.

Beantwoord

Verbruik Internet

  • 10 August 2012
  • 7 reacties
  • 654 Bekeken

Badge
Goedemorgen, ik heb sinds een paar maanden Sim Only bij jullie. Ook mijn vriend is sinds kort overgestapt. Nu hebben we ook een internet bundel en het verbruik  kun je mooi controleren via Mijn Simyio. Nou keek ik bij mijn verbruik van deze week en het viel me op dat ik op 8-8 een giga hoog verbruik had van 40020 terwijl ik normaal maar heel weinig heb omdat ik veel op Wifi zit. Woensdag heb ik dan ook niks bijzonders gedaan. Graag wil ik weten hoe dit mogelijk is . Is er ook na te gaan waar dat verbruik vandaan komt? Ook mijn vriend had 8-8 en 9-8 een hoog verbruik. Hij heeft idd woensdag iets op youtube bekeken dus woensdag is te verklaren maar 9-8 ook niks bijzonders gedaan. Graag wil ik weten hoe dit komt want ik vertrouw het eigenlijk niet helemaal. Ik hoop op een snelle reactie.
icon

Beste antwoord door Alex 10 August 2012, 16:38

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Brigitte101,

Wij kunnen helaas niet controleren waar het internet verbruik vandaan komt. Youtube filmpjes bekijken kost inderdaad veel data. In dit topic kun je meer informatie vinden over 'veel verbruik' internet. Wellicht dat je daar wat aan hebt.

Groetjes,

Alex
Ik gebruik internet op mobiel zeer weinig, dus weet redelijk goed wanneer ik het wel of niet gebruik. Ik merk al geruime tijd dat er in het verbruik overzicht dagen staan dat ik internet gebruikt zou hebben terwijl dat helemaal niet het geval is. Hoe kan dat?
Ik heb deze vraag al eens rechtstreeks aan Symio gesteld en kreeg toen het antwoord dat ik dan internet maar uit moet zetten, maar dat is geen optie, want ik weet vantevoren niet wanneer ik het wil gebruiken.
Ergo: ik wil alleen betalen wanneer ik ook daadwerkelijk internet gebruik en niet betalen voor iets wat ik niet gebruik.
Vorige week bijvoorbeeld staat elke dag verbruik, ik weet zeker dat ik het niet elke dag gebruikt heb.
Dus: hoe kan dat?
Badge +3
Wat voor toestel/besturingsysteem heb je?

Bij android controleer het volgende:
1) Controleer Instellingen, Over het Toestel, Softwarw-update
2) Start Play Store, ga naar instellinen en controleer de instellingen omtrent het bijwerken van de Apps.
3) Controleer instellingen, Account- en synchronisatie uit kunnen zetten.
4) Contoleer de frequentie van email-symchronisatie.

Je kunt ook je G3 uitzetten als je toch geen gebruik wil maken van internet

Als deze instellingen allemaal op automatisch staan gaat je telefoon gewoon acties uitvoeren die data kosten als je dan net niet binnen je WiFi bereiik zit.
Gebruik een datamanager bv My Data Manager. Deze applicatie houdt bij welk proces data verbruik en hoeveel.

Door de juiste instellingen en G3 uitzetten als ik het niet nodig heb, heb ik mijn data verbruik volledig onder controle.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum V200,

linden kaart hierboven inderdaad terecht een aantal punten aan. Ons systeem registreert exact wat voor verbindingen er vanaf jouw simkaart plaats vinden. Het is vooral handig om een keer zo'n data monitor app. te installeren. Dan weet je ongeveer waar je data verbruik vandaan komt.

Groetjes,

Alex
Ik heb een Blackberry. Het enige dat ik geinstalleerd heb is de Opera browser. Email gebruik ik er niet op.
Ik heb een zelden sms/bel bundel en een regelmatig internet bundel (500mb).
Raar genoeg zie ik onder sms/bel bundel internet staan?
Natuurlijk zit ik genoeg op internet, maar dat gaat toch gewoon van je internet bundel af?? nu heb ik genoeg MB over, maar wel een hoge rekening omdat hij gewoon lekker doortelt met verbruikerskosten bij sms/bel bundel??
Hoe kan dat??????
Badge +6
Ik heb een zelden sms/bel bundel en een regelmatig internet bundel (500mb).
Raar genoeg zie ik onder sms/bel bundel internet staan?
Natuurlijk zit ik genoeg op internet, maar dat gaat toch gewoon van je internet bundel af?? nu heb ik genoeg MB over, maar wel een hoge rekening omdat hij gewoon lekker doortelt met verbruikerskosten bij sms/bel bundel??
Hoe kan dat??????


Beste Fresia1980,

Welkom op het forum!
De factuur van de maand juli is hoger omdat er gebruik is gemaakt van de aansluiting in het buitenland.
De verbruik kosten die je ziet staat voor de maand augustus is omdat je al over je bundel heen bent. Je bent op 12 augustus buiten je bundel gaan bellen.

Reageer