.

Beantwoord

Vaak krijg ik app berichten pas veel later binnen wat kan daar de oorzaak van zijn?

  • 25 July 2019
  • 9 reacties
  • 841 Bekeken

mijn app berichten komen vaak veel later binnen en soms moet ik eerst naar de berichten gaan en dan komt het pas binnen.
icon

Beste antwoord door Kevin 26 July 2019, 10:50

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Dat heb ik ook, maar dan alleen als ik op de WiFi zit op mijn werk. Dat heeft mijn werkgever zo ingesteld. So be it. Maar ervaar jij het als je op de 3 of 4G zit van Simyo?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Marola,

Welkom op het Simyo forum!

Wat onhandig dat je berichten via Whatsapp pas later binnenkrijgt! Of het mogelijk is dat een werkgever dit zou blokkeren zoals RicoK aangeeft is mij niet bekend. Wat wel een reden zou kunnen zijn is dat je Whatsapp geen toestemming hebt gegeven om gegevens op de achtergrond bij te werken. Dit is bij veel apps handig om het verbruik van MB's te beperken maar is bij Whatsapp niet heel handig omdat deze dan pas gaat laden wanneer je de app opent.

Zou je eens na willen kijken hoe dit in jouw toestel is ingesteld?

  • Ga naar instellingen
  • Ga naar apps
  • Dataverbruik
  • Dataverbruik op achtergrond toestaan
Deze opties kunnen per toestel iets verschillen.

Laat je me even weten of dit de oplossing was? Dankjewel voor de hulp RicoK!

Groetjes,

Kevin
Sorry maar ik ben hier niet erg goed in en wacht even tot onze zoon terug is van vakantie en dan laat ik het wel weten.
Reputatie 6
Badge +5
Hi marola,

Dat is natuurlijk helemaal prima 🙂 Ik hoor graag of het samen met je zoon wel lukt!

Groetjes,
Niels
Het heeft allemaal niet geholpen.
Reputatie 7
Badge +6
Hi Marola,

Jammer dat het niet geholpen heeft, heb je hier trouwens last van als je op de wifi zit of als je gebruik maakt van de mobiele data?

Mocht je er ook last van hebben als je op de mobiele data zit, dan kan je voor de zekerheid je internetinstellingen aanpassen aan de hand van deze link. Zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor "internet handmatig instellen". Mocht je er alleen last van hebben wanneer je op de wifi zit, zou je misschien even de wifi modem kunnen resetten. Dit staat namelijk los van je simkaart.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Daisy
Met de Wi-Fi gaat het mis en die hebben we ook al meerdere keren gereset, als ik de deur uitloop komt het met de mobiele data binnen. Ik vraag me eigenlijk af of de combi ziggo en symio wel goed wekt.
Reputatie 7
Badge +6
Mobiele data functioneert goed, misschien eens contact opnemen met Ziggo.
Reputatie 6
Badge +5
Hi marola,

Als de berichten met mobiele data wel goed binnenkomen, dan functioneert ons netwerk inderdaad prima. Het lijkt hier om specifiek je wifi-verbinding van Ziggo te gaan. Net als Ron H lijkt het me het handigst als je even contact met hun opneemt.

Laat je ons weten wat daar uitkomt? Bedankt voor je reactie, Ron H!

Groetjes,
Niels

Reageer