement, maar per oktober 25,50euro.

Zoals je begrijpt, klopt dit natuurlijk niet.

Zou jij of je collega's er voor kunnen zorgen dat dit wordt opgelost?
Alvast bedankt. 

Met vriendelijke groeten,

Thomas
Reputatie 5
Badge +10
Hoi love_emanuel,

Ik zie dat er door de annulering van je jaarabonnement technisch gezien iets verkeerd is gegaan. De technische dienst is bezig om dit voor je op te lossen. Gevolg hiervan is dat ook de berekende verbruikskosten niet correct zijn. Het verbruik uit februari heb ik al voor je laten verrekenen. Ik zal dit ook voor de maand maart nog doen en kom hier op terug. Excuses voor de verwarring.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Bedankt voor de snelle reactie en het rechtzetten van mijn abonnement. 
Reputatie 2
Badge +1
Hey love_emanuel,

Graag gedaan!
Dag Alex,

Helaas kan ik niet meer gebruik maken van mijn oude gebruikersnaam love_emanuel.
Vandaar dat ik even een nieuw account heb aangemaakt.

Zou jij of je collega er voor kunnen zorgen dat de facturen van dit jaar weer op mijn profiel komen?
Ik zie namelijk op mijn bankafschriften dat er veel meer is afgeschreven dan anders.


Groeten,

Thomas 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi tebouwman,

Kan het zijn dat je hierdoor ook mijn privé bericht hebt ontvangen? Ik moet je helaas mededelen dat we je situatie nog niet hebben kunnen oplossen. Ik ben er samen met de technische dienst nog steeds mee bezig. Echter zouden de factuur bedragen nu wel moeten kloppen. Kan je het factuurnummer doorgeven van de factuur welke volgens jou te hoog is uitgevallen?

Je hebt inderdaad een nieuw forum account moeten aan maken, omdat je niet 2x dezelfde gebruikersnaam kunt gebruiken.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Helaas krijg ik een steeds een melding dat ik niet op prive berichten kan reageren, vandaar onderstaand bericht in dit topic. 

____________________________________________________________________________________________________


Hoi Alex,

Zou je eens naar mijn Simyo kunnen kijken.

Hier staat dat ik deze maand nog 250 bel/sms over heb en het abonnement word ook niet correct / raar weergegeven.

Mijn abonnement: vanaf undefined 0euro per maand, nu 9,99euro.

Groeten,

Thomas
Badge +8
Hoi tebouwman,

Ik heb jouw aansluiting even bekeken. Je hebt een Simyo 300 vanaf 1 juli voor €7. Je hebt nu nog 269 minuten/smsjes daarvan over. Er zijn meer mensen waarbij de weergave op Mijn Simyo op het moment niet klopt. We zijn ons daar van bewust, en druk bezig om dit op te lossen.
Na jouw verhaal kan ik me voorstellen dat dit heel verwarrend is, maar ik kan je dus verzekeren dat het wel goed in het systeem staat.

Laat je het even weten als jij het ook weer goed ziet staan?

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde overzicht.
Er is niks aan veranderd.

Zou je me kunnen vertellen hoeveel ik deze maand nog over heb?

Groeten,
Badge +8
Hoi Charlene,

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde overzicht.
Er is niks aan veranderd.

Zou je me kunnen vertellen hoeveel ik deze maand nog over heb?

Groeten,


Hoi tebouwman,

Dat is vreemd. Ik laat er meteen weer naar kijken. Welke browser gebruik je?
Je hebt nu nog 206 minuten/smsjes. :)

Groetjes,
Charlene
Hoi Carlene,

Bedankt voor je reactie.
Zowel met chrome als met internet explorer zie ik dezelfde startpagina.
Heb je een e-mailadres?
Anders mail ik je even een print screen van mijn simyo.

Groeten,

Thomas
Reputatie 7
Badge +9
Je kunt Charlene misschien het beste even een privébericht sturen via 
https://forum.simyo.nl/private.php?do=newpm&u=10646
Badge +6
Hoi Carlene,

Bedankt voor je reactie.
Zowel met chrome als met internet explorer zie ik dezelfde startpagina.
Heb je een e-mailadres?
Anders mail ik je even een print screen van mijn simyo.

Groeten,

Thomas


Hoi Tebouwman,

Zie reactie van Scotsman: Je kunt Charlene misschien het beste even een privébericht sturen via
https://forum.simyo.nl/private.php?do=newpm&u=10646.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken

Reageer