.

Vraag

Veel internet buiten bundel verbruikt, wat kan ik doen?

  • 11 November 2020
  • 4 reacties
  • 296 Bekeken

Beste Simyo,

Omdat mijn dochter erg tevreden was over haar simyo, heb ik voor mijn zoon ook een abbonement afgesloten.

We willen hem leren omgaan met de telefoon en kunnen what's appen en bellen als dat nodig is.

Hij heeft een beperking en sms of berichten dat zijn data op is begrijpt hij niet.

Vandaag kregen we een mail dat we moesten betalen omdat zijn data bundel overschreden was.

Waarom wordt dit niet gewoon standaard gestopt, met een keuze om wel door te gaan ipv anders om. Als je niets doet loopt het gewoon door.

Hij loopt stage op een werkplek voor mensen met een beperking en had vandaag ineens bedacht dat hij wel filmjes kon kijken ipv een spelletje.

Nu een torenhoge rekening in 1 dag, dat kan toch echt niet de bedoeling zijn.

We hebben het hem opnieuw uitgelegd maar ik hoop dat er van enige coulance sprake kan zijn.

op een abbonnement van 10 euro in 1 ½ dag 300 euro extra kosten, gewoon in nederland, is misschien het verdienmodel, maar niet erg klant vriendelijke

Vriendelijke groet

 

Reinier Venhuizen


4 reacties

Op de website staat dat als je meer dan 100 euro per dag gebruikt de simkaart geblokkeerd wordt maar dat dat niet precies te bepalen is. Dat begrijp ik volledig. maar als je simkaart pas bij 3 maal zoveel geblokkeerd wordt, kun je daar toch niet mee adverteren? 

Een subregel we kunnen niet garanderen dat het precies bij 100 euro stopt heeft dan ook nul waarde.

Als ik naar de fietsenmaker ga en zeg tot ongeveer honderd euro hoef je niet te bellen, accepteer je toch ook geen rekening van 300 euro?

 

Reputatie 7
Badge +9

Op de website staat dat als je meer dan 100 euro per dag gebruikt de simkaart geblokkeerd wordt maar dat dat niet precies te bepalen is. Dat begrijp ik volledig. maar als je simkaart pas bij 3 maal zoveel geblokkeerd wordt, kun je daar toch niet mee adverteren? 

Een subregel we kunnen niet garanderen dat het precies bij 100 euro stopt heeft dan ook nul waarde.

Als ik naar de fietsenmaker ga en zeg tot ongeveer honderd euro hoef je niet te bellen, accepteer je toch ook geen rekening van 300 euro?

 

Op zich stop Simyo bij 100 euro buiten de bundel. Het probleem is echter dat dat pas gebeurd als het verbruik in de systemen van Simyo komt en daar zit wat vertraging in.

Als dus in korte tijd veel verbruikt wordt, dan kom je in problemen hier, want zorgt die vertraging alsnog voor een veel hoger bedrag. Zie het een beetje als een systeem dat probeert precies 100ml in een maatbeker te krijgen. Als je de kraan dan vol opendraait, dan heb je vaak toch veel te veel erin zitten. Als de kraan een beetje opengedraaid wordt, dan werkt het ineens stukken beter.

Ik weet dat Simyo coulance regelingen heeft hiervoor en ik denk dat je hier wel uit komt. Of Simyo deze wijze veranderd? Ik zou het graag willen, maar de afgelopen jaren is dat niet veranderd.

Net contact gehad met Simyo, en ze gaan het regelen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Reinier123,

 

Goed om te lezen dat je wat betreft de kosten al verder bent geholpen. Je maakt een goed punt met de vergelijking van de fietsenmaker, misschien dat we dit anders kunnen/moeten verwoorden op onze website. 

 

Ik kan me voorstellen dat het in deze situatie misschien niet de meeste handige combinatie is. Misschien is het handig om een dataplafond op het toestel te zetten? Je kan dit bij android toestellen in de toestelinstellingen instellen. BIj andere toestellen kun je hier een app voor downloaden. Je leest er hier meer over: https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reageer