.

Beantwoord

Verbruik internet en ontvangen sms

  • 25 May 2013
  • 7 reacties
  • 344 Bekeken

Badge
Ik krijg zojuist een sms dat ik minimaal 75% van mijn internetbundel verbruikt heb. Het bijgewerkte verbruik t/m gisteren is 115Mb. Mijn abonnement is 500Mb. In mijn rekenwereld is dat nog geen 50%. Ook met een naberekening lijkt me dit niet mogelijk.
icon

Beste antwoord door Alex 27 May 2013, 11:57

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Beste Wilma,

Er zit een vertraging in de weergave van het verbruik op de pagina.
Of heb je toevallig deze maand voor het eerst een internetbundel ?
Badge
Die vertraging heb ik eerder mee te maken gehad. Maar als die niet in het overzicht staat, is deze toch ook niet bekend? En bovendien lijkt me een vertraging van 260 mb erg onwaarschijnlijk. Ik heb deze bundel al lang.
Reputatie 3
Badge +9
De SMS die je krijgt omdat je buiten de bundel bent, krijg je eerder dan je kunt zien in je verbruiks pagina.
Dus het kan goed dat er verbruik is geweest welke nog niet staat aangegeven.
Reputatie 5
Badge +10
Die vertraging heb ik eerder mee te maken gehad. Maar als die niet in het overzicht staat, is deze toch ook niet bekend? En bovendien lijkt me een vertraging van 260 mb erg onwaarschijnlijk. Ik heb deze bundel al lang.

Hoi WilmaK,

Je verbruik wordt met een vertraging verwerkt. De vertraging staat los van de hoeveelheid mb's die je gebruikt, maar heeft te maken met tijd. Zodra ons systeem het verbruik heeft verwerkt, ontvang je ook een bericht. Als ik naar je verbruik kijk zie ik dat je inderdaad bijna de internetbundel hebt verbruikt. Dit zou jij ook moeten kunnen zien op je persoonlijke pagina.

Kan je even laten weten of het ook op jouw persoonlijke pagina verwerkt is?

@Martijn. Wederom bedankt voor de bijdrage.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb hetzelfde probleem. Krijg op 8 mei bericht dat 75% van mijn bundel van 500 is verbruikt.
Op 11 mei een sms dat 100% is verbruikt.
In mijn persoonlijk overzicht staat al twee weken toch echt 346 MB's verbruikt....
In een gedetailleerd overzicht staan enkele extreme pieken, indd tot 11 mei. Dat zal dan wel een telefooninstelling (of stream) zijn geweest.

Wat ik mij afvraag, wanneer krijg ik weer nieuwe 500 MB's en hoe snel wordt een overzicht bijgewerkt.
Loopt een abb van de eerste van de maand tot de eerste van de maand?
In het gedetailleerd overzicht van MEI staan namelijk ook nog de twee data 06-04 en 07-07, gevolgd door 01-05

Tevens heb al ruim twee jaar een Simyo abb.

Graag reactie!
Wanneer wordt bij SIM only het verbruik bepaalt? Gaat dat altijd per de eerste van een maand, of is dat per abonnee verschillend?
Bij voorbeeld wordt bij Jan op de vijfde afgelezen en bij piet op de 20e. Deze afleesdag vindt ik niet terug in mijn simyo.

Deze vraag is al eerder gesteld door RobV, maar niet beantwoord.
Badge +8
Ik heb hetzelfde probleem. Krijg op 8 mei bericht dat 75% van mijn bundel van 500 is verbruikt.
Op 11 mei een sms dat 100% is verbruikt.
In mijn persoonlijk overzicht staat al twee weken toch echt 346 MB's verbruikt....
In een gedetailleerd overzicht staan enkele extreme pieken, indd tot 11 mei. Dat zal dan wel een telefooninstelling (of stream) zijn geweest.

Wat ik mij afvraag, wanneer krijg ik weer nieuwe 500 MB's en hoe snel wordt een overzicht bijgewerkt.
Loopt een abb van de eerste van de maand tot de eerste van de maand?
In het gedetailleerd overzicht van MEI staan namelijk ook nog de twee data 06-04 en 07-07, gevolgd door 01-05

Tevens heb al ruim twee jaar een Simyo abb.

Graag reactie!


Hoi RobV,

De bundels lopen bij Simyo van de eerste tot de laatste van de maand.
Morgen krijg je dus weer nieuwe bundels. Wanneer je het overzicht van de huidige maand bekijkt, zie je altijd hoeveel je nog over hebt, en niet hoeveel je hebt verbruikt. Als ik naar jouw verbruik kijk, dan denk ik dat de 346 MB waar je het over hebt, over de maand april gaan.
Je verbruik wordt bijgewerkt, wanneer het netwerk de verbruiksgegevens doorgeeft. Daar zit altijd een kleine vertraging in.
Jouw internetverbruik van 6 en 7 april is wel heel laat doorgekomen, halverwege mei, en daardoor is dit van jouw mei-bundel afgegaan. Ik zie dat je april-bundel nog niet op was, dus ik heb dat verbruik op je mei-factuur verrekend. Het gaat om €0,06, maar toch.

Heb ik je vragen hiermee beantwoord?
Veel plezier met de nieuwe bundels morgen. :)

Groetjes,
Charlene

Wanneer wordt bij SIM only het verbruik bepaalt? Gaat dat altijd per de eerste van een maand, of is dat per abonnee verschillend?
Bij voorbeeld wordt bij Jan op de vijfde afgelezen en bij piet op de 20e. Deze afleesdag vindt ik niet terug in mijn simyo.


Hoi HansA,

Het verbruik wordt constant bijgewerkt, zij het dat er een kleine vertraging is in de verwerking van de gegevens. Wanneer je inlogt op Mijn Simyo en bij Overzicht kijkt, zie je staan: Deze maand heb ik nog.. Hieronder staat een datum en tijd dat deze informatie het laatste is bijgewerkt.
De bundels lopen bij iedereen van de eerste tot de laatste dag van de maand, en de facturen worden dus voor iedere klant op hetzelfde moment opgemaakt.

Is dat een antwoord op je vraag?

Groetjes,
Charlene

Reageer