.

Vraag

Verbruik wordt niet bijgewerkt en wat is een leidende sms?

  • 7 September 2014
  • 22 reacties
  • 662 Bekeken

Badge +1
Hi,

Ik lees op Mijn Simyo deze boeiende tekst:

Hoe wordt verbruik bijgewerkt?
Verschillende keren per dag worden je verbruiksgegevens geüpdatet. Het laatst geregistreerde verbruik zie je hier staan.
Notificatie SMS ontvangen? Deze SMS is leidend; het kan zijn dat je verbruik nog niet is bijgewerkt op Mijn Simyo. Dit gebeurt binnen enkele uren.


Het is nu 7 september 15:01 en mijn verbruik is het laatst gemeten op 4 sptermber 2014 11:11 twerwijl ik vrij intensief van Internet gebruik maak. Website en app geven hetzelfde. Hoe nu?

Een wat is er met een SMS als deze "leidend" is? 😕

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag rupphoff,

Er schijnt iets mis te zijn met het bijwerken van de saldi/verbruik in de app en op de webpagina. Ik weet niet of dit komt door niet aanleveren van de gegevens door moedermaatschappij KPN of door de verwerking door Simyo.

Ik heb wel eens een SMS met mis'leidend'e informatie ontvangen (niet van Simyo hoor), maar wat 'leidend' is in deze context is mij ook niet duidelijk.

Webcare zal maandag ongetwijfeld uitleg geven over het niet bijwerken van de verbruiken.
Ik heb precies hetzelfde probleem is echt heel irritant hoop dat er snel oplossing voor komt
Ook mijn dataverbruik is bijgewerkt tot 4 september en er staat nog 482mb over voor de maand, vandaag krijg ik een sms dat al mijn data is verbruikt. Ik gebruik altijd zoveel mogelijk wifi en ben de laatste 2 dagen thuis geweest , hoe kan ik in 2 dagen, 482 mb hebben verbruikt ????
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Gianne89,

Morgen zal er meer duidelijkheid zijn neem ik aan.
Mijn verbruik is voor het laatst bijgewerkt op 25 augustus.
Ik heb precies het zelfde probleem, ik heb opeens op 4 sep een bericht gekregen dat ik 50% had verbruikt. Toen ik de simyo app opende stond er dat ik nog 764 mb had en 99 belminuten
Ook ik heb hier last van. Het begon eigenlijk al vorige maand dat het niet meer up to date wordt gehouden. De app is heel handig maar fix dit aub weer to real time upe to date
Badge +1
Goedemiddag rupphoff,


Hi FRANSKE!
Ja er ging kennelijk "even iets mis". 🙂 Inmiddels is het wel bijgewerkt.

Ook een leuke is de waarschuwing op de laatste dag van de maand, als je dan 50% van de bundel hebt vebruikt. En dat sms is dan dus "leidend".
Reputatie 7
Badge +9
Hallo RUUD,

Leuk je ook buiten de HCC te ontmoeten!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi allen,

Er is inderdaad extra vertraging geweest in het verwerken van verbruiksgegevens die wij vanuit het netwerk mogen ontvangen.
Dit is inmiddels opgelost en wordt ingelopen, maar daar de achterstand zoveel klanten betrof duurt het even eer dit helemaal is weggewerkt.
Mocht je een SMS over je dataverbruik in september hebben gehad, dan is deze leidend. Deze worden op een andere manier gegenereerd en kennen geen vertraging.

@franswon, dank je voor je assistentie!
Moet ik de sms serieus nemen van 5 sep? : Hallo, je hebt 50% van je internetbundel verbruikt. Tip: hou je verbruik goed in de gaten met een MB meter, zo voorkom je buitenbundel kosten. Groet Simyo. Want nu heb ik ruim 70 % mb te goed, vandaag 8 sep om 9.58 is m'n bundel te goed laats gemeten.. Maar het lijkt er op dat iedereen zomaar sms krijgt?!
Ook mijn beltegoeden staat nog steeds op 1 september, terwijl het nu 8 september is. Jammer is dat!!
Inderdaad kreeg ik ook een Mb bericht, terwijl ik geen internet gebruik op mijn prepaid tegoed.
Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het forum Telefoniste,

Ik zie dat mijn bellen ook nog niet bijgewerkt is, mijn MB-verbruik wel. Er wordt hard gewerkt om de achterstand in te lopen die door de storing is ontstaan.

Een moderator zal wel even kijken waarom je een Mb bericht hebt ontvangen, ik denk dat je deze als niet verzonden kunt beschouwen, maar dat verneem je nog wel van Simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Telefoniste en Maya iman Ahmed, welkom op het forum allebei!

Maya iman Ahmed, de extra vertraagde gegevens komen helaas niet op chronologische volgorde binnen. Het kan dus zijn dat het verbruik vandaag voor het laatst is bijgewerkt, maar dat er nog gegevens van de 6e, 7e of 8e binnen moeten komen, bijvoorbeeld.
Laatste status is dat inderdaad nog niet alle gegevens verwerkt zijn.

Telefoniste, jij hebt geen data SMS gekregen. Jij hebt de 100 minuten onderling bellen bundel besteld en hebt daar een bevestiging per SMS van gekregen.

Heb ik jullie vragen zo duidelijk beantwoord?
Ha, het is nu de 11e en mijn verbruik is tot de 5e bijgewerkt. Straks is mijn verbruik ineens te hoog zonder ik dit weet. Wanneer wordt dit gefixt?
Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het forum pvddries,

Volgens de moderatoren zou het gisteren al bijgewerkt moeten zijn.

Als er na de 5e geen verbruik is geweest zal deze datum ook blijven staan.

Weet u zeker dat u na de 5e en voor de 10e verbruikt hebt wilt u dit dan even melden, dan kan Simyo dit voor u uitzoeken.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi pvddries, welkom op het Simyo forum :)

Wat vreemd dat je verbruik nog niet is bijgewerkt. Ik zie dat we bij jou (net als bij iedereen) tussen 04-09 en 08-09 geen verbruik hebben bijgewerkt, maar vanaf de 8e weer wel. Bekijk je dit via de App of via Mijn Simyo op de computer? 🙂

Bedankt voor je reactie franswon!
Badge
Hi Simyo'ers!

Ik heb ondertussen ook het probleem dat mijn verbruik niet meer wordt bijgewerkt.
Bel/sms sinds 19 september, en internet sinds 20 september. Ik ben er dus nog redelijk vroeg bij.

Is er al een bugmelding gedaan?
Bij deze!

thanks alvast,
Joey
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Joey,

Bij mij is alles bijgewerkt tot 23 september, voor de gesprekken tot 10:42 en data tot 20:00

Na deze tijdstippen heb ik geen gesprekken gevoerd of data gebruikt.

Als je na 19 september niet gebeld hebt (of SMS hebt verstuurd) en na 20 september geen data hebt gebruikt, is er dus niets aan de hand.

De gegevens worden bijgewerkt tot je laatste verbruik.
Badge
Hoi Joey,

Bij mij is alles bijgewerkt tot 23 september, voor de gesprekken tot 10:42 en data tot 20:00

Na deze tijdstippen heb ik geen gesprekken gevoerd of data gebruikt.

Als je na 19 september niet gebeld hebt (of SMS hebt verstuurd) en na 20 september geen data hebt gebruikt, is er dus niets aan de hand.

De gegevens worden bijgewerkt tot je laatste verbruik.


Hi franswon,

Thanks voor je reactie.
Ondertussen is de laatste update inderdaad weer van vandaag.
Blijkbaar iets te vroeg geroepen.

Nogmaals bedankt!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi JoeyDeDecker,

Geeft niets, daar is het forum voor 🙂

De afgelopen dagen kan het zijn dat je een grotere vertraging in de verbruiksgegevens hebt gemerkt dan normaal. De oorzaak is inmiddels bekend en het probleem wordt nu opgelost. Ik heb ook een melding gemaakt in dit topic. We verwachten dat de verbruiksgegevens van alle klanten binnen enige tijd weer up to date zijn.

Reageer