.

Beantwoord

Verbruik boven internetbundel

  • 22 May 2014
  • 7 reacties
  • 332 Bekeken

Beste Simyo,

Gisteravond laat kreeg ik onverhoopt een e-mail met de mededeling dat ik over mijn internetbundel heen zit. Ik was die avond thuis en zat voor zover ik weet aangesloten op mijn wifi-netwerk. Ik begrijp dus niet hoe dit mogelijk is, en denk dat er ergens iets mis is gegaan. Toen ik zag dat ik over mijn bundel zat heb ik het mobiele netwerk direct uitgezet. Kan ik ergens terugvinden hoeveel ik boven mijn internetbundel ben uitgekomen? Ik hoop dat ik er niet veel oveheen zit, want ik wil niet voor een verassend hoge rekening staan!

Vriendelijke groet,

Chantal
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 May 2014, 08:05

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hallo Chantal.

Dat is/wordt zichtbaar op mijn simyo. (tevens op app)
Mobiele netwerken uit, prima.
Bij Iphone kan het zelfs zo zijn dat apps worden bijgewerkt als het scherm donker is.
Wijzig  automatisch bijwerken in uitsluitend via wifi.

Ik zou je het gebruik van een data manager adviseren.
Enkele voorbeelden.

3G Watchdog
Call meter 3G (linkertoets voorkeuren instellen)
My Data Manager
Onavo Count.

Is dit duidelijk voor je?
Groet,
Friesian.

En wat de rekening betreft, ik begrijp je, een moderator zal ook nog reageren. 🙂
Snelle reactie zeg! Bedankt. Ik heb een iPhone en volgens mij heb ik automatisch updaten al uit staan. Ik ga Ă©Ă©n van je voorgestelde apps downloaden om beter mijn verbruik in de gaten te kunnen houden, en wacht af tot een moderator mij verder kan helpen met informatie betreft de rekening.
Hoi Chantal.

Je weet wel "vroege vogels" of was het "roadrunner"? 🆒

Bij My Data Manager kun je via plans instellen, limiet, gebruikte mb, begindatum.
En niet te vergeten alarms, waarschuwing om  overschrijding limiet te helpen voorkomen.

*****

Anytime anyplace anywhere. 
(met dank aan Nena & Kim Wilde)

Groet,
Friesian
Zojuist heb ik zelf uit kunnen zoeken wat de extra kosten zijn, en dit is maarliefst 61,00 euro. Hier ben ik wel van geschrokken. Het blijkt dus dat ik gisteravond toch op het netwerk van Simyo heb gezeten. Hoe dit kan is voor mij nog onduidelijk, want ik was thuis. Maargoed, het is aan mij om dit de volgende keer anders aan te pakken.

Ik heb op dit forum hier en daar gezien dat er een mogelijkheid bestaat om Ă©Ă©nmalig je abonnement op te laten hogen. Moderator, is het mogelijk dat ik hier ook gebruik van kan maken? Ik weet nu dat ik beter andere apps kan gebruiken om het verbruik nauwkeurig in de gaten te houden.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Geisha09, welkom op het Simyo forum :)

Ik kan me voorstellen dat je hier van schrikt! Gelukkig heb je de tips van Friesian al doorgenomen. Deze zullen helpen.
Zoals je zelf al gelezen hebt hier op het forum hebben wij inderdaad de mogelijkheid om Ă©Ă©n keer je dataverbruik te verrekenen met een hogere bundel. Dat heb ik nu dus ook gedaan. Er is nu het verschil met een 1000 MB bundel in rekening gebracht in plaats van de 412 MB die je teveel verbruik hebt :o

Kun je hier mee leven? 😉
Heel erg bedankt Ernst, dat is super om te horen. Topservice, ik kan niets anders zeggen.

Ik heb al twee nieuwe apps in gebruik om uit te vinden hoe ze werken, en welke het prettigst is. Friesian, nogmaals bedankt voor je info.
Badge +8
Hoi Geisha09,

Blij dat we de schrik een beetje hebben kunnen verzachten :)
Dit is ook een goed artikel met betrekking tot internetverbruik. Dat kun je ook eens doornemen.
Geniet van je weekend:)

Groetjes,
Charlene

Reageer